Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Siis tarkoitan tota kohtaa 1:12 missä tää jannu näyttää vetävän lannerangan niin notkolle kuin vaan menee. Siinä ei ole kyllä enää mitenkään paras asento rangan turvallisuuden kannalta ja varmasti on huonommat paineet kuin oikeasti neutraalilla rangalla. Pieni notko on toki vielä ihan fine, jos se asento pysyy siinä. Muutenkin jenkit viljelee tota "arch your back" neuvoa harmillisen usein ja se opettaa minusta täysin väärän tekniikan ja altistaa kaiken lisäksi kyykätessä kroonisille lonkkavaivoille. Onneksi on viime aikoina tullut esim. Duffinilta, Canditolta ym. videoita joissa opetetaan oikeasti kunnolla toi keskikropan käyttö.

Toi vatsan sisäänvetämisneuvo tuntuu tulevan lähinnä joiltain hairahtuneilta yksilöiltä bodauspuolelta, jotka kuvittelee että hei nyt aktivoidaan niitä syviä lihaksia ja ne tukee muka rankaa vaikka kropassa on paineet nollissa. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo samaa kommentoin itekin. varmaan ton löysän paidan takia en niin kiinnittäny huomioo, mutta sanoin tässä sit ite vaan, ettei ylikorostaa pidä sitä lordoosia. arch your back on kieltämättä semmonen neuvo, mikä ohjais just siihen ylikaareen. vatsaa jos vetää sisään ei kasva iso maha kyykätessä ;)

vatsaa jos vetää sisään ei kasva iso maha kyykätessä ;)

Mut hei, se on voimamaha, ja voimamaha on vaan hyvä!

Arch your back on huono cue, mutta ilmeisesti se on lähtöisin jäykiltä voimanostajilta, joiden selkä ei notkolle vääntäessä oikeasti edes taivu notkolle. :D

Sanoppa jto, että mitä mieltä olet kompressiohousuista, ja että miltä niiden pitäisi päällä tuntua kun meikäläisellä ei ole kokemusta? Tilasin 2xu:n housut mutta noi eivät tunnu päältä juuri miltään, eli eivät purista eikä mitään tosin kokotaulukon mukaan ne tilasin. Vähän kun olisi märät pitkälahkeiset uimahousut jalassa mitkä menee ihoa myöten. Sitä tässä nyt vaan mietin, että mikäli noi on kuvauksen perusteella väärän kokoset, niin voisin palauttaa kuin pitää yli 100e housuja joista en mitään hyödy.

no mä en valitettavasti oo kauheen hyvä markkinoimaan noita uikkareita, ku en pidä niitä kovin tarpeellisina ihmiseläimelle :) neopreenishortsit sit ok lämppäreiksi.

onko bodityylisistä kyykyistä, joissa pidetään jännitys koko lihakselle hyötyä kudosten, jänteiden vahvistamisessa? Toimiiko stoppikyykyt tässä myös? Oon nyt tehnyt kyykyissä kymppejä ja pyrin pitämään jännityksen koko ajan, jotta saan reisiin lisää lihaa ja perusvoimaa nostettua. Kyykyt, joita teen ei ole mitään ylikorostettuja, hitaalla tempolla tehtyjä vaan semmosia pumppaavia.

mitä tarkotat "jännitys koko lihakselle"? eli pumppaat toistoja ilman stoppia ylhäällä? kaikki raskaampi tekeminen vahvistaa lihaksia ja tukikudoksia, luita myös. mutta en nää syytä rajoittaa perusvoimailua pumpaten tehtyihin kymppeihin.

juu hups näköjään helle vaikuttanut tuossa noin :D piti kirjoittaa, että jännitys on koko ajan lihaksella. Joo on nyt jättänyt ylhäältä vähän vajaaksi ja pyrin tekemään koko sarjan yhteen soittoon, jotta saa mahdollisimman hapottavan setin jaloille. Ei oo tarkotus jättää perusvoimailua vain noihin kymppeihin, kokeilen vaan pari, kolme viikkoa miten ne vaikuttaa jalkojen kokoon ja voimatasoihin, kun oon noita lyhyitä sarjoja tehnyt jo jonkin aikaa.
Kiitos vastauksista!

Mitä kikkoja tai harjotteita voisi olla kun normipenkkiä en viihti kauheasti tehä kun on gyfoottinen? selkä ja se vetää selkää jumiin , erityisesti oikea lapaluun seutu.. Kapeeta penaa oon tehny, mutta siinäkin tuntuu lapaluiden asento aina lysähtävän kun ruvetaa olee sarjapainoissa.. miten tota lapaluiden kontrollia voisi parantaa? Selkää tulee tehtyä leveellä otteella alataljaa, kulmasoutua yms mitä oot neuvonu.. ja leukoja suht paljon. Selkää yritän kaukalopallolla, isommalla pallolla, putkirullalla, hieronnalla JA vahauskoneella hoitaa, mutta silti se vaan vittuilee..

Onko sellasella lattialle viritetyllä GHR:llä jotain haittapuolia verrattuna oikeaan GHR-telineeseen, jossa tuki ei ole suoraan polven alla? Telinehän pitäisi kai säätää niin, että tuki on reidellä ja polvi pääsee hieman tippumaan yläasennossa.

blazer: paljon puhuu juu mutta ihan asiallistakin kamaa. eniten auttaa aina sun oman kyykyn kattelu. mieluiten vierestä mutta videokin ok.

jormapetteri: hyvin kyl yrität sen kunnossa pitää. haaste se on enkä kyl sen enempää pysty autteleen, jos siel vikoja on. hyvin aktiivista liikkuvuusjumppaa pitää tehdä ja säännöllisesti. se on sulle tärkee asia. treenien rytmittäminen merkkaa tosi paljon myös. vaikee sillai tarkemmin sanoo ku en sun reenejä ohjaa.

beginner: ihan hyvä lattialla myös. laita vaikka pyyhe säären yläosaan tms ettei lumpio hiero lattiaa. sama liikehän siinä aikalailla tulee lattiallakin. laitteessa jopa liianki tarkkaa se polven paikka että helpottaako liikaa jne.

Nyt tarttis apua, en saa oikein mitään tatsia takaosastoon, varsinkaan tuonne pakaroiden ja takareisien kiinnityskohdan paikkeille. Mun maastaveto, kyykyt ja työntö voimat on tippuneet ku lehmän häntä tämän takia. Voin tehdä maastavedossa kovan 10 toiston sarjan mutta se ei tunnu missään lihaksessa oikein miltään, ja rautaa nousee myös sen mukaisesti sitten.. oikeastaan jokainen mahdollinen eri kyykkytyyli on koitettu ja laitteissakin olen koittanut mutta mikään ei tunnu tepsivän..

Mitä kikkoja tai harjotteita voisi olla kun normipenkkiä en viihti kauheasti tehä kun on gyfoottinen? selkä ja se vetää selkää jumiin , erityisesti oikea lapaluun seutu.. Kapeeta penaa oon tehny, mutta siinäkin tuntuu lapaluiden asento aina lysähtävän kun ruvetaa olee sarjapainoissa.. miten tota lapaluiden kontrollia voisi parantaa? Selkää tulee tehtyä leveellä otteella alataljaa, kulmasoutua yms mitä oot neuvonu.. ja leukoja suht paljon. Selkää yritän kaukalopallolla, isommalla pallolla, putkirullalla, hieronnalla JA vahauskoneella hoitaa, mutta silti se vaan vittuilee..
jos rintaranka on kyfoottinen eli luonnollinen kaari on suurentunut, niin normipenkkihän on nimenomaan oivallinen lääke siihen, varsinkin jos otat hyvä kaaren (eli vastaliike tuolle kyfoottisuudelle).

Nyt tarttis apua, en saa oikein mitään tatsia takaosastoon, varsinkaan tuonne pakaroiden ja takareisien kiinnityskohdan paikkeille. Mun maastaveto, kyykyt ja työntö voimat on tippuneet ku lehmän häntä tämän takia. Voin tehdä maastavedossa kovan 10 toiston sarjan mutta se ei tunnu missään lihaksessa oikein miltään, ja rautaa nousee myös sen mukaisesti sitten.. oikeastaan jokainen mahdollinen eri kyykkytyyli on koitettu ja laitteissakin olen koittanut mutta mikään ei tunnu tepsivän..

Tarviiko siinä niin "tuntumaa" saadakkaan? Ei sitä rautaa sussa juuri mikään muu kuin lihas liikuta. Jos haluut tuntumaa niin vedä 20 putkeen ja rajoita sarja puoleentoista minuuttiin niin tulee vielä vedettyä suht hyvällä tahdilla. Voin kertoa, että sillon rupee hanurissakin pumppia tuntumaan.

Itsellä enkkasarja 20x150kg ja aikaa meni 1min 27sec. Ja oli hanurissa sitä kuuluisaa tuntumaa.

jos rintaranka on kyfoottinen eli luonnollinen kaari on suurentunut, niin normipenkkihän on nimenomaan oivallinen lääke siihen, varsinkin jos otat hyvä kaaren (eli vastaliike tuolle kyfoottisuudelle).

Kovasti on penkkiä väännetty aikoinaan.. Mutta kyllä se vaan mulla ainakin pahentaa selän menemistä jumiin.Kapeeta pystyy ottaa ja vinopenkkiä.. En saa pidettyä sarjapainoissa lapoja oikein yhdessä ja asento lysähtää. Se ei varmasti auta selän kanssa yhtään.. Mulle ainakin on useat henkilöt sanonu, että tälläsen jyrkemmän kaaren omaavalle selälle työntävät liikkeet on myrkkyä ja näin se tuntuu olevan. Selkäliikkeitä ainakin Jto on neuvonut. Kiitos paljon jtolle :)

Tarkoitin siis "tatsilla" lähinnä "pitoa" siellä persuksissa, takareisissä jne. En niinkään pumppia. Eli kun teen maastavetoa esim vaikka sen kovan kympin niin takaosasto on kuin keitettyä spaghettia, keskikroppa kyllä pysyy hyvin kasassa ja pitää hyvin mutta vetoa ei löydy sieltä hanurista yhtään..:(

peruspunttaaja: teet varmaan kaikki vedot stopilla? ei se ny mikään kumma oo, jos persukset kympeissä hyytyy. en ihan kauheesti teetä vedoissa noin pitkiä sarjoja. muuttuuko tekniikka ku sarja etenee?

jormapetteri: aikalailla sitä mobilisoivaa treeniä kannattaa tehdä ja katella, että se liikkuvuus ois sama per puoli. säännöllinen rintarangan manuaalinen käsittelykään ei varmaan oo kauheen typerä idea. jos naksuttelet sitä ite ne löysät paikat tuppaa löystyyn lisää ja jumit senku pysyy ja paranee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom