Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö myös kyykkääminen tanko niskassa ole ihan sallittua (high bar squat)? Olen kyllä kokeillut tanko alempana mutta en ole saanut käsiä mukavasti tukemaan sitä, tarvitsisin joko notkeammat kädet tai leveämmän räkin jotta saisin leveämmän otteen, kiitos näistä!tanko alemmas, nyt näyttäis olevan liian ylhäällä, vedossa tanko on lähdössä sääressä kiinni ja pysyy sääri/reisikosketuksessa ylös asti. loppuasentoa ei tarvi yliojentaa, riittää kun on suorassa hartiat takana
Eikö myös kyykkääminen tanko niskassa ole ihan sallittua (high bar squat)? Olen kyllä kokeillut tanko alempana mutta en ole saanut käsiä mukavasti tukemaan sitä, tarvitsisin joko notkeammat kädet tai leveämmän räkin jotta saisin leveämmän otteen, kiitos näistä!
Juuri tätä tarkoitin, en vaan osannut nimetä yläepäkkäitä, kiitos!Ei varsinaisesti tanko niskassa, mut high barina voi kaikin mokomin kyykkäillä. Tosta videolta oli nyt vähän paha sanoa missä kohtaa tanko on, mut jos se ei ihan niskassa ole, vaan yläepäkkäiden päällä, ja se tuntuu ihan hyvältä, ni kyllä se on ok.
Mua kiinnostais nyt ottaa joku voimaohjelma maveen. Oon tähän asti menny ihan vaan progressiivisella korotuksella, tehden työsarjoina 3x5. Mavea oon tehny kerran viikkoon, ja lisänny 2.5kg viikottain. Ongelma on siinä, että en mieluusti tekis mavea kuin kerran viikossa, koska pääpaino on kuitenkin podailun puolella. Mave tulis kierron ekan selkätreenin ekaks liikkeeks. Onko tohon soveltuvaa ohjelmaa olemassa, vai jatkanko vaan tekemällä lyhyitä sarjoja mulle raskailla painoilla ja toivon että tulosta tulee?
Mavemaksimi lienee 150-160kg tienoilla, tänään työsarjat 3x5x140kg.
Vielä yksi jatkokysymys: mulla on usein ollut kyykyissä ongelma se että selkä kaatuu eteen. Mietin auttaisiko tähän yhtään se jos tekisin välillä kyykyt smithissä, jossa on tangon on pakko liikkua pystysuorassa linjassa?
Vielä yksi jatkokysymys: mulla on usein ollut kyykyissä ongelma se että selkä kaatuu eteen. Mietin auttaisiko tähän yhtään se jos tekisin välillä kyykyt smithissä, jossa on tangon on pakko liikkua pystysuorassa linjassa?
Kuten tuossa jo oikeastaan sanottiin, niin ei se heikko kohta (keskikroppa) sen treenaamista välttelemällä vahvistu. Etukyykyssä keskikroppa joutuu vielä kovemmalle, joten suosittelen kanssa kokeilemaan sitä. Heikoimman ehdoilla mennään eli jos keskikroppa antaa periksi, niin tällöin on sitten liikaa painoa.
Jos kyykyssä selkä kippaa eteen ja teet high barina, niin apu voi löytyä myös ottamalla tanko reippaasti alemmas. Riippuen rakenteesta, niin voi olla paljon tukevampi. Itsellä high barina jossain määrin ongelmana tuo eteen kippaaminen.
Paitsi että high barilla asento on automaattisesti pystympi ku low barilla.
Mitäs sanotte nyt? Onko yhtään parempi? Mielestäni ainakin vähemmän tuota kaksivaiheisuutta.
Eikö tuossa tehdä tuo mave liikaa kyykkytyyliin? Youtubesta kannattaisi varmasti katsoa joitain rippetoen mavevideoita.
Eipä tuo tangon alemmas laittaminen sitä heikkoutta poista. Ongelma vaan kierretään tekemällä kyykystä vähemmän etureisipainotteinen.