Mitenkäs yleensä failuren jälkeen maksimivoimakaudella kannattaa toimia?
Itse teen maksimivoimakautta, hybridi tavalla. Suosittelit aikaisemmin minulle 2:1 suhdetta (ilmeisesti otit huomioon sen, että harrastan mm. 3x-4x viikkoon jääkiekkoa ja 1x lentopalloa), mutta vedin ekan jakson 3:1, koska kätevästi sain sijoitettu siten kevyen viikon jouluviikolle. Aloitin esim. penkissä siten, että otin eka viikolla "huippusarjan" 1x120 ja sit kolmannella viikolla 1x125, joka oli tiukka mut tuli kuitenkin ihan ok. Kevyellä viikolla aloitin dietin. Kevyen viikon jälkeen eli viime viikolla aloitin penkissä siten, että "huippusarja" oli 1x122.5, tiukahko, fiilis oli että se 125 ois menny jos olisin kokeillut. Tällä viikolla (tai siis treenikiertoni alkaa sunnuntaisin) tänään sitten penkki kusahti, rauta tuntui raskaalta jo 117.5kg kohdalla, mutta päätin silti hölmönä yrittää "edes" viime viikkoinen 1x122.5 (tarkoitus oli vetää toi 1x125) joka jäi rinnalle. Kramppasi vielä alaselkäkin siinä feilauksen yhteydessä, lähti tosin hetimmiten pois eikä haitannut muuta treeniä. Ennen ei ollutkaan alaselkä krampannut.
Onko niin, että omat maksimit on toistaiseksi ainakin penkin osalta nähty ja sama suunnata normaalille perusvoimakaudelle, varsinkin näin dietillä (plussalla yrittäisin)? Asiaan saattoi toki vaikuttaa huono päivä (eilen mm. rankka jääkiekko), uusi sali, mahdollisesti huonompi tekniikka kuin aikaisemmin ja se, että tein penkin ensimmäisenä vähän kehnoilla lämmittelyillä, koska yleensä teen sen vasta neljäntenä liikkeenä, jolloin lämpöä on jo kertynyt mm. valakyykystä ja tempauksesta. Etukyykky oli verrattain huonoa myös tänään ts. huonommin meni kuin viimeksi (annan sen anteeksi, koska jääkiekkoa oli eilen illalla), mutta taas tempauksessa todennäköisesti tekniikan parannuksesta johtuen huomattavaa kehitystä (ts. yli 4 toiston parannus heh). Lisätään nyt vielä sen verran, että penkin perusvoimasarjat maksimisarjojen jälkeen kulkivat ihan normaalin oloisesti.
Olin suunnitellut maksimivoimakauteni siten, että eka on 3kovaa,1kevyt,2kovaa ja sitten maksimit. Nyt siis olen tuossa viimeisellä suunnittelemallani kovalla viikolla ennen maksimien testausta, jolloin yllättäen failasin pienemmän raudan, jonka olen jo aikaisemmin nostanut. Miten tässä kannattaa edetä dietillä ollessa - siirtyä perusvoimakaudelle vai onko jokin keino jatkaa maksimivoimakautta järkevästi? Mulle siis penkkimaksimi on yks ja hailee noin niin kuin elämän kannalta, mutta teenpähän maksivoimakautta koska se järkevää on.