tomppa1: kumpikin on osoittautunut toimivaksi. ite suosin kisaaville asiakkaille ympäri vuoden kisaliikkeitä mukana, mutta joissain mennään hieman varioiden ainakin aika ajoin. penkissä eri oteleveyksiä, kyykyssä apuna etukyykkyä, puolikkaita tai niskakyykkyä kisakyykyn sijaan, vedossa pukkivetoja, jullea jne. ihan perusbodailukin on hyvää ja jos esim. kyykkää hyvin etureisipainotteisesti voi ihan hyvin ottaa massahakuisen jakson, missä sinne koipiin rakennetaan lihaa muillakin liikkeillä. ja voihan se kyykky olla mukana vaikka kakkosliikkeenäkin vaan.
Kuulostaa järkevältä, kiitos. Lähinnä juuri tuota hyödyllisen variaation ja turhan vemputtelun raja-aitaa/ painopistettä mietinkin. Että miten kauas ja mihin suutaan uskaltaa eksyä, ennen kuin on ihan metsässä. Vaikka aikaa ihan koko elämä onkin, ei sitä silti paikallaan sutimiseen ja epäolennaisuuksiin liiaksi halua tuhlata.
Olen oikeastaan syksystä lähtien lähinnä keskittynyt melkeinpä pelkästään kyykkyyn, penkkiin ja maveen, niin uskoisin, että näillä paikkeilla pieni liikevariointi ja oikeat apuliikkeet yhdistettynä hyvin totutusta poikkeaviin sarja, toisto ja kilomääriin veisi hommaa ihan kivasti eteenpäin.
sattumoisin mulla on kyykyssä aika etureisipainotteinen tyyli ( hieman hartioita leveämmällä jalat ja tanko tuossa takaolkapäiden päällä, ). Olen leveälläkin treenannut ja sillä tyylillä entiset enkatkin aikanaan tehty, mutta jotenkin alaselkä-, polvi- ja nivusvaivat katosivat kun opettelin ruumiinrakennetta paremmin vastaavan tyyliin. Taitaa se vaikein kohta kyykyssä olla nyt siinä vähän kuopasta tulon jälkeen. Montusta tullaan ylös, mutta se "välitila"ennen puolikyykkyä on pahin.
Maasta vedän myös kapealla. Siihen välitykset tuntuu sopivan hyvin myös. kunnolla kun itsensä lähtöön asettelee niin tanko irtoaa lattiasta melkein itsestään. Ennemmin tippuu lapasesta, kuin jää muusta kiinni. Tosin samperin hidas olen vedossakin.
Penkissä on nykyisin ongelmana varmaan ojentajat. Tai etuolkapäät ehkä. Ongelma alue on noin 15 cm lähdön jälkeen ja oon huomannu että jos tankoa saa tuotua vähän naamaa kohti ja kyynerpaat pikkasen aukee ni saattaa tullakki ylös. Treeniotteena on, että pikkurillit on merkin päällä.