En olis uskonut laittavani tänne mitään. Sain männävuosina tarpeekseni kehoni tuijottamisesta ja jatkuvasta laihdutuksesta. Ensimmäinen kuva on vuoden 2012 toukokuulta jolloin painoin ~ 61 kg. Takana pari vuotta säännöllistä, runsasta salitreeniä, kehon kyttäystä, laihdutusta, paleota yms. sekoilua. Ja vaikka aikamoiselta valaalta näyttääkin, niin kyllä tuossa on enemmän lihasta ja hieman päällä silavaa ja e-pillereistä aiheutuvaa ihanaa turvotusta. Myöskin laatikkomainen ruumiinrakenteeni ja luustollisesti paksu vyötäröni saa minut näyttämään ihanan tukevalta, vaikka olinkin suht kiinteä.
Tuosta menikin vain puoli vuotta kun paino alkoi pudota (tai turpea olemus kadota). Syynä se, että jätin salitreenin, ylenmääräisen liikunnan ja e-pillerit muutama viikko tuon lomakuvan jälkeen. Ne olivat ainoat muutokset. Paino tuli humisten alas 52 kiloon, vaikka söin kuten ennenkin (paitsi vapaammin) ja harrastin vain kävelyä. Taustalla vaikutti tuolloin myös yleinen kehon uupumus - epälääketieteellisesti lisämunuaisten uupumus. Tarvitsin yksinkertaisesti lepoa.
Seuraava kuva onkin viime kesältä. Tuolta olen näyttänyt 2012 alkutalvesta lähtien. Inbody ilmoitti 2013 syksyllä rasvaprosentiksi 17,4. Paino 54 kg. Liikuntana pyöräily kouluun ja päivittäinen tunnin kävelylenkki. Ruokaa uppoaa kuitenkin reilusti enemmän ja vapaammin kuin tuon ensimmäisen valaan paleo-sekoiluihin vertaan :P.
Viimeiset kuvat onkin sitten tältä keväältä (typerät vessapyllistelyt). Kiire ja stressi on saaneet vatsan kiristymään vähän lisää, vaikka ruumiinrakenne (lue: isot luut ja paksu vyötärö) ei mitenkään tuota imartelekaan. Rasvaprosentti on luultavasti edelleen laskenut. Olen ehkä luontaisesti yleensä tuossa 2013 kesän kunnossa. Silloin saa vielä mättää mitä tykkää, perus safkaa riisiä, perunaa, kaikkia lihoja, leipää ja säännöllisesti herkkuakin. Mitään erikoisruokavaliota ei ole tällä hetkellä. Kunhan yritän pysyä jonkin verran erossa maitotuotteista (maha) ja syön aika harvoin perus höttöleipää.
Missään vaiheessa en ole yrittänyt laihduttaa. Huvittavaa kuitenkin, että se mitä kauheasti yritin tuolloin 2010-2012 saavuttaa. Onkin nyt ihan arkipäivää. Haba ja reidetkin on ihan hyvässä kunnossa, en niistä jaksa mitään erityistä pullistelukuvaa laittaa. Mulla lihas tarttuu helposti vaikken salilla ähkisikään. Mitä nyt takapuoli on surkea pannukakku. Sitä voisi vähän treenatakin salilla. Muutoin olen taas tämän kuukauden parin sisällä löytänyt liikunnan ilon ja alkanut taas hieman juosta, ekaa kertaa vuosiin
.
Hyvää kesän alkua kaikille ja muistakaa levätä kans välissä. Se voi auttaa läskien sulatuksessa. Ja ite en kyl koske enää e-pillereihin. Hyi
.