Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan tuo ihan kätevä maksiminostoissa, mutta ei mikään välttämättömyys. Ei nuo toisaalta paljoa maksa, joten mikset ostais.Onko järkevää hankkia vyö mavea varten?
Onko järkevää hankkia vyö mavea varten?
Moi! Oon tehnyt nyt kyykkyä leveällä ja tuloksia=voimaa on tullut hyvin. Aloitin myös tekemään mavea leveällä=sumolla. Jostain syystä oikea reisi ottaa enemmän treenistä itseensä ja näin ollen oikean etureiden yläpää on ollut kireä jo jonkun aikaan. Niin kireä välillä että en oo uskaltanut tehdä koko treeniä loppuun. Kireys tuntuu vain leveätä kyykkyä/mavea tehtäessä, ei esim. työssä. Vinkkejä tähän reiden yläpään venytykseen ja samalla lonkkaan?
http://www.youtube.com/watch?v=EbO6klMhYf0 ja vaikka http://www.youtube.com/watch?v=WKnpmQNhc3w noista voisi olla apua, ainakin itselle oli leveän kyykyn suhteen. Foamrollia suosittelen kanssa.
Moi! Oon tehnyt nyt kyykkyä leveällä ja tuloksia=voimaa on tullut hyvin. Aloitin myös tekemään mavea leveällä=sumolla. Jostain syystä oikea reisi ottaa enemmän treenistä itseensä ja näin ollen oikean etureiden yläpää on ollut kireä jo jonkun aikaan. Niin kireä välillä että en oo uskaltanut tehdä koko treeniä loppuun. Kireys tuntuu vain leveätä kyykkyä/mavea tehtäessä, ei esim. työssä. Vinkkejä tähän reiden yläpään venytykseen ja samalla lonkkaan?
^ Mulla on sama juttu, kapealla kyykyllä saa rautaa jumalattomasti enemmän kun leveällä. Treenailin 3 viikkoa leveällä tekniikalla, kunnes alko vituttamaan ja oli pakko vaihtaa taas kapeaan että sai kunnon raudat. Kai se on joku tottumattomuuskysymys, kun 99% kaikista kyykkäilyistä elämäni aikana oon ottanu kapealla. Meikäläisellä notkus / venyvyys on todella hyvä, tuskin se mitään meinaa.
Vahvat etureidet varmaan.
Tuolla kyykyn syvyydellä on tosiaan hirmuinen merkitys jossain pisteissä kuten yllä tuli ilmi. Esim. eilen joku yleisurheiluja teki täyskyykkyä eka 60 kilolla, sen jälkeen jotain loppuojennuksia kuin ilmaa 170 kilolla(ja lisättäköön että prässi painojen perusteella ei sitä voimaa jaloissa ole normikyykkyä isoilla raudoilla tehdäkkään). Itsekkin kyykkäsin melkein nykysen kyykkymaksimini kun ekoja kertoja kokeilin kyykkyä kun tein sellaiseen perus niiaus tyyliin. Tuo alasmeno tuntuu melkein yhtä raskaalta kuin ylös nousu ja muutenkin tosi epävarma olo aina syvällä. Tosin kun menee tuon mukavuuspisteen alle on aika sama mennä sitten ihan pohjaan asti.
Onko järkevää hankkia vyö mavea varten?
Samaa mieltä doyan kanssa, miksi pitäisi käyttää vyötä?
Kiellän treenattaviltani vyön käytön käytännössä kokonaan, koska uskon vahvasti siihen että vyön käyttö pitää jättää ääritilanteisiin, kuten kisoihin. Vaikka ei se sielläkään tosissaan pakollinen ole.
Kaipa nuissa etureiskoissa on jerkkua iha kivasti, mut sitte esim mavessa sarjapainot on kans iha kohillaa, joten luulis sitä takapuolellaki olevan voemoo. Tiedä tuosta sitten :wtf:
Itse käytän vyötä vaan jos teen kovan kakkosen tai ykkösen mavessa.
Mitä Fuhrer olet mieltä vyön käytöstä kyykyssä?