Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
toi on ns. hybriditreeni, jossa tehdään useempia ominaisuuksia. käyttäsin ärsykevaihteluna bodarille. maksimivoiman lisääminen tuo lisää rautaa bodIluun. peruskaudella sitten voimailijalle, mutten ollenkaan aina loppuun asti noita perusvoimasarjoja.

ei kannata samantien mihinkään ehdottomaan maksimiin mennä, vaan herätellä kroppaa ajan kanssa. kuukausi kerrallaan on aika jees noin yleisesti. voimailijalle esim.
perusvoima 2kk
hybridijakso 1kk
perusvoima 1kk
maksimivoima 1,5kk

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä tyhmä kysymys...
Joka paikassa toitotetaan että rinta ja hauis on hyvä treenata samana harjoituskertana ja toinen on olkapää-ojentajat parivaljakko. Miksi ei onnistuisi esim olkapää-hauis ja rinta-ojentajat yhdistelminä? Itse olen nyt sillein tehnyt ja aloin vain miettiä mitä eroa näillä kombinaatioilla käytännössä on? Lihakset varmaan väsyy erilailla ja kehitys sen mukaan?

toi on ns. hybriditreeni, jossa tehdään useempia ominaisuuksia. käyttäsin ärsykevaihteluna bodarille. maksimivoiman lisääminen tuo lisää rautaa bodIluun. peruskaudella sitten voimailijalle, mutten ollenkaan aina loppuun asti noita perusvoimasarjoja.

ei kannata samantien mihinkään ehdottomaan maksimiin mennä, vaan herätellä kroppaa ajan kanssa. kuukausi kerrallaan on aika jees noin yleisesti. voimailijalle esim.
perusvoima 2kk
hybridijakso 1kk
perusvoima 1kk
maksimivoima 1,5kk

Kiitti vastauksesta.Kuten ajattelinkin, luin sen ketjun vähän hyppien ja yritin yksinkertaistaa liikaa, eli poimia sieltä jonkun kokeiluun ilman kunnon perehtymistä.Nyt pitää lueskella tarkemmin. Bodailumielessä itse enemmän treenaan.

Mitä mieltä oot tosta yhden jalan mavesta smithissä? Lähtöasento ylhäältä, tyyliin rdl ja ei-työtätekevä jalka nousee alasmenossa taakse ja hieman ylös. Menee muuten perille ku hevonen! Vai onko edellä mainittu vapaan tangon maastanosto parempi?

Ehkä tyhmä kysymys...
Joka paikassa toitotetaan että rinta ja hauis on hyvä treenata samana harjoituskertana ja toinen on olkapää-ojentajat parivaljakko. Miksi ei onnistuisi esim olkapää-hauis ja rinta-ojentajat yhdistelminä? Itse olen nyt sillein tehnyt ja aloin vain miettiä mitä eroa näillä kombinaatioilla käytännössä on? Lihakset varmaan väsyy erilailla ja kehitys sen mukaan?

Itse teen ojentavat samalla kerralla - ja koukistavat samalla kerralla.

Rinta-olkapäät- ojentajat....ja selkä-hauikset samalla kerralla.

mazarus: onnistuu vallan hyvin.

rane: smithissä ok myös, mutta vapaalla tulee pikkusen enempi haastetta asennon kanssa.

En saa oikein ojentajiin ja olkapäihin voimaa. Kyykky 200kg, mave 230kg, pystäri 70kg ja penkki 120kg, saan aina tästä syystä 'hävetä'. Teen Wendlerin 5/3/1 eli progressio on mukana treenissä. Penkkipunnerruksessa saan painon aina rinnalta liikkeelle, mutta kun olkapäät ja ojentajat alkavat aktivoitua enemmän nosto tyssää. Pystypunnerruksessa sama juttu, saan työnnettyä rinnalta otsan korkeudelle ja sit alkaa jäpittää. Mitä apuliikkeitä suosittelet tähän ongelmaan? Penkkiä lankulla, lattiapenkki, pystäri käsipainoilla, kapea penkki (Kannattaako ottaa jopa vinopenkkiä kapealta?) tulisi itsellä mieleen.

E: Voimapainotteinen treeniohjelma ilmeisesti kustantaa 60e/kk? Henkilökohtainen ohjelma ja seurausta viikoittain? Pitää suunitella mistä tinkiä, että saadaan asiat kunnolla pyörimään sun ohjeilla...

no toi wendler ei sitten vaan toimi sulla. ei se kauheen progressiivinenkaan aina ole. jos ei kummempaa mittasuhdehäikkää oo, sun pitäs noilla vedoilla ja kyykyillä penkata semmosen 150-170kg, eli on siel selkee vaje. nää on tietenkin myös lahjakkuusjuttuja ja et oo ollenkaan ainoa, jolla joku laji mättää pahasti. mä katon noi valmennukset aina tapauskohtasesti, mutta kyl sitä kehitystä kaikille tuppaa tulla.

apuliikkeitä on vähän hankala yleisesti suositella, kun ei se ongelma aina niistä oo kiinni. noi sun luettelemat on hyviä kaikki. mun treeneissä se homma lähtee kuitenkin useimmiten liikkeelle hieman eri kantilta.

En saa oikein ojentajiin ja olkapäihin voimaa. Kyykky 200kg, mave 230kg, pystäri 70kg ja penkki 120kg, saan aina tästä syystä 'hävetä'. Teen Wendlerin 5/3/1 eli progressio on mukana treenissä. Penkkipunnerruksessa saan painon aina rinnalta liikkeelle, mutta kun olkapäät ja ojentajat alkavat aktivoitua enemmän nosto tyssää. Pystypunnerruksessa sama juttu, saan työnnettyä rinnalta otsan korkeudelle ja sit alkaa jäpittää. Mitä apuliikkeitä suosittelet tähän ongelmaan? Penkkiä lankulla, lattiapenkki, pystäri käsipainoilla, kapea penkki (Kannattaako ottaa jopa vinopenkkiä kapealta?) tulisi itsellä mieleen.

E: Voimapainotteinen treeniohjelma ilmeisesti kustantaa 60e/kk? Henkilökohtainen ohjelma ja seurausta viikoittain? Pitää suunitella mistä tinkiä, että saadaan asiat kunnolla pyörimään sun ohjeilla...

Oletko koittanut leventää otetta penkissä ja punnerruksissa? Jos niin tuleeko rautaa enemmän ylös?

Oletko koittanut leventää otetta penkissä ja punnerruksissa? Jos niin tuleeko rautaa enemmän ylös?

Kapea penkki, etusormet karhean reunalla, on noin. 5-10kg heikompi ykkönen verrattaessa leveyteen jolla yleensä teen (pikkurilli ehkä n. 5cm tangon merkeistä). Olen koittanut myös etusormet merkeillä ja pikkurillit merkeillä, ottaa lähinnä ikävästi olkapäihin.

Miten hyvin pitkin päivää treenailu sopii puristusvoiman kehittämiseen? Virittelin leuanvetotangon hammer-kahvoihin Fat Gripzit ja ajattelin siinä roikkua aina silloin tällöin, kun ohi sattuu kulkemaan. Miten tuollainen treeni kannattaisi tehdä ja onko siinä ensinnäkään järkeä?

Kapea penkki, etusormet karhean reunalla, on noin. 5-10kg heikompi ykkönen verrattaessa leveyteen jolla yleensä teen (pikkurilli ehkä n. 5cm tangon merkeistä). Olen koittanut myös etusormet merkeillä ja pikkurillit merkeillä, ottaa lähinnä ikävästi olkapäihin.

Sinun sijassasi alkaisin ehkäpä pikkuhiljaa "ajaa" otteen leventämistä. Vähän kerrallaan ja nosto voisi kehittyä? Itse nimittäin tein niin, mutta en tiedä sopiiko sinulle. Penkkini jämähti tuonne 180 kilon paikkeille, nostin kapeahkolla otteella ja vielä apinaotteella. No, aloin pikkuhiljaa leventää otetta, vaikka alkuun tuntuikin oudolta ja "pahaltakin" ja luovuin apinaotteesta. kahden vuoden päästä otteeni oli jo maksimileveä, ja penkkiennätykseni oli noussut 205 kiloon.

Onko haitallista tehdä kaikki kyykyt matalalle boxille? Tähystetty polvi toisinaan ärtyy ass-to-grass-kyykyistä niin olen nyt jo muutaman kuukauden tehnyt niin etu- kuin takakyykytkin pari senttiä alle "kisasyvyyden" olevalle boxille. Plussaa on se, että polvi ei ole ollut yhtään kipeä ja lisäksi tuntuu, että maven lattialtairroitusvaihe on parantunut hyvin. En siis kilpaile missään nostolajissa niin sinällään voisin jatkaa tähän tyyliin lopun elämää, mutta halusin vain nyt varmistaa mestarilta, että voiko tämä olla jotenkin haitallista?

herrne: joka tapauksessa myös laajempi toistoskaala ja useempia oteleveyksiä tulee oleen sun ohjelmassa, jos tosta haluut eroon.

volmari: ehdottomasti toimii! tee toistoina, ei maksimiriipuntoina juurikaan. eli perusvoimalle 6-10 toistoo sarjassa. 5-7s per toisto. toistotauko 3-5s. vipa toisto tiukka, mutta varaa toisto tai pari. päivässä 5-20 sarjaa.

mursi: jos toi takaa kivuttomuuden, en näkis mitään haittaa.

Kuinka paljon käsien pitäis kasvaa aloittelijalla vajaassa vuodessa mistä noin puolet on ollut kovaa, progressiivistä treeniä?

Mulla ei oo ehkä kasvanut senttiäkään vaikka syönyt kuin sika ja tulokset noussu ihan ok:sti mielestäni..

Ja noin muuten tuntuu, että kuitenkin kasvanut ainakin jonkun verran.. Ja paino on noussut kyllä roimasti tuoden vähän rasvaa ja mahaaakin mukanaan, muttei mitään älytöntä.

Jos jaksat lukea niin täällä selitän tarkemmin mun tilanteen: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...in-sika-mutta-kadet-eivat-ole-kasvaneet-apua/

Onko mitään ideoita miten mun kannattais lähteä jatkamaan tästä?

jos paino ja tulokset on nousseet, tokihan lihaa pitäs tulla. rankin liike hauiksille on raskaat vastaote leuat. alhaalta suorilta käsiltä ja stopista. lisäksi sitten huolellisia hauiskääntöjä. tollai yleisesti ajatellen. pieni lihas, mutta kasvaa taatusti sekin. ojentajapuolelle pitäs keskittyy paljon myös. panosta noissa sun treeneissä siihen negavaiheen kontrolliin paljon. 3-4s eksentrinen vaihe ja voimallisen reipas nosto. pidä progressiivisuus määrissä myös. esim. leuoissa 4*8 --> 6*10 ja keskityt tekeen ne muulla ku sillä karseella tekniikalla. tossa lyhyessä ajassa ei kuitenkaan välttämättä ehdi tulla mitään hurjia kokomuutoksia vielä. vuoden päästä taatusti. turha hätääntyä noin lyhyen treeniuran jälkeen.

jos paino ja tulokset on nousseet, tokihan lihaa pitäs tulla. rankin liike hauiksille on raskaat vastaote leuat. alhaalta suorilta käsiltä ja stopista. lisäksi sitten huolellisia hauiskääntöjä. tollai yleisesti ajatellen. pieni lihas, mutta kasvaa taatusti sekin. ojentajapuolelle pitäs keskittyy paljon myös. panosta noissa sun treeneissä siihen negavaiheen kontrolliin paljon. 3-4s eksentrinen vaihe ja voimallisen reipas nosto. pidä progressiivisuus määrissä myös. esim. leuoissa 4*8 --> 6*10 ja keskityt tekeen ne muulla ku sillä karseella tekniikalla. tossa lyhyessä ajassa ei kuitenkaan välttämättä ehdi tulla mitään hurjia kokomuutoksia vielä. vuoden päästä taatusti. turha hätääntyä noin lyhyen treeniuran jälkeen.

Moi! Kiitos vastauksesta ja tajusin vasta nyt että tämähän oli painonnosto alueella, kun tulin tänne haulla tjs ja en jotenkin tajunnut kattoa millä alueella tää on.. Vähän ohi aiheen meni mun kysymys, sori! :S

Kiitos kuitenkin vastauksesta vielä, koitetaan panostaa noihin asioihin seuraavissa treeneissä.

Tervehdys JTO. Kysymykseni koskee Wendlerin 5-3-1 voimaohjelman ja dieetin yhteensopimista. Ohjelmaa noudatan niinkuin sen ymmärsin, neljä punttia vkossa. Pääliikkeinä pystypunnerus, maastaveto, penkki ja kyykky. Jokaisessa kaksi apuliikettä, joissa sarjoja 5/liike ja toistoja 10-15. Teen lyhyehköillä palutuksilla nämä apuliikkeet ja vältän failurea & pumppia. Puntin päälle tulee n. 3 tuntia kevyttä aerobista vkossa. Lähinnä kävelyä ja pyöräilyä.

Dieetissä menen vähenevillä hiilareilla ja tarpeen mukaan lisääntyvällä aerobisella. Kesto tulee olemaan noin 5-6 kk. Kyseessä on ensimmäinen diettiini, lavalle ei olla menossa.

Sitten siihen pihviin.. Mitä mieltä olet tämänsuuntaisesta.. Tarkoitus on tietysti pitää lihasta yllä mahdollisimman paljon, poltaa rasvaa. Sopiiko voimannosto ohjelma diettaajalle? Aikaisempi treenitausta on bodausta, voimanostoohjelmaa ei koskaan ole ollut.

Ajattelin pienen kestävyysjakson ottaa penkkiin. Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä, mutta kokeilen silti. Melkein sama mikä paino on, kun menen yli 10toiston, niin hyytyy ja pahasti. Mimmosia sarjamääriä ja toistomääriä kannattaa siis ihan puhtaasti kestävyyteen tähtäävässä harjoituksessa tehdä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom