Kuntolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaleBoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
abine sanoi:
Joo no mun rackis on pujotus vaihees laitettu kun koottavaa mallia, mutta taas VelttoV:n on avonaiset eli saa kokoamisvaiheen jälkeen laitettu.

No tos taljas tuli mulla pari juttua mieleen. Ensin tuola ylhäällä kun vaijeri menee 1rullasta 2rullaan. Siinä sen pitäs jotenki läpäistä toi palkki ja se "liukuputki". Ja sitten toi "liukuputken" materiaali vähän mietityttää, pitäiskö olla jotain samanlaisesti pinnoitettua kuin vaikka iskarit, ja pitäiskä siihen tangon ympärille laittaa jokin muoviholkki että liukuu paremmin?
No ton vaijerijutun huomasin itekki kun kuvaa tänne pistin, mutta en jaksanu enää funtsia miten sen teen. Se muoviholkki olis hyvä tietenki pistää siihen painokelkkaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Harmi kun en nyt pääse yhelle salille ottamaan kuvaa yhestä itse tehdystä ylätaljasta. Siitä ratkeis vähän noi vaijeriongelmat ja muut. Enpä kyllä varmaan edes sais laitettua sitä kuvaakaan tänne kun en vippi oo.

Tuon liukuputken ovat siellä tehneet ihan metallista. On siis pienempi pyöree metallitanko ja sitten sen päällä halkasijaltaan sopivan kokosesta metalliputkesta oleva pätkä joka sitten liukuu siinä. Ohuempi tanko on kyllästetty vaseliinilla että ei ois kauheeta kitkaa. Melko hiljanen vehe on että ei kirsku ja kitise sekä toimiikin ihan hyvin. Ainut miinus on tossa se että kannattaa olla tarkkana niitten vaseliinisten tankojen kans. Kerran erehyin kädelläni hipasemaan niihin. Näppärä mies tietysti väkertää jotkut yksinkertaiset suojukset niiden liukutankojen ympärille ettei niihin likaa itseään. Suojukseen sopiva materiaali vois olla vaikka joku ohuehko pelti. Kannattaa kuitenkin muistaa se että ne tulisi olla helposti purettavissa pois jos tarvii huoltaa jotenkin niitä liukutankoja tai muuten päästä käsiks niihin.

Vaijeriongelmasta senverran että siellä salilla olevassa vehkeessä nuo liukutangot on sijoitettu samassa suunnassa kun tossa istuvan bodarin olkapäät tulis olemaan. Eli siis tossa istuttaessa ne liukutangot olis siinä etuviistossa oikeella ja vasemmalla. "Pakka" on päältäladattava. Eli siinä on keskellä pystyssä tappi mihin läiskitään painokiekkoja sopiva määrä. Tämmösellä liukutankojen sijottelulla siis ei pitäis tulla ongelmia tuon vaijerin kans.

Ymmärtiköhän näistä selityksistä nyt kukaan yhtään mitään? :rolleyes:

ZweCCo sanoi:
Vaijeriongelmasta senverran että siellä salilla olevassa vehkeessä nuo liukutangot on sijoitettu samassa suunnassa kun tossa istuvan bodarin olkapäät tulis olemaan. Eli siis tossa istuttaessa ne liukutangot olis siinä etuviistossa oikeella ja vasemmalla. "Pakka" on päältäladattava. Eli siinä on keskellä pystyssä tappi mihin läiskitään painokiekkoja sopiva määrä. Tämmösellä liukutankojen sijottelulla siis ei pitäis tulla ongelmia tuon vaijerin kans.

Ymmärtiköhän näistä selityksistä nyt kukaan yhtään mitään? :rolleyes:
Joo, kyllä tajusin. Olisi pitäny tosiaan pistää niin päin tuo pakka... Nyt on tämmönen:

Eiköhän öljyllä ja vaseliinilla tuo kitka saada hoidettua tosiaan.

Liitteet

• talja3.webp
    talja3.webp
    29,9 KB · Katsottu: 1 945
Voi olla Weeboomi aika paljon pyydetty, mutta jaksaisitko tehdä sellaiset piirustukset tohon yllä olevaan taljaan missä olisi kaikki tarvittavat mitat?
Voisin koulussa alkaa sitten tekemään tuollaista.

lehtone sanoi:
Voi olla Weeboomi aika paljon pyydetty, mutta jaksaisitko tehdä sellaiset piirustukset tohon yllä olevaan taljaan missä olisi kaikki tarvittavat mitat?
Voisin koulussa alkaa sitten tekemään tuollaista.
No pistin nyt tohon mittoja, mutta en tiä onko tos jotain korjattavaa viä. Esim materiaalien valinnat. Suurin osa on 5x5cm rautaa, joku 10x5cm. Sitten onko istuimet sopivan kokosia, onko alusta levy ok. jne... Painopakan toimivuudesta ei mitään hajua, jne.

Liitteet

• talja4 (Large).webp
    talja4 (Large).webp
    27,6 KB · Katsottu: 3 106
Joonua sanoi:
Olisin todella kiitollinen, jos jaksaisit piirtää alavinopenkin ja laittaa siihen mitat.:)

Weebomistahan on suosittu tullu näissä piirustushommissa. :D Kannattaa varmaankin lopettaa salilla käynti ja alkaa vaan piirtelee bodausvehkeitä maksua vastaan? Vähän sitten kuitenkin itse asiaan että kai te muutkin osaatte piirtää? Lyijykynä ja viivotin käteen sekä pyyhekumi vielä siihen viereen jos menee jotain pieleen. Punnerruspenkin viralliset mitat voin minä tänne kirjotella jos ette itse löydä niitä. Saatte itse suunnittelemalla sellasen kun haluatte. Ja uskokaa tai älkää niin ei se piirtäminen kovin vaikeaa/hidasta ole.

ZweCCo sanoi:
Vähän sitten kuitenkin itse asiaan että kai te muutkin osaatte piirtää?
Joo no itse oassuutan Weeboomia siksi että en osaa hyvin käyttää noita piirrustusohjelmia ja sitten kun en oo oikeestaan koskaan käyny oikeella salilla (paitsi koulunsali), niin en tiedä nuotten laitteiden mittoja ja muita ominaisuuksia ja ongelmakohtia mitä kokeneempi silmä huomaa.

Joo ja vielä erikoiskiitokset Weeboomille kun on jaksanu vääntää näitä piirustuksi tänne. Laitan sitte kuvia kun rupeen työstämään taljaa joskus ens viikolla kun toi koeviikko tästä menee alta pois.

Weeboomi sanoi:
No pistin nyt tohon mittoja, mutta en tiä onko tos jotain korjattavaa viä. Esim materiaalien valinnat. Suurin osa on 5x5cm rautaa, joku 10x5cm. Sitten onko istuimet sopivan kokosia, onko alusta levy ok. jne... Painopakan toimivuudesta ei mitään hajua, jne.

Kiitokset sulle Weeboomi piirustuksista, itse olen niin huono piirtämään etten viitsinyt edes yrittää. Kiitti vielä kerran. :rock:

Piirtelin vinopenan... Piirrän viä jonku mallin alavinopenasta/vatsapenkistä.

Liitteet

• penkii (Large).webp
    penkii (Large).webp
    32,6 KB · Katsottu: 1 695
  • penkii2 (Large).webp
    penkii2 (Large).webp
    22,2 KB · Katsottu: 761

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vielä kätevämmin saa säädön tohon pitkään ja lyhyeen osaan kun laittaa sellasia kolmion muotosia hakasia siihen tavallaan.
//
//
/|_0_/|___/|___/|__ <-- Tuon näköisiä siis. Tuohon väliin voi sitten aina laittaa sellasen tuen tuosta penkkiosasta. Se sitten pysyy aina tuossa kolossa. Yritin vielä sellasen tuen kuvailla tuohon vasemmanpuolimmaiseen koloon. Salilla ainaskin on tollasia niissä vinopenkeissä. Todella nopee säätää eikä lipsu tuosta tuo tuki.

EDIT: Tuki on näköjään eri näkönen tuossa oikeessa viestissä kun tässä kirjotustilassa. Eli nuo hakasten yläpuolella vasemmalla olevat kenoviivat pitäs tulla vähän oikeelle päin. Tuohon o:n päälle.

IMO nuo kuntolaitteet on ihan leluja. Niistä loppuu painot aika äkkiä kesken ja sitten ne on semmosia että ne nitisee natisee huojuu ja horjuu kun tekee jotain (oli pultattu lattiaan kiinni mutta tuntu silti kaatuvan päälle kun runko on niin veltto vaikka ei ollu mikään mutteri tai vastaava löysällä). Justiinsa tuolla kyseisellä yorkilla oon jotain joskus tehny mutta jo ojentajapunnerrusta tehdessäkin koko laite tuntu hajoovan käsiin ja puolet pakasta jo jouduin painoja laittamaan sillonki vaikka olin ihan treenaamaton kaveri. En siis usko että kovin kauaa niillä painoilla pumppaillaan. Kyllähän toi nyt varmaan sillein perus lihaskuntoa vähän parantaa mutta jos oikeesti ja kunnolla haluat treenata niin kannattaa unohtaa.

ei noilla taljoilla kyllä paljoakaan tee.. lisäpainolimppu roikkumaan ja leukoja vetelemään. joku tuossa väitti että penkillä voisi tehdä kyykkyjä.. en usko ennenkö näen. räkissä tosin voit tehdä myös penkkiä ja kunnolla turvallisesti kyykkyä sarjat loppuun asti. räkki vie lisäksi vähemmän tilaa kuin penkki + erillinen kyykkypaikka.

niin ja etolasta saa isoja kuminauhoja joista yhdistelemällä saa halvat vetokumit. ja ketjuja saa esim romuttamoilta.

nevahood - penkillä kyykkääminen voi olla vaikeaa, mut tarkoitin että hommaa penkin ja tangon niin niillä saa tehtyä lähes kaikki paikat ku hiukan soveltaa ja kehittelee... rinnalveto ja siitä vaan etukyykkäämään ja sit ku ei enää jaksa ni painot lattialle...

edit:pitääkö kaikki rautalangasta vääntää

Mniska sanoi:
nevahood - penkillä kyykkääminen voi olla vaikeaa, mut tarkoitin että hommaa penkin ja tangon niin niillä saa tehtyä lähes kaikki paikat ku hiukan soveltaa ja kehittelee... rinnalveto ja siitä vaan etukyykkäämään ja sit ku ei enää jaksa ni painot lattialle...

edit:pitääkö kaikki rautalangasta vääntää

Kova oot rinnalle vetämään jos saat rinnalle vedettyä sopivan määrän kyykkypainoksi. Minä oon ainakin niin :kakka: rinnallevetäjä että jos niillä painoilla pitäs kyykätä niin tulis kestävyysurheilua. Tosin rinnallevetoo en ookkaan treenannu.

mä saan sen verran rinnalle että sillä painolla ei tu etukyykyst ku yks tai kaks......... saapahan hyvän selkä treenin samalla

Joo no tällääsestä ajattelin aloittaa. Eli lisäsin tonne alhaalle sellaasen samanlaisen palkin, mikä tuolla ylhäälläkin. Helpottaa väsäämistä kun saa porata noihin palkkeihin saa porata reijät noita tankoja varten. Tietenkin tuonne tulee se kelkka, jo rakennusvaiheessa.

Liitteet

• talja (palanen1).webp
    talja (palanen1).webp
    7,5 KB · Katsottu: 1 738
Mä päädyn aika yksinkertaiseen.

Aika hienot kuvat, mutta lattia on betonia ja poraan alataljan väkipyörän suoraan lattiaan. Kattoa vahvistan teräspalkilla ja siinä teräspaalkissa on yläpuoliset väkipyörät. Kun halutaan käyttää alataljaa, otetaan tanko pois ja laitetaan pikalukituksella jatkovaijeri.

Sitten pulttaan lattiaan pakanpitotelineen, joka on selvemmin piirretty kakkoskuvaan. :hyper: Pakka tulee siihen neliöputken päälle isommalla profiililla, eli menevät sisäkkäin ja vaseliinia väliin. Pakassa on painoa jo sinällään ja sivuille tulee tapit joihin voi lisätä levypainoja. Kuvassa yksi levypaino paikoillaan esimerkkinä...

Rumaa, mutta kai se toimii. :) Kuvat ei ole mitenkään mittakaavassa, vaan vain mallintamassa ideaa.

Liitteet

• talja1.webp
    talja1.webp
    2,9 KB · Katsottu: 3 485
  • talja2.webp
    talja2.webp
    3,1 KB · Katsottu: 3 340
VelttoV sanoi:
Mä päädyn aika yksinkertaiseen.
Joo onhan toi huomattavasti helpompi tehdä ja voi olla toimivampi (varsinkin itseä huolestuttaa omas mallis se että kuinka toi kelkka liikkuu nois tangois), mutta sitä vähän ihmettelen että kuinka vaikka jos sä teet ylätaljaa tos ja suurilla painoilla niin mihin ittes lukittet, sun pitää melkeen istuma-alustakin pultata maahan ja tehä siihen jaloille ne pitojutut.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom