Kyykky 130kg (video)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Päivän parhaat naurut sai kyllä, kun luuli näkevänsä oikeasti syvän kyykyn. Kaikki varusteet päällä, varmistaja kiinni jo ennen kuin tanko niskassa ja kyykky puoleen väliin. Itse ainakin yritän tehdä kyykyn niin alas kuin mahdollista. Eli perseen ja lattian välissä on noin 10 senttiä.

Sikspäkillä taas nätti kyykky, paremmalla (=leveämmällä) asennolla varmaan tulostakin tulisi enemmän. Kovat on tulokset, itse kyykkäsin tuon ikäisenä niin vähän, ettei edes kehtaa sanoa.

Ei kannata mennä alle 90asteen ottaa nivelten päälle liikaa...ei oo omaa faktaa vaa on kirjasta nimeltä "ann goodsel hyvään kuntoon"...:david:

Aika kova kyykkytulos verrattuna tohon maveen ja penkkiin... tosin jos noi on vanhoja tuloksia niin paha mennä sanomaan mitä ne on nyt?
Veikkaisin että veto noussut 5-10kg ja penkki n. 5kg.
Hyvin sä vedät, komppaan edellistä, tulee sieltä enemmänkin ylös:)
140kg kokeilin ton jälkeen mutta en päässy ylös. Ja alaskin mentiin aika vauhdilla.. Mutta ehkä 135kg, ja toi 140kg leveämmällä asennolla. Täytyy varmaan kokeilla joku päivä.
Ei kannata mennä alle 90asteen ottaa nivelten päälle liikaa...ei oo omaa faktaa vaa on kirjasta nimeltä "ann goodsel hyvään kuntoon"...:david:
Tästä on keskusteltu moneenkin otteeseen, ja todettu on, että syväkyykyt ovat oikein tehtyinä se terveellisempi vaihtoehto nivelille.

Enkä jaksa ruveta mitään tappelua vääntämään, Oon vielä voimanostossa ihan alkuvaiheilla. Huomenna otan tuon 125-130kg raakapenkki videon niin kattoo kuka tulee ekana sanoo " oööööö, läskii". Ja aivan otan tuon ilman penkkipaitaa, ei voi ainakaan kukaan tulla vineemään siitä että olisin penkkissäkin himo surkea, Ja kuutospäkille onnea vielä kerran! tosi kova tulos tuon painoiselle hepulle ja noin pienellä treeni määrällä!

Ja czer, Mulla ei ollu tuossa kuin vyö, nuo on polvilämmittimet. Ne ei auta mitenkään nostoon.

Ok, pahoittelut koko typerästä kommentista. :D Tuo painojuttukin oli vain huono vitsi, ja 150kg kyykky on kova tulos, oli oma paino sitten mitä tahansa. Puhumattakaan siitä, että penkistä nostat 130kg, josta varmasti monen aivan turha ruveta vittuilemaan. :D

150 on kyllä kova kyykky, 130 penkistä vielä parempi homma. Mutta ei tuo silti ihan oikea syväkyykky mielestäni ole.

Samankaltasista videoista tuosta oikeelta palstalta löytyy pätkä, jossa puolet isompi kaveri kävelee kyykkytangon alle kuin joku Myyrmäen Eminem, kaikki mahdolliset varusteet tietysti päällä. :D Rautaa tangossa 150 kg eli sama kuin oma elopaino.

http://www.youtube.com/watch?v=smIeet9CEq4

Kysynpä vaan, että miten vitussa tämä kuuluu aiheeseen? Varmaan tuo hirveesti lisätsemppiä tollaset kommentit. Toi asiahan on puitu jo tuolla toisessa threadissa ja kuten ottopotto itsekin sanoi, niin hän on ihan alkuteillä voimanostossa. Ei vittu, kannattaa joskus miettiä, mitä suustaan päästää. :david:

Kysynpä vaan, että miten vitussa tämä kuuluu aiheeseen? Varmaan tuo hirveesti lisätsemppiä tollaset kommentit. Toi asiahan on puitu jo tuolla toisessa threadissa ja kuten ottopotto itsekin sanoi, niin hän on ihan alkuteillä voimanostossa. Ei vittu, kannattaa joskus miettiä, mitä suustaan päästää. :david:

Pyysin äijältä tuossa pari postia sitten jo anteeksi, että oliko tuo oma kommenttisi nyt tarpeellinen?

Pyysin äijältä tuossa pari postia sitten jo anteeksi, että oliko tuo oma kommenttisi nyt tarpeellinen?

Pientä piilovittuilua oli siinäkin havaittavissa, mutta jätetään tämä nyt tähän ettei mene koko thread offtopikiksi.

Ja Sikspäkille vaan, että aika pirun hyvä kyykkytulos, oon kateellinen, koska itellä on juuri kyykky se, jossa on vaikea kasvattaa sarjapainoja. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kommentoin pyynnöstä: mekaanisesti heikko voimanostokyykky ja hieman korkea, eli ei mene läpi kisoissa. bodykyykyksi ihan ok.

En tiedä miksi, mutta mulla pelottaa tuo nosto. Syvähkö, kyllä. Rauhallinen nosto, kyllä. Mutta selän ja polvien suhteen mulla pelottaa. Polvet tekee sivuliikettä jonkin verran, ala-asento näyttää niin tiukalta ja etukenolta, että jossain vaiheessa nyykähtää eteenpäin ja selkä ei tykkää.

Hox: en tiedä mitään voimanostosta, tai tosimiesten kyykkäämisestä, enkä todellakaan kyykännyt 130kg ykköstä 16v ikäsenä. Pelottaa vaan, että tuolla tekniikalla ollaan muutaman kuukauden kuluttua lihasvamma osiolla kyselemässä polvi tai selkäongelmista..

Ja Sikspäkille vaan, että aika pirun hyvä kyykkytulos, oon kateellinen, koska itellä on juuri kyykky se, jossa on vaikea kasvattaa sarjapainoja. :)
Kyllä ne siitä nousee, kärsivällisyyttä vaan. Kokeile vaikka 5*5 ohjelmaa, sillä luulis nousevan.
kommentoin pyynnöstä: mekaanisesti heikko voimanostokyykky ja hieman korkea, eli ei mene läpi kisoissa. bodykyykyksi ihan ok.
En tiedä miksi, mutta mulla pelottaa tuo nosto. Syvähkö, kyllä. Rauhallinen nosto, kyllä. Mutta selän ja polvien suhteen mulla pelottaa. Polvet tekee sivuliikettä jonkin verran, ala-asento näyttää niin tiukalta ja etukenolta, että jossain vaiheessa nyykähtää eteenpäin ja selkä ei tykkää.

Hox: en tiedä mitään voimanostosta, tai tosimiesten kyykkäämisestä, enkä todellakaan kyykännyt 130kg ykköstä 16v ikäsenä. Pelottaa vaan, että tuolla tekniikalla ollaan muutaman kuukauden kuluttua lihasvamma osiolla kyselemässä polvi tai selkäongelmista..

Otan neuvoista vaariin, sekä jto:n että TJJ:n. Aion siis ottaa sen oikean voimanostokyykyn käyttöön, joka tosin olisi tullut käyttöön ilman heidänkin kommenttejaan. Mutta hyvä tietää mitä ei kannata tehdä, kiitos tiedoista:)
Tarkoituksenihan on siis muuttua koko ajan parempaan suuntaan, ja korjata tekniikka sellaiseksi että pääsen varmasti tarpeeksi syvälle ja voimantuotto olisi mahdollisimman maksimaalista.
Toivottavasti siinä 150kg nostossa josta seuraava video tulee, olisi tekniikka jo kunnossa.

Niin ja joku sitä ohjelmaa taisi kysellä, niin laitetaan se nyt sitten vielä tähän. Aikaisemmin olen treenannut siis tällä ohjelmalla:
1.Ma:
-penkkipunnerrus
-leuat myötäotteella
-pystypunnerrus
-kulmasoutu kp
-ojentajat kp

2.Ke:
-kyykky
-etukyykky
-pohkeet seisten
-jalkojennosto
-istumaannousu kiertäen

3.Pe:
-kapea penkkipunnerrus
-leuat vastaotteella
-viparit sivuille
-kulmasoutu kp
-hauiskääntö

4.Ma:
-mave
-yhden jalan kyykky
-vatsa lisäp.
-jalkojennosto kiertäen
-rannekääntö
...ja alusta...
Toistot vaihtuvat kuukauden välein ja kierto menee seuraavasti:
1.kk 12-15
2.kk 8-10
3.kk 4-6 ja alusta(nyt olen toisin vasta tossa kolmannessa kuukaudessa ekaa kertaa, enskuussa lähtee alusta sitte)

Kesäloman alusta 4.6. olen lisännyt treenipäiviä yhdellä, ja päivät ovat ma ti to pe. Muita muutoksia oli penkkipunnerruksessa, jota aloin tekemään 5*5 ohjelmalla. Töiden takia, jotka alkoivat 3.7., muutin ohjelmaa, eli nykyisin treenaan ma ja pe samoin kuin treeneissä 1 ja 3, ja keskiviikkona seuraavasti:
-kyykky 4*4
-penkkipunnerrus 5*5
-mave 4*5-7
-pohkeet seisten 3*6
-vatsoja milloin mitenkin
-ylirautoja kyykyssä(eli seistään tanko selässä liikkumatta) 3*10s (mikäli on aikaa ja intoa tehdä toi treenin loppuun)
Näillä nyt mennään ja normaaliin ohjelmaan palataan elokuun alussa, treenipäiviä nuo 4 viikossa, ja kun koulu alkaa 13.8. palataan 3 treenipäivän kiertoon. Toivottavasti kaikki ymmärsi mitä tässä selitin, aika silmät ristissä kirjoittelen kun nukkumassa olis pitänyt olla jo puol tuntia sitten ku töihin pitää herätä klo 2 yöllä.. Kysykää jos on jotakin kysyttävää.
Niin olen siis postilla varhaisjakelussa kesätöissä, jos joku noita työaikoja ihmetteli.

Itsekkin hiukka naljailin tuolla toisessa keskustelussa joten anteeksipyyntö lienee paikallaan. Paljon parempi kyykky kun mitä olisin uskonut että teet.

En tiiä onko nyt niin ihmeellistä parin kuukauden reenillä 130kg, mutta videon pointti oli vissii vaan näyttää epäilijöille.(?)

Oli kyllä hävyttömän kapea kyykky. :D Samalla myös törkeän kova tulos treeniin nähden. Itse en tuollaista edes uskaltaisi koettaa muutakuin jotain pitkiä sarjoja. Kuten sanottu edes hieman leveämpi asento varmaan polville paljon turvallisempi. Ja todennäköisesti kunhan totut siihen niin voit saada vähän enemmän rautaa ylös, mikäli se kiinnostaa...? Tai siis, täytyyhän sen kiinnostaa.

En tiiä onko nyt niin ihmeellistä parin kuukauden reenillä 130kg, mutta videon pointti oli vissii vaan näyttää epäilijöille.(?)
Mun mielestä oli kyllä vaikuttava suoritus, varsinkin kun kaveri ei ole mikään mörssäri mutta tekee siistimmin kyykyn kuin 95% näkemistäni salillakävijöistä. Kyllähän mä itsekin nitkuttelin treeniuran alkuaikoina jollain 150 kilolla, mutta kerran, kun kokeilin syvältä, sai ykköstä varten ottaa reilusti tangosta painoa pois (kymmeniä kiloja, v***tti!). Tällä vain tahdon sanoa, että moni varmaan kyykkäilee 130 kilolla parin kuukauden jälkeen mutta se on tosiaan eri asia, miten se tehdään.

Tarkoitus ei ole tässä aloittaa mitään vääntöä "syvä kyykky on ainut hyvä kyykky" vaan antaa sikspäkille ansaitut rispektit. :thumbs:

-Aem-: -Ja montako kertaa olet salilla törmännyt tuon painoiseen 16-v sälliin joka kyykkäilee nuin siististi 130kg:lla? Ehkä joistain painonnosto seurojen saleilta/harjoituksista voi moisia löytyä, mutta tuskin normi näky sielläkään aloittelevalle nostajalle.

Täältä ainakin rispekttiä ja hatunnosto Sikspäkille! Jatka nostelua ja ota edellä annetuista neuvoista opiksesi, oikealla tiellä olet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom