Rarum sanoi:- Jos tyhjentäessä ei ole mahdollisuutta kupin pesuun (yleinen vessa), eikö ole aika inhottavaa laittaa verinen kuppi paikoilleen? Miten käy käsien, tuleeko sotkua? Tuletteko vessakopista kädet verisinä? :D
- Eikö ihan totta tarvitse käyttää lisäksi siteitä - edes varmuuden vuoksi?
- Onko kukaan teistä kokeillut uimista kupin kanssa? Mitä jos kuppi alkaakin vuotaa? *kauhukuvia* (Omakohtaisia kokemuksia, kiitos.)
- Miten kyykkääminen onnistuu? ;)
Olen itse pohtinut ostoa jo piiitkän aikaa, mutta en ole saanut kuitenkaan aikaiseksi.
Yksien menkkojen ajan olen kuppia käyttänyt ja mulla tyhjennysväli oli niin pitkä, että julkisilla paikoilla ei tullut vessaongelmaa. Eli tyhjensin max 3 kertaa päivässä. Ja itse asiassa se verihän on kupin sisällä, joten jossei läiky yli niin ei vaihtohommassa kädet sotkeennu. Itse en siteitäkään ole tarvinnut, jotkut käyttävät phs:ää "haamuvuodon" varalla.
Suosittelen kyllä kuppia (mulla Lunette, http://www.lunette.fi), reissun päällä ollessakin helppo, kun ei tarvitse side/tamponivarastoa raahata mukana. Ja kuppia käyttäessä ei ole mahdollista joutua tilanteeseen, jossa vaihdat tamponia/sidettä ja toteat, että eipä olekaan uutta mukana ;)