Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viittaisin vain esim super-sets.com:in maastavetoartikkeliin, ja siinä Erot tekniikassa -kappaleeseen. Tekstissä mainitaan: "Usein näkee, että alkuasento muistuttaa hieman liikaa kyykkyä. Tämä tarkoittaa, että lantio on suhteellisen alhaalla ja polvikulma on suuri. Tapa ei ole varsinaisesti väärä, mutta se ei ole useimmilla kehon mittasuhteet huomioituna optimaalinen."

niin siis polvikulma on pieni, jos peffa on alhaalla. tossa videossa se ei mitenkään huonosti ole. noin pienillä levyillä varsin ok. muutaman sentin pukeilta näyttäs jo normaalilta, mutta semmosia ei ole tarve vielä ees käyttää, kun rautaa ei paljoa ole.

Jees eli nyt oon keväästä asti kyykkäillyt ja alkaa vihdoin pakka pitämään ja polvet kulkemaan oikeaa rataa, ongelmaksi on jäänyt buttwink jota olen yrittänyt korjata liikkuvuusharjoitteilla ja viimmeisenä rimalla kantapäiden alla mutta ilmiö ei tunnu katoavan. Vajaata kyykkyä kokeilin mutta se ei ole omalla kohdalla vaihtoehto... kysyin asiasta omalta fyssarilta ja hän oli sitämieltä että ei haittaa ja selkäkin saa olla mutkalla niin annoin sitten syvemmän keskustelun olla :face: onko etukyykky ainoa vaihtoehto tai mistähän saisi luotettavaa tietoa tuon buttwinkin määrästä ja vaarallisuudesta? paria kyykky mörssäriä oon koittanut puhuttaa mutta ei ole oikeenmitään vastausta tullut, paitsi että tehdä ns. Voimannosto tyylillä eli leveältä niin onko se turvallisempi vaihtoehto? alkanut muodostua lempiliikkeeksi niin olisi hienoa saada vastauksia että uskaltaa jatkaa

Jees eli nyt oon keväästä asti kyykkäillyt ja alkaa vihdoin pakka pitämään ja polvet kulkemaan oikeaa rataa, ongelmaksi on jäänyt buttwink jota olen yrittänyt korjata liikkuvuusharjoitteilla ja viimmeisenä rimalla kantapäiden alla mutta ilmiö ei tunnu katoavan. Vajaata kyykkyä kokeilin mutta se ei ole omalla kohdalla vaihtoehto... kysyin asiasta omalta fyssarilta ja hän oli sitämieltä että ei haittaa ja selkäkin saa olla mutkalla niin annoin sitten syvemmän keskustelun olla :face: onko etukyykky ainoa vaihtoehto tai mistähän saisi luotettavaa tietoa tuon buttwinkin määrästä ja vaarallisuudesta? paria kyykky mörssäriä oon koittanut puhuttaa mutta ei ole oikeenmitään vastausta tullut, paitsi että tehdä ns. Voimannosto tyylillä eli leveältä niin onko se turvallisempi vaihtoehto? alkanut muodostua lempiliikkeeksi niin olisi hienoa saada vastauksia että uskaltaa jatkaa

No isoilla painoilla nostettaessa lannerangan tulisi pysyä koko liikkeen ajan neutraalina ja sen asento ei saisi elää. Kuitenkin, jos ei se ranka varsinaisesti pyöristy vaan menee pikku notkosta neutraaliksi niin en näkisi hirveän vaarallisena sitä.

voiko tai onko järkeä tehdä esim. 5/3/1 systeemissä niin että korvaa kyykyn etukyykyllä? ikinä en kunnolla ole takakyykkyä opetellut kaikkine polvikulmineen ym. säätöineen. etukyykky paljon luonnollisempi itselle ja kyllä siinäkin porukka näkyy ihan ykköseen asti joskus menevän.

voiko tai onko järkeä tehdä esim. 5/3/1 systeemissä niin että korvaa kyykyn etukyykyllä? ikinä en kunnolla ole takakyykkyä opetellut kaikkine polvikulmineen ym. säätöineen. etukyykky paljon luonnollisempi itselle ja kyllä siinäkin porukka näkyy ihan ykköseen asti joskus menevän.

Voi tehdä, mutta kannattaa ehdottomasti silloin ottaa avuiksi ghr:ää. Tuo kannattaisi toki olla muutenkin melkeinpä jokaisen ohjelmassa.

Mä teen tuota.

Yleisiä vinkkejä sumomaveen?

Ainakin mahdollisimman pysty aloitusasento on periaatteessa paras. Vaatii kyllä etureisiltä paljon voimaa, mutta sillon vipuvarsihommelit on parhaimmillaan. Dan Green suosittelee myös ojentamaan polvet suoriksi jo pikkusen ennen ku tanko on ihan ylhäällä.

ööö....ghr on mikä?

Glute ham raise. Google auttaa tässäkin yllättäen.

Ja mites, onko ok ottaa pohjalta lievällä vauhdilla toistoja, jos menee sillä muutama extra toisto? Muutenkin huomasi kun kyykkäsi, että menisi huomattavasti enemmän toistoja, kun juurikin tuota lievää vauhtia ja hieman pidempää lepoa toistojen välillä hyödyntää. Olenko täysin hukassa?

Pieni vauhti pohjasta on ihan toimiva ja käytetty tyyli ainakin painonnostajien keskuudessa. Hyvällä, eli taloudellisella rytmillä pystyy liikuttelemaan isompia romuja.

Pienet tauot toistojen välissä on myös voimailijoiden käyttämä tyyli tehdä sarjoja. Siinä ehtii atp palautumaan, tavallaan kuin ottaisi ykkösiä useamman putkeen. Podarit kutsuvat tuota rest pauseksi.

Eli hyviä kyykkyjä voimailuun, jos haluat kasvattaa pihviä niin siihen tuo ei ole optimaalinen tapa. Lisää vaan toistoja niin saat liikkeeseen varmuutta ja lisää malmia tankoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom