Kuukautiskuppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stimpy
  • Aloitettu Aloitettu
Minäkin ostin tuollaisen, mutta en oikein osannut käyttää sitä kun se ei oikein mahtunut "sinne" tarpeeksi ylös :nolo: Yritin kyllä useamman kuukauden mutta nyt se on lojunut jo jonkin aikaa käyttämättömänä... Onneksi ei ollut kauhean kallis

Minäkin ostin tuollaisen, mutta en oikein osannut käyttää sitä kun se ei oikein mahtunut "sinne" tarpeeksi ylös
Miten niin tarpeeksi ylös? Riittää, kun kuppi on juuri ja juuri sisällä. Jos on vaikeuksia saada kuppi paikalleen, kannattaa koittaa taitella reuna eri tavalla. Kuukuppikunta.netistä löytyy paljon vinkkejä.

Kävin tuolla sivuilla ja aika paljon selkeni, eli kyllähän se on koko ajan ollut tarpeeksi syvällä. Ostin omani tosiaan jo monta vuotta sitten silloin kun noita ruvettiin eri keskustelupalstoilla kehumaan eikä mukana tullut kauhean hyviä ohjeita, varsinkaan tuosta syvyydestä.

Joten kiitos ja kummarrus Riitulle hyvästä linkistä:worship:

Tunnustan, että suhtauduin kuppiin alunperin melko skeptisesti, kuten tuosta linkatusta ketjusta käy ilmi (muiden ihmisten fanaattisuus saa minut automaattisesti suhtautumaan heidän asiaansa kielteisesti), mutta puoli vuotta sitten lopulta päätin kumminkin kokeilla.

Kuppi ei ehkä ole antibiootteihin verrattava keksintö, kuten jotkut kuukuppikuntalaiset tuntuvat kuvittelevan, mutta kyllä se hyvin toimii ja helpottaa elämää. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Pitaako se kuppi pesta kun sen tyhjentaa ja kuinka usein se pitaa tyhjentaa? Siis kaytannon juttuja kyselen teilta jotka sita kayttaa. Miten esim tyopaikan WCssa sen peset siella kopissa?

Ja OBn tampooneista kaytantoa...niissahan ei oo sita asetinta, ni en oo koskaan kokeillu mut tuntuu jotenki likaselta alkaa sormet verissa sit tunkemaan tarpeeksi syvalle. Vai miten?

Ma tykkaisin tampooneista mut mun vuoto on yhta runsaampaa paivaa lukuunottamatta suht niukat ni tuntuu se tampooni kuivahkona epamukavalta. Tota kuppia tai kyhyempia OBta ois kiva kokeilla ku Tampax on niin pitka ja siteet tuntee aina.

Pitaako se kuppi pesta kun sen tyhjentaa ja kuinka usein se pitaa tyhjentaa? Siis kaytannon juttuja kyselen teilta jotka sita kayttaa. Miten esim tyopaikan WCssa sen peset siella kopissa?

Ja OBn tampooneista kaytantoa...niissahan ei oo sita asetinta, ni en oo koskaan kokeillu mut tuntuu jotenki likaselta alkaa sormet verissa sit tunkemaan tarpeeksi syvalle. Vai miten?

About samoin väliajoin kuin vaihtaisin tamponin. Olen joskus mökkiolosuhteissa tyhjentänyt kerran-pari kertaa päivässä enkä ole vielä kuollut. Sen voi hankalissa olosuhteissa (työpaikalla?) vain pyyhkiä ja pestä kunnolla kun pääset himaan.

En ole koskaan kokenut sormet verissä puuhastelua ällöksi mutta se nyt ei varmaan sua lämmitä. Se on vaan verta hei (ja limakalvon palasia ja rojua, nami).

"If you think you are emancipated, then you might consider tasting your menstrual blood - if it makes you sick, you've a long way to go, baby." (Germaine Greer) :thumbs:

(tuli nyt vaan mieleen...)

"If you think you are emancipated, then you might consider tasting your menstrual blood - if it makes you sick, you've a long way to go, baby." (Germaine Greer) :thumbs:

Noin emansipoitu en sentään ole, vaikkei veri minua ällöttäkään. Sivumennen se veri näyttää kupissa paljon viehkommalta kuin siteessä ja tamponissa ja sitä myös näyttää olevan vähemmän.

Itselläni riittää, kun tyhjennän aamulla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.

Kuppi muuten myös tekee seksistä menkkojen aikaan kivempaa.

About samoin väliajoin kuin vaihtaisin tamponin. Olen joskus mökkiolosuhteissa tyhjentänyt kerran-pari kertaa päivässä enkä ole vielä kuollut.

Mä tyhjennän yleensä aamuin illoin, joten "ongelmaa" työpaikalla ei ole. Maksimityhjennysväliksihän on suositeltu tuota 12 tuntia.

Väitätkö, että penetraatio onnistuu kupin ollessa sisällä? :eek:

Herrajumala, en. Siis tarkoitin vain sitä, että touhu on huomattavasti siistimpää kuin siteiden kanssa ja paikat eivät ole yhtä kuivat kuin tamponien kanssa. Siis samalla tavalla joutuu kupin ottamaan pois ja vähän suihkauttamaan kuin muidenkin suojien kanssa, mutta koen homman siistimpänä ja miellyttävämpänä kuin aikaisemmin.

Käsittääkseni sellaisten luonnonsienitamponien kanssa sitten onnistuu penetraatiokin, jossain romaanissa ilotytöt ainakin käyttivät sellaisia. Tosi luotettava tietolähde tietysti. :wanha:

En viitsi punastella vaan kysyn aiheesta suoraan (herkimmät väistäkää roiskeita takavasemmalle)

Onko täällä kuppeja käyttävillä kenelläkään kokemusta ns. toispuoleisesta vuodosta? Eli tamppooni ei kastu kokonaan vaan vain toiselta puolelta ja valskaa? Estääkö kuppi tällaiset "toiselta laidalta ylitulot"?

edittiä: ja mites se TSS? Toksinen shokkisyndrooma jonka voi saada tamppooneista? Onko se vaarana myös kupin kanssa pelatessa?

Viimeksi muokattu:
Onko täällä kuppeja käyttävillä kenelläkään kokemusta ns. toispuoleisesta vuodosta? Eli tamppooni ei kastu kokonaan vaan vain toiselta puolelta ja valskaa? Estääkö kuppi tällaiset "toiselta laidalta ylitulot"?

On ja estää. Tuo toispuoleisuus on kai melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, ihminen kun harvemmin on täysin symmetrinen.

TSS -riski kupin kanssa on kai täysin olematon. Se kun ei rasita limakalvoja eikä tarjoa bakteereille kasvualustaa.

Tuolla kuukuppikunnan sivuilla on kyllä infoa oikeastaan ihan kaikesta, täytyy vaan suodattaa se hypetys mielessään pois.

Meikämandolino kuuluu myös-ah niin ihanaan-kuppikuntaan! Voin kertoa, että ellei ole totutellut oman kroppaansa ja varsinkin siihen rakkaaseen pipariinsa, niin se voi tuntua aikamoisen vaikealta ensimmäisellä kerralla (ja myöhemminkin) 'kaivella' tätä pikku kupposta ulos. Sisään laitettaessa täytyy myös olla ihan relax ja mielellään vaikka kastella vedellä kuukautiskuppia. Se on niin kovin vaikeaa saada ulos, ellei opettele juuri työntämään supistajalihaksilla hiukan apuja...ja ainakin meikämandolinolla nekin ovat niin reenatut, että aikansa vei enneku lopetti pingottamisen:) enisei, reenit on aivan buenos aires kupin kanssa ja suihkussakin on tosi mukavaa reenikamujen kanssa, kun ei tarvi ensin piilotella pikku lennokkia tai juosta naru kainalossa vessaan, vaan voi kaikessa rauhassa suihkutella loppuun-mennä kotiin ja siellä putsailla kupposensa -aivan mahtawaa ja luontoystävällistä!Suosittelen!:5:

Joka paikassa mainostetaan kuppia, varmaan jokaisen yleisen naistenvessan seinässä olen nähnyt jotain "käyttäkää kuppia"-kirjoituksia :D . Onko täällä ketään, joka ei ole kokeiluista huolimatta pitänyt kuppia hyvänä? Mietin, pitäisikö itsekin kokeilla..

Onko täällä ketään, joka ei ole kokeiluista huolimatta pitänyt kuppia hyvänä? Mietin, pitäisikö itsekin kokeilla..

En oo kuullut keneltäkään kokeilleelta muuta negatiivista kuin alkuhankaluus. Kukaan tuntemani mimmi ei ole sitä hylännyt.

Ainoat negatiiviset kommentit kupista ovat tulleet henkilöiltä jotka eivät sitä ole kokeilleet ja joiden mielestä se on jotenkin "ällöä"... :rolleyes:

T: nimim. "Ei enää koskaan siteitä"

Joka paikassa mainostetaan kuppia, varmaan jokaisen yleisen naistenvessan seinässä olen nähnyt jotain "käyttäkää kuppia"-kirjoituksia :D . Onko täällä ketään, joka ei ole kokeiluista huolimatta pitänyt kuppia hyvänä? Mietin, pitäisikö itsekin kokeilla..
Mulla on hieman ongelmia ollut, mutta se johtuu "rakenteesta". Eli mulla on kolmen nopean synnytyksen jälkeen laskeumaa hiukan, eikä kupille ole aina niin hirveästi tilaa... :jahas: Siis esim. yskää jos on, niin tuntuu, että kuppi pulpahtaa pois. Jaiks.

Tosin helpotti käyttöä kun vaihdoin merkkiä. Ero ei ole kuin millimetreissä, mutta loppuaikoina Divacupin käyttö ei meinannut onnistua lainkaan. Vaihdoin Mooncupiin, se on hitusen lyhyempi ja pehmeämpää materiaalia, sillä onnistuu. Jos ei nyt ole yskän tms. takia paikat rempallaan, eli kauhutarinoita "kuinka virtsarakko yrittää ulos emättimen kautta"... Eli huolimatta ahkerasta lantiopohjan lihasten treenaamisesta mulle on tuo vaiva jäänyt, ja ainakin Divacup on ihan käyttökelvoton nyt viimeisimmän synnytyksen jälkeen.

Olen kyllä kupin käyttöön ollut muuten ihan tyytyväinen, silloin kun se onnistuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom