Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä ainakin haluan, että mua pidetään elossa mahdollisimman pitkään. Ihan sama millä keinoilla, jos aivot täytyy istuttaa johonki lampaaseen niin olkoon sitten niin. Sit ku kuolema lopulta korjaa niin kroppa muutetaan muoviks, tehää radioaktiiviseks iha vaa varmuuden vuoks ja vuorataan kiveen. Säilyn ikuisesti.
En usko, että elämällä on mitään ennalta päätettyä tarkotusta; jokanen asettaa omat tavotteensa elämälleen ja yrittää ne saavuttaa valitsemillaan tavoillaan. Jumaliin yms. uskominen on vaan yritys täyttää omat tietämättömyyden aukot kuoleman jälkeisestä elämästä.
Itsemurha taas on ehkä älyttömin temppu, minkä vois tehdä. Ehkä jos on täysi hylkiö, eikä ketään lähellä, niin sitten, muuten se on vaan erittäin itsekästä. Yks tyyppi joskus vuos sitten hyppäs meidän talon katolta, hieno ratkaisu se kyllä taas. Vieressä lenkkeilee ohi virtanaan ihmisiä jne, mut hän nyt tahtoi mennä sitten sillä tavalla. Että jos ei elämällään muuta ole aikaansaanut, niin onnistuupa ainakin jättämään muutamalle ihmiselle ikuiset traumat. Jotenkin suututtaa tuollaiset ratkaisut. Sellaiset lääkkeet ja yliannostukset ja viiltelyt ja muut siivommat nyt menee, mutta kyllä niissä juoksuissa virtaa joku muu kuin järki. Nojoo kyllä mäkin jonkun million dollar baby -jutun voisin tehdä jos halvaantuisin, mutta jos on terve ihminen, niin joku roti.
Tuskinpa tällä meidän pikku planeetallakaan mikään suuri merkitys on jos maailmankaikkeutta ajatellaan, en mä silti koe että pitäis räjäyttää koko paska.
Kuitenkin aika universaalisti leimaat nuo "terveet" itsensätappajat luusereiksi.
Joo meinasin kirjoittaa et vähän kyl turhaan hiilty..... Ei ne nyt luusereita sen enempää kuin kaikki muutkaan KAI, mut musta se on ensinnäkin niin itsekästä, etten senkään vuoksi voi ymmärtää. Plus oon vähän tällainen läpi harmaan kiven -tapaus ja tuo tuntuu luovuttamiselta, niin en oikein osaa samaistua.
Joo meinasin kirjoittaa et vähän kyl turhaan hiilty..... Ei ne nyt luusereita sen enempää kuin kaikki muutkaan KAI, mut musta se on ensinnäkin niin itsekästä, etten senkään vuoksi voi ymmärtää. Plus oon vähän tällainen läpi harmaan kiven -tapaus ja tuo tuntuu luovuttamiselta, niin en oikein osaa samaistua.
Mum mielestä se on itsekästä vaatia jotain täysin elämään kyllästynyttä jatkamaan sen takia että jotkut jää suremaan.Sä oot 20 ja tuskin oot kokenut huonoa tilannetta josta ei enää näytä olevan ulospääsyä.Ehkä ikä avartaa sun mailman kuvaa ajallaan.
Terveydenhoitoalalla, tarkemmin hammaslääkäriksi. Kuuluu patologian kurssiin(josta itseasias tentti huomenna iiks) ruumiinavaukset. Ei ollu tosiaan "mun juttu" se obduktio...Meille järjestettiin semmoinen "Kuoleman kohtaaminen" -seminaarikin sitä varten, että vois henkisesti varautua avauksiin. Kuvittelin, että sehän nyt on ihan iisi juttu ja en mie niin herkkä ole...Mut eipä mennykään niin. :(
Itsemurha taas on ehkä älyttömin temppu, minkä vois tehdä. Ehkä jos on täysi hylkiö, eikä ketään lähellä, niin sitten, muuten se on vaan erittäin itsekästä. Yks tyyppi joskus vuos sitten hyppäs meidän talon katolta, hieno ratkaisu se kyllä taas. Vieressä lenkkeilee ohi virtanaan ihmisiä jne, mut hän nyt tahtoi mennä sitten sillä tavalla. Että jos ei elämällään muuta ole aikaansaanut, niin onnistuupa ainakin jättämään muutamalle ihmiselle ikuiset traumat. Jotenkin suututtaa tuollaiset ratkaisut. Sellaiset lääkkeet ja yliannostukset ja viiltelyt ja muut siivommat nyt menee, mutta kyllä niissä juoksuissa virtaa joku muu kuin järki. Nojoo kyllä mäkin jonkun million dollar baby -jutun voisin tehdä jos halvaantuisin, mutta jos on terve ihminen, niin joku roti.
Tuskinpa tällä meidän pikku planeetallakaan mikään suuri merkitys on jos maailmankaikkeutta ajatellaan, en mä silti koe että pitäis räjäyttää koko paska.
Ensinnäkin en odota kuolemalta mitään muuta kuin hiljaisuutta. Sitä samaa, joka syntyy, kun on täydellisessä nukutuksessa sairaalassa leikkauksen aikana. Sellaista minä kuvittelen kuoleman jälkeisen olon olevan - siis ei mitään.
En ainakaan kuullut, että kukaan esim. meidän kurssilta olisi pyörtynyt...Jotkut kyllä pystyi olemaan vaan vähän aikaa siellä ja halus pois. Oli se sen verran raakaa katsottavaa.Ok. Onko miten yleistä noissa, että porukka pyörtyy? Vaikka kuinka vahva olis ja suhtautuminen olis "tää oon iha iisii", niin voihan se olla aika järkkyy. Itse olen 3 kertaa nähnyt kuolleen ihmisen ja siinä sitten tuli ajateltua mimmosta se on ku ite makaa kuolleena. En mä tiedä haluanko elää vanhaks, miksi en haluais? Toisaalta, jos elämä on vaan lopulta letkuissa elämistä niin ei se taida olla kovin mukavaa. :/
Mitä nää muutama juttu olis?
Aikaahan ei oo olemassa, eikä syntymää "edeltänytkään" ahdista, joten miksi kuolemankaan pitäisi?