SUPERCARB 1kg -40%

Kuvia ennen ja nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pat
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Oletko synnyttänyt? Vai laihduttanut paljon?

Laihduttanut. Jonkun 25kg painoa lähtenyt 1,5vuodessa, joista 15kg viimeiseen puoleen vuoteen. Sitä ennen lihominen myöskin oli ollut aika pienessä ajassa, joten ei ihan vatsanahka pysy mukana

Laihduttanut. Jonkun 25kg painoa lähtenyt 1,5vuodessa, joista 15kg viimeiseen puoleen vuoteen. Sitä ennen lihominen myöskin oli ollut aika pienessä ajassa, joten ei ihan vatsanahka pysy mukana

Ok (jos olisit synnyttänyt, olisin kysynyt lasten ikää, kun itsellä on aika samannäköinen vatsa). Hyvää tulosta olet tehnyt!

No todellakin. Ellei sitten taustalla ole aiempaa liikuntaharrastusta? En voi tajuta, että joku on tuon näköinen tyhjästä aloitettuna 3 kk:n salirupeaman jälkeen.

No kieltämättä miehenkin kanssa ihmetelty nopeaa kehitystä :) Ja toisaalta mä oon varmaan maailman kärsimättömin ihminen, jos ei tuloksia olisi alkanut tulemaan, olisin varmaan jo luovuttanut.

Skeptisestihän mä hommaan lähdin. Persus oli surkeassa kunnossa painonpudotuksen jälkeen, sitä ei ollut olemassakaan. Joka puolella luki vain naisen vaikeudesta kasvattaa lihasmassaa, saati jos naisella on jo ikää. Ja sitten kun netissä pyöri tämä "What´s your excuse?" -tyyppi, niin siitähän mä sisuunnuin =D Joulukuussa kävin Inbody-mittauksessa ja rasvat olivat itselleni yllätyksenä alle 19, se oli lopullinen sysäys ja tsemppi.

Kotitreenillä sain vatsalihakset ja olat/kädet hyvään alkuun, mutta alakropan ja selän kehitys vaati jo salin ja lisää painoja. Aluksi halusin vain vähän lihaserottuvuutta, nälkä näköjään kasvaa syödessä =D

Joskus parikymmentä vuotta sitten kävin salilla parisen vuotta ilman oikeastaan minkäänlaista kehitystä. Mistähän johtui? Varmaan siitä että söin 500-800 kcal/vrk. Siksi en saleilun tehoon tässä välissä uskonutkaan =D

Vahva lihaksisto mulla on luonnostaan -> mesomorfi? Mä olen myös lukenut viime aikoina, että joidenkin tutkimusten mukaan naisilla ennen vaihdevuosi-ikää on helppo mm. rasvaprosenttia pudottaa, tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Ja e-pillereiden vaikutuksesta lihasmassan kasvuun, haittaisi kuulema vahvastikin, itsellä ei käytössä. Ja tokihan tämä kaikki on ollut sitä alun kehitystä, eiköhän se tästä kehitys hidastu, toivottavasti ainakin =D

Ja kyllä mä tosiaan töitäkin olen tehnyt ettei nyt sentään ihan puskista ole tullut, vaikkakin nopeasti. 5 kertaa salilla viikossa tällä hetkellä käyn ja sen lisäksi 1 mäki/spurtti/mikälie HIIT-treeni päälle. Ja pojan kanssa pyöräillään useita kertoja viikossa vähintään 10:n lenkki, mutta se menee ihan palauttavana ja rennolla meiningillä :)

Pistetään tännekin muutoskuvaa, kun olen blogissakin tämän kuvan julkaissut, joten menkööt täälläkin. Kuvissa on vuosi eroa, -10kg, vyötärö -12cm, perseestä on hävinnyt -8½cm.. eipä ihme, että viime kesän vaatteet ovat vähän isoja!
2013%u00252520Muutoskuvat%u00252520huhtikuu7.webp

^ Hienoa! :)

En taustojas tiedä mutta tuossa ekassakin kuvassa selvästi nähtävissä sellanen lihaksikkaan oloinen bodykompositio, ainakin näin mun silmään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Yhden kuvan tänne jo laitoinkin, missä oli yli kymmenen vuoden aikaero. Tässä totuudenmukaisempi kuvapari, mistä kunnosta punttaus aikoinaan alkoi ja missä suurinpiirtein ollaan nyt. Minulla ei siis koskaan ole ollut ylipainoa, vaan olen ollut melko hoikka tyttö nuoruuteni (174/56, noissa kuvissa painoa 72-73kg).

S.42710.1402683827.FF4B78A2-9F1E-4205-A4E0-A8F90556DF6E.collageprintspah_0_4x6_0_0_0_2.webp

Tässä on miun "lähtötilanne" 002 rasvanpoltto ja lihasmassan kasvatus aloitettu reilu kuukausi sitten. Katsotaan syksyllä mikä on tilanne :D

Niin ja jos joku minut leimoistani tunnistaa, niin hellouu vaan! :D

Huh, mielettömiä naisia täällä, you just gave me some inspiration! Mulla olis lähes puolen vuoden liikuntatauko alla murtuneen ja leikatun ja kipsatun (mitäs vielä.. :D) jalan takia. Ens viikolla pitäisi saada kipsi lopullisesti pois ja tekosyyt salitauolle loppua..

Komppaan kyl pumppista, mielettömiä ja inspiroivia muutoksia. Tänään alkaa itelläni kans kiinteytysjakso, saa nähdä miltä sit näyttää parin kuukauden päästä. Toivottavasti yhtä hieno muutos tulossa täälläkin! :)

Olen näitä kuvia täällä katsellut innoissani ja rohkaistuin lopulta itsekkin. Takana kaksi raskautta, joista kiloja kertyi molemmista niin paljon, ettei niistä enää pelkällä imettämisellä eroon hankkiuduttu. Nyt kun laihdutus on vihdoin takana, onkin aika alkaa kerätä massaa toisessa muodossa. ;)

http://aijaa.com/fAyBk6 2010 ja ensimmäinen raskaus alussa. Tämä kuva siksi, etteivät seuraavat kuvat hämää ihan kokonaan. :D Valitettavasti parempaa kuvaa ns. todellisesta lähtötilanteesta ei löydy.
http://aijaa.com/AKzGBS 4/2013 Synnytyksestä 3kk. Järkystysvaroitus!!!
http://aijaa.com/xvvdUl 4/2013
http://aijaa.com/jKp2GU 6/2013

Ja sitten tähän päivään...
http://aijaa.com/uMyifs
http://aijaa.com/vdTDHa
http://aijaa.com/UJzyB0

Ennen kuvaa ei nyt tähän hätään ole, tässä nykytilanne todella vapaamuotoisessa kuvassa (otin ihan muussa yhteydessä päähänpistona). Säälittävää pullistelua... ;) Eli laiha ruikku, kohta 48 v. Hyvin pieni keskonen, aina ollut alipainoinen (alle kolmikymppisenä 171 cm / 47 kg), siitä pikku hiljaa onneksi edes tähän 171 cm, 57kg. Vuosi sitten pari kk yritin aloittaa saleilua, mutta yliherkistyin parissa kuukaudessa kaikille proteiinijauheille, ylikuntoa, stressiä ym... Nyt omalla pihalla nostellut kevyesti ja pienissä pätkissä (15-30 min) painoja kuukauden pari. Yläkroppa taitaa olla edelleen paljon vahvempi kuin alakroppa, ehkä teini-iän uintiharrastuksen vuoksi. Jalat ovat aina olleet tikut, lihaksia ei nimeksikään. Kyykyssä en jaksa juuri mitään painoja jotenkin, sjmv on ihan kivaa, ja yläkropan treenaaminen on todella kivaa. Alaselkä heikko, sitä ja vatsaa treenaan myös.

Syksyllä voisi mennä salille, ehkä ottaisin jalkaprässin kyykyn sijaan, jos sillä saisi rakennettua perustaa jalkoihin kyykkyä varten? Haluaisin alkaa pikku hiljaa treenata nyt kovempaa/useammin, joten voisin vaihtaa 2-jakoiseen, kun tuntuu, ettei 1-jakoisesta ehdi kunnolla toipua, jos alkaa tehdä enemmän ja kovemmin. Stressiäkin juuri nyt on paljon.

Kaikki vinkit tarpeen, lihasta kun tuntuu reisiin olevan tosi vaikea saada, läskiä kyllä syntyy mahan alueelle helpostikin. Mulla on myös pitkät raajat, kädet varsinkin. Syön aamiaisen, kaksi lämmintä ruokaa, iltapalan ja välipaloja, eli mielestäni riittävästi. Lihaa olen lisännyt aika lailla (2-3 krt päivässä), koska muualta en käytännössä proteiinia saa (maitotuotteillekin olen yliherkkä).

Joo, ja ei saa sitt nauraa, vaikkei mulla lihaksia olekaan... :nolo:. Toinen jalka vielä jäi sopivasti toisen taakse täysin piiloon...

_HKF3855-Edit.webp

^Vautsi, näytät tosi jäntevältä ja timmiltä, ei ole mitään syytä vähätellä itseäsi :thumbs:
Oi, Tiuskis, kiitos! :) Tuo merkitsee paljon... Sitä itsekin varmaan sokeutuu, kun paino pysynyt samana ja on kai vasta lähinnä "kiinteytynyt", jolloin reidet näyttää vielä pienemmiltä. Koko iän kun on kuullut sitä "olet niin kauhean laiha", niin on vähän epävarma, varsinkin täällä.

Ehkä uskallan sitten myöhemmin ottaa ja laittaa kuvia ilman mekkoakin, joka kuitenkin peittää aika paljon. Tämä kuva on ehkä turhankin mairitteleva... Ainoat näkyvät lihakset kun on lähinnä juuri käsissää ;).

Laitanpa minäkin sitten kuvaa, kun eilen tuli tehtyä vähän vertailua vanhan ja uuden välillä. Samat kuvat löytyy treenipäivyristä, minne muutenkin toisinaan klikkailen kuvia ja videoita. Taustaa sen verran, että oon aina ollu mallia läpipasko. Supernopea aineenvaihdunta, liikkuvainen elämäntyyli (aina jotain tuusaamassa vaikkei varsinaisesti liikuntaharrastusta oiskaan ollu) ja joskus yläasteen lopulla terkkari löi painoseurantaan, kun epäili mulla syömishäiriötä. Sellaista minulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut, vaikka BMI oli pitkään alipainoisen puolella. Pikkuhiljaa sitä sitten opetteli syömäänkin vähän lisää (vaikkei ruoka mulle ikinä mikään ongelma ollu, aina oon syöny kaiken mitä naaman eteen on kannettu, heh) ja puntti on pysyny mukana jo yli kymmenen vuotta, vaikka välillä on ollut pidempiä taukoja tai löysempiä läpsyttelykausia. Mutta tässäpä täti-Kaira, ruipelosta normaaliksi :)

Vasemmanpuoleisissa paino n.50-52kg ja oikeanpuoleisissa 65-67kg.

Liitteet

• 12228_10152633018704700_4597269908139441038_n.webp
    12228_10152633018704700_4597269908139441038_n.webp
    66,4 KB · Katsottu: 3 099
  • 10542817_10152633019104700_9104558548116480297_n.webp
    10542817_10152633019104700_9104558548116480297_n.webp
    79,3 KB · Katsottu: 3 367
Back
Ylös Bottom