- Ikä
- 42
Tämä sun ehdotus on kuitenkin vähän eri vielä kuin mitä mä ehdotin. Mä olin tekemässä niin, että toistomäärät sarjoissa vähitellen laskee blokin edetessä, mutta volyymia haetaan lisäämällä sarjoja. Ja tämä aina kolmen viikon sykleissä. Esim. vko 1: 3x10, vko 2: 4x9, vko 3: 5x8, vko 4: deload. vko 5: 3x8, vko 6: 4x7, vko 7: 5x6, vko 8 deload...powerhousun kanssa samaa mieltä eli mieluiten se määräkin vois nousta kahen ekan blokin sisällä. power sit piikaten. eli esim käyttäen tota mun 3466-systeemin ideologiaa se vois mennä:
hypertrophy 2kk viikkorytmillä 3 kovaa:1 kevyt: 3*8 -> 4*12. tokalla kuukaudella ylirautaherättelyt mukaan.
strength 2kk, 3:1: 3*4 -> 6*6. yliraudat koko ajan mukana, mutta iisisti.
power viikottainen toistoalue huippusarjassa: 3, 2, k, 2, 1, k, 1
Tämä toteuttaisi paremmin sitä Pollackin ajamaa ideaa volyymin laskusta ja intensiteetin noususta, mutta ottaa huomioon samalla overreachingin. Volyymi siis nousee kolmen viikon ajan jonka jälkeen se tipahtaa ja nousee taas kolme viikkoa, mutta ei yhtä korkealle kuin ensimmäisen kolmen viikon aikana. Ja tuo on sitten enemmänkin yksinkertaistettu esimerkki ja kokonaisuus ei ole noin suoraviivainen. Se johtuu siitä, että penkkiä esimerkiksi on kolme kertaa viikossa ja joka treeni on erilainen.