Työntävät kyykkyyn hyvinkin simppelisti siksi että saavat enemmän nostettua sillä tekniikalla. Korkeutta tarvitaan vähemmän, eli periaatteessa kyykkytyöntö on tehokkain tapa nostaa. Tieysti siihen liittyy sitten omat erikoisvaatimuksensa liikkuvuuden ja tasapainon suhteen. Kahdesti kyykkääminen ei lopulta ole kilpailusuorituksessa mikään ongelma, koska kyllä sieltä montusta tullaan helposti ylös työntöpainoillakin jos ne ovat pään päällä (tai takana) oikeassa kohdassa. Sen verran pitää olla jalkavoimia painonnostajalla. Toisaalta jos asia käännetään päälaelleen, saksikaan ei ole kaikille kovin helppo juttu tehdä oikein, ja sillä voi saada aikaan lopulta haitallisia epätasapainoja. Jotkut tietysti ehdottavat että tekisi saksia kummillekin jaloille, mutta käytännössä se ei oikein tunnu toimivan niin.
Jotkut on sitä mieltä että kyykkytyöntö tulee olemaan tulevaisuudessa entistä käytetympi tekniikka. Vrt. ennen tehtiin saksitempauksia ja saksirivejä, mutta ne katosivat nostotekniikan kehityksen saatossa. Toki tuohon vaiheeseen liittyy myös tankojen laakeroinnin paraneminen ja korotettujen nostokenkien käyttöönotto.
Edit: Lu X:llä nähdäkseni painot edessä tuossa kuvassa, taitaa olla pummattu nosto.
Jotkut on sitä mieltä että kyykkytyöntö tulee olemaan tulevaisuudessa entistä käytetympi tekniikka. Vrt. ennen tehtiin saksitempauksia ja saksirivejä, mutta ne katosivat nostotekniikan kehityksen saatossa. Toki tuohon vaiheeseen liittyy myös tankojen laakeroinnin paraneminen ja korotettujen nostokenkien käyttöönotto.
Edit: Lu X:llä nähdäkseni painot edessä tuossa kuvassa, taitaa olla pummattu nosto.