Kuntolaite kotiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaleBoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo no, homma edistyy hitaasti, sen kelkan olen saanu laittaa paikalle että siinä vaihees.Joo no noista piirrustuksista ollaan aika paljon toisaalle menty tietys kohdis (esim. alhaalla oleva rauta levy korvattu rautapalkeilla, ja kelkka on erilainen). No mulla olis vähän noista joistain mitoista, kuvassa olevat kysymysmerkit !?!
 

Liitteet

  • juu.webp
    juu.webp
    17,5 KB · Katsottu: 1 941
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä oli ensimmäisen 1,5v treenauksesta kotona treenaamista. Penkki, ylätalja, etureisijuttu ja käsipainot sekä luonnollisesti vapaita painoja runsaasti.

Sitä mieltä olen, että max. tuon 1,5v pystyy noilla treenaamaan, että saa vähän pohjakuntoa tehtyä. Tuohon, kun olisi vielä lisännyt räkin tai kyykkytelineet niin olisi pystynyt treenaamaan mielestäni jo suht.koht. hyvin.

Mutta onkin eri asia kannattaako tämä rahallisestikaan. (Itse sain kyllä melkein omat takaisin, kun myin)
 
Joo no taljaprojekti menee jo siinä vaihees että noita kahvojakin jo saa alkaa rakentelemaan, nyt valmiina on v-kahva ja sitten sellainen lyhyt ojentajarauta. Mutta lapiokahvan ja normaalin kahvan mitoista olis vähän epäselvää, laittakaa noita mittoja tohon kuvaan mikä täs on, siis punaiset viivat ja myös tohon normaaliin se asteluku.
 

Liitteet

  • kah.webp
    kah.webp
    8 KB · Katsottu: 1 805
Mulla on Wrangen taljalaite, ja ihan tyytyväinen olen ollut... Saisi olla kyllä johonkin isoon, raskaaseen peltiin pultattuna tuo koko talja ja paksut kumitassut alla. Lankkulattiassa on sellaisia puolen metrin pituisia naarmuja, kun joskus on takareisiä yrittänyt tehdä. Lisäksi raskaampia kuormia vedellessä pitää tukea pystypalkit ylimääräisellä vaakapalkilla.

Istuinosan olisi hyvä olla käännettävissä 90 astetta niin voisi tehdä takareidet seisten. Tässä liikkeessä (ja ojentajapunnerruksessa ylöspäin) olisi myös hyvä pystyä seisomaan tuolla pohjapellillä, jolloin ei vetäisi koko laitetta ympäri huonetta.
 
Konna sanoi:
Mulltaljalaite[/URL]takareisiä
Millainen liike on kyseessä, ittekki vois ruveta tekee jos onnistuu kun ei noita takareiskoja tuu liikaa treenattua.
Ja sitten noihin taljanrautoihin vielä niitä mittoja, kiitos.
 
Meinasin piirtää tuon vaan ei vain jaksa.
Siis remmi nilkan ympärillä repii alataljasta yksi jalka kerrallaan reidenkoukistusliikkeitä, polvi tai etureisi lepää pehmustetta varten.
Omassa taljalaitteessa tuon pehmustetun tuen voi vaihtaa heittämällä penkin tilalle, tai sitten penkkiin voi tosiaan laittaa jonkinlaisen saranan, jolloin se kääntyisi lepäämään tukevasti runkoputkia vasten.
 
raiskasin Weeboomin piirrustuksia hieman. itse tekisin pieniä muutoksia tuohon:

- laittaisin alaskin sivusuunnassa olevan tuen, tosin niin kauaksi ettei haittaa penkin sijoittamista tai lattiapunnerrusta. ei tietenkään välttämätön jos noinkin on tukeva.
- lisäksi muutamat tuet, ainakin jos räkki on koottavaa mallia. huterat laitteet pistävät vituttamaan.
- reikien väli hieman lyhyempi, lisäksi pinnoihin holkit, joilla tuon välin voi vielä puolittaa. holkit estävät myös tangon kulumista ja parantavat niiden kestoa kovilla raudoilla. (oon nähnyt 350kg kyykyn tippuvan suoraan alas rautoihin).
- reijät melkein alhaalta asti. lattiapunnerruksessa ja vajaissa maastavedoissa välttämättömät.
- alas lenkit / tapit johon kiinnittää vetokumit. kuitenkin sellaiset ettei mahdollisesti ketjut tartu kiini, esim. irrotettavat.
- toinen ylätangoista pyöreää putkea leuanvetoihin.
- lisäksi ylimääräiset pinnat, joihin voi kiinnittää hang bar kumit.
 

Liitteet

  • powerrack (Large).webp
    powerrack (Large).webp
    36 KB · Katsottu: 2 529
Sellaasta vaan että ylätalja on ollut jo hetken valmis, alas ei tota hihnapyörää oo vielä laitettu. Tuli siinä sitte sellaasia ongelmia kun päätin että en käytä mitään laakereita nois hihnapyöris vaan laitan aivan vaan akseliin ilman mitään erikoisuuksia. Hihnapyörät oli auton vanhoista latureista, mutta eihän ne mitään kestäny vaan kulu sieltä sisäpuolelta. Nyt ne ei enää edes pyöri vaan vaijeri liukuu niitten päältä vaan ja alle 200 toistoa käytetty. Tulee muuten raskaaksi tehdä liikkeitä näin, viimeises sarjas ojentajapunnerrukses narulla mulla oli painoja vaan 4kg+kelkka (20 toistoa), meinaa on vähän paljon kitkaa tuola joka välis (putke/kelkka, vaijerit/hihnapyörät). Mutta nyt päätin että otan noin paskat hihnapyörät pois ja teettää oikeen jollain sorvilla laakeripesälliset hihnapyörät. Paska homma ku joutuu repimään noi auki mutta ei ny muuta voi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
saako noin isoja poranteriä mitenkään normaalin pylväsporan istukkaan? onko olemassa semmosia teriä, joissa olisi istukan pää pienempi?

en ymmärrä millä noita reikiä tekisi. luultavasti pitää polttaa plasmalla tai lyödä suoraan peltiin, joka sitten kantataan L muotoon.. maksimissaan tohon saa 8mm paksun levyn.. riittäisköön L-profiili?

muita ideoita millä noita reikiä tekisi?
 
nevahood sanoi:
saako noin isoja poranteriä mitenkään normaalin pylväsporan istukkaan? onko olemassa semmosia teriä, joissa olisi istukan pää pienempi?

en ymmärrä millä noita reikiä tekisi. luultavasti pitää polttaa plasmalla tai lyödä suoraan peltiin, joka sitten kantataan L muotoon.. maksimissaan tohon saa 8mm paksun levyn.. riittäisköön L-profiili?

muita ideoita millä noita reikiä tekisi?

Itse kun teetätin levypainoja, eräässä paikallisessa metallipajassa. 30mm reikiä n~50 kiekkoon jotka oli porauksen helpottamiseksi hitsattu ~15cm korkeiksi torneiksi. Ainakin siinä hommassa firmalla paloi 3-tuntia aikaa ja rikkoitui kahdeksan terää. Onneksi ei tarvinnut maksaa kuin 50e, vaikka todellisuudessa yksi terä maksaa jo varmaan tuon. :lol2:

Sinulla näytti olevan tolppien ainevahvuus 2.5mm eli ei pitäis tuottaa mitään ongelmia. Normaali pylväsporaan tuon kokoinen pora ei mahdu (ainakaan kotona olevaan), mutta jos itse lyöt merkit valmiiksi niin en usko että metallipajassa paljoa maksaa.

edit: ja vielä aiheeseen, eli jos työkalut pysyy käsissä niin kannattaa rakentaa ite. Suhteellisen pienellä vaivalla ja rahalla voi hankkia riittävät vehkeet täysipainoiseen treeniin.

Itse olen rakentanut autotalliin.

-2 painosarjaa 50mm/30mm reijillä yht ~400kg.
-Penkki/vinopenkki,
-kyykkytelineet
-Käsipainoja ~150kg, kiinteitä 5-28kg + pari säädettäviä 5-30kg.
-Leuanvetotanko

Näiden lisäksi tarkoitus hommatalaittaa nyrkkeilysäkki ja olen myös miettinyt jalkaprässin rakentamista.
 
toi ainevahvuus ei ole vielä varma, luultavasti 3mm. riippuu ihan millä systeemillä tuon kasaa ja paljonko tulee materiaaleille hinnaksi. alan väsäilemään vähän omaa salia..

tosiaan vaihtoehtona ois kanssa paukuttaa tehtaalla reijät levyyn, kanttaa sen sitten L-profiiliin, hitsaa kaksi profiilia vastakkain (max 8mm levystä onnistuu).. kaikki muut pelit ja vehkeet löytyvät tuohon. pitääkin tässä ottaa selvää tuon vaihtoehdon hinnoista.

kuis iso terä muuten menee normaalisti pylväsporan istukkaan? riittäiskö sen kokoinen reikä, jos tangon päälle laittaisi putken holkiksi? pitää käydä vissiin koittamassa kun seuraavan kerran pääsee hallille..
 
nevahood sanoi:
toi ainevahvuus ei ole vielä varma, luultavasti 3mm. riippuu ihan millä systeemillä tuon kasaa ja paljonko tulee materiaaleille hinnaksi. alan väsäilemään vähän omaa salia..
Meinasitko materiaalit hommata ihan uutena? Itse suosittelen, että kävisit romikselta katsomassa, minkälaista tankoa löytyy ja sen perusteella tekisit jatkosuunnitelmia ja koska varsinaisia lujuuslaskemia ei ole tehty, niin mitoittaa samantien reilusti.

Pintaruoste materiaalissa ei haittaa mitään, jos päälle aikoo vetää vasaralakan tai vastaavan. Tavaralle ei tulisi montaa kymppiä hintaa. Kun taas metallifirmoissa pikkuerät tuppaa jäämään kalliiksi.

tosiaan vaihtoehtona ois kanssa paukuttaa tehtaalla reijät levyyn, kanttaa sen sitten L-profiiliin, hitsaa kaksi profiilia vastakkain (max 8mm levystä onnistuu).. kaikki muut pelit ja vehkeet löytyvät tuohon. pitääkin tässä ottaa selvää tuon vaihtoehdon hinnoista.
Tuo kuulostaa aika isotöiseltä, vaikkakin olisi mahdollinen.
kuis iso terä muuten menee normaalisti pylväsporan istukkaan? riittäiskö sen kokoinen reikä, jos tangon päälle laittaisi putken holkiksi? pitää käydä vissiin koittamassa kun seuraavan kerran pääsee hallille..

En nyt aivan varma ole, mutta isoimmat terät mitkä tuohon meidän "normaaliin pylväsporaan" vakioistukalla menee on jotain ~15mm luokkaa.

Jos aiot kotona porailla isoimmalla mahdollisella terällä, niin yksi vaihtoehto on, että poikittais tuet tulee kahdesta tai jopa kolmesta reijästä, näin yhden tuen kuorma jakautuu 4-6 reijän kesken.
 
Sattuisiko kenelläkään olemaan "virallisesta" levytangosta mittoja? Voisi väkertää sellaisen, kun tietäisi minkä kokoinen sen pitäisi olla...
 
41shots sanoi:
Sattuisiko kenelläkään olemaan "virallisesta" levytangosta mittoja? Voisi väkertää sellaisen, kun tietäisi minkä kokoinen sen pitäisi olla...
Löysin pikaisella haeskelulla tälläiset tiedot.

* 1 1/8" ( 28,6 mm ) paksu
* 220 cm pitkä
* pitävä timanttikuvio karhennus
* 10cm keskikarhennus
* täyttää IPF:n tekniset vaatimukset


Itse olen rakentanut kaksi tankoa, voimannostotanko 30mm halkaisijalla, ja painnostotanko myös 30mm halkaisijalla, jossa on 50mm päätyputket. Muutenhan tuo tangon rakennus on helppo homma, mutta itsellä puuttuu karhennukset kokonaan, voisi tietysti yrittää karhentaa jollain mahollisimman isorakeisella hiekkapaperilla. Tällä hetkellä tangot on sileät, jonka huomaa esim maastavedossa, että tarvii toisella viisteen puristusvoimaa, kun tangot on ihan sileät.

edit: ja en tiedä, onko voimannostotangoissa laakeroinnit, mutta virallisissa painonnostotangoissa taitaa olla ja näistä omatekoisistahan se usein puuttuu.
 
Zone-sarja -42%
rahkanaama sanoi:
Löysin pikaisella haeskelulla tälläiset tiedot.

* 1 1/8" ( 28,6 mm ) paksu
* 220 cm pitkä
* pitävä timanttikuvio karhennus
* 10cm keskikarhennus
* täyttää IPF:n tekniset vaatimukset


Itse olen rakentanut kaksi tankoa, voimannostotanko 30mm halkaisijalla, ja painnostotanko myös 30mm halkaisijalla, jossa on 50mm päätyputket. Muutenhan tuo tangon rakennus on helppo homma, mutta itsellä puuttuu karhennukset kokonaan, voisi tietysti yrittää karhentaa jollain mahollisimman isorakeisella hiekkapaperilla. Tällä hetkellä tangot on sileät, jonka huomaa esim maastavedossa, että tarvii toisella viisteen puristusvoimaa, kun tangot on ihan sileät.

edit: ja en tiedä, onko voimannostotangoissa laakeroinnit, mutta virallisissa painonnostotangoissa taitaa olla ja näistä omatekoisistahan se usein puuttuu.

Okei, tänks. Onko se 50 milliä normaali reiänkoko painokiekoissa? Laakerointi voi olla vähän turhan haastava projekti.

EDIT: jahas, näkyy olevan 50 milliä.
 
41shots sanoi:
Okei, tänks. Onko se 50 milliä normaali reiänkoko painokiekoissa? Laakerointi voi olla vähän turhan haastava projekti.
Voimannostossa yleensä käytetään 30mm tankoja, eli levysatsit ois myös oltava sillä ~30mm reijällä. Teetpä sitten ite, taikka ostat valmiit niin levypainoja 30mm reijällä löytynee helpommin.

edit: eli siis Painonnostossa (se olympialaji) käytetään noita 50mm levyjä. Eli jos bodaat tai harrastat voimannostoa niin tuo 30mm satsi on oikea valinta. :)
 
abine sanoi:
Sellaasta vaan että ylätalja on ollut jo hetken valmis, alas ei tota hihnapyörää oo vielä laitettu. Tuli siinä sitte sellaasia ongelmia kun päätin että en käytä mitään laakereita nois hihnapyöris vaan laitan aivan vaan akseliin ilman mitään erikoisuuksia. Hihnapyörät oli auton vanhoista latureista, mutta eihän ne mitään kestäny vaan kulu sieltä sisäpuolelta. Nyt ne ei enää edes pyöri vaan vaijeri liukuu niitten päältä vaan ja alle 200 toistoa käytetty. Tulee muuten raskaaksi tehdä liikkeitä näin, viimeises sarjas ojentajapunnerrukses narulla mulla oli painoja vaan 4kg+kelkka (20 toistoa), meinaa on vähän paljon kitkaa tuola joka välis (putke/kelkka, vaijerit/hihnapyörät). Mutta nyt päätin että otan noin paskat hihnapyörät pois ja teettää oikeen jollain sorvilla laakeripesälliset hihnapyörät. Paska homma ku joutuu repimään noi auki mutta ei ny muuta voi.

ootko saanut taljan valmiiksi??
miten on rissat kestänyt?
ootko ajatellu pistää ketjut ja rattaat, vaijerin ja rissojen tilalle?
 
Mniska sanoi:
ootko saanut taljan valmiiksi??
miten on rissat kestänyt?
ootko ajatellu pistää ketjut ja rattaat, vaijerin ja rissojen tilalle?

Oon saanut valmiiksi (maalausta vaille on ollut täs noin 4kk). Tällähetkellä siel on normaalit laakerit joiden päällä on sellainen pienehkön uran muodostavat jutut. Ihan hyvin on laite toiminut, suuremmissa painoissa meinaa vähän jumittaa jossain kohdin, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
Tota ratas+ketju-systeemiä mäkin mietiin, mutta päädyin vaijeriin koska toi ketju ei taivu oikeen sivusuuntaan. Kuvia voi laittaa tänne kun sais kameran lainaksi.
 
Back
Ylös Bottom