Niin. Kaikki kuolee ja aiemmin kuin on ajatellut sen tehneensä. Itse kuoleman kanssa monella tapaa tekemisissä olleena olen ajatellut asian niin, että aina pitää olla valmis. Siksi sanonkin aina suoraan mitä ajattelen, enkä halua yhtään riitaa tai ihmissuhdesotkua jättää muuten kuin hymyyn ja hyvään oloon. Sitä sitten ei saa enää takas. Rakastakaa ihmisiä silloin kun niitä vielä voi, perään on turha itkeä, ei ne takasi tuu. Kun aloin sairastelemaan vähän enemmän ja vakavemmin, niin mulla oli jääkaapin ovessa "kun Anne kuolee"- ohjelista ja kaikille tärkeille ihmisille viesti. Tuhosin sen ja päätin muistaa aina sanoa ihmisille, miten tärkeitä ne mulle on.
Jotenkin mua vituttaa ihmisten kyräilyt ja muut, yhtä heikkoja täällä kaikki lopulta on. Siinä ei auta raha tai koulutus tai mikään muukaan. Kunpa kaikki muistaisi tuon ja kaikkien niiden tyhmien riitojen ja loukkaamisien keskellä sen, että mitkä asiat oikeasti ovat tärkeitä. Mitä vittua yhdestä valurautapadasta, kun toinen on siinä ja elossa.
Sairaalassa monesti näkee niitä, jotka ei vaan on, tajuamatta mitään tai vanhuksia, jotka elää ihan toisessa maailmassa. Olenkin aina ajatellut, että sisäelimet pitää tuhota, ennenkuin tuohon vaiheeseen joutuu, vaikka eipä sitä tiedä, milloin sekin vaihe tulee.
Jotenkin mua vituttaa ihmisten kyräilyt ja muut, yhtä heikkoja täällä kaikki lopulta on. Siinä ei auta raha tai koulutus tai mikään muukaan. Kunpa kaikki muistaisi tuon ja kaikkien niiden tyhmien riitojen ja loukkaamisien keskellä sen, että mitkä asiat oikeasti ovat tärkeitä. Mitä vittua yhdestä valurautapadasta, kun toinen on siinä ja elossa.
Sairaalassa monesti näkee niitä, jotka ei vaan on, tajuamatta mitään tai vanhuksia, jotka elää ihan toisessa maailmassa. Olenkin aina ajatellut, että sisäelimet pitää tuhota, ennenkuin tuohon vaiheeseen joutuu, vaikka eipä sitä tiedä, milloin sekin vaihe tulee.