Kuntolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaleBoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oisko jollakin kuvia ja mittoja noista itsetehdyistä penkeistä ja jos joku on tehnyt scott-penkin niin senkin kuvia ja mittoja tarvittaisiin. Kiitos.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joonua sanoi:
Oisko jollakin kuvia ja mittoja noista itsetehdyistä penkeistä ja jos joku on tehnyt scott-penkin niin senkin kuvia ja mittoja tarvittaisiin. Kiitos.

Itse tein ysillä vai olisko ollu kasilla, säädettävän vinopenkin yläasteen teknisen työn tunneilla, ja painoille/tangolle "telineen" Hyvin on kestänyt, hyvin kestää vinonakin täyden painon (minä 120+painot&tanko 150kg)
Vähän on hitsaukset ja hiomiset karun näköisiä, kiitos yläasteen laiskuuden, tarkotus olisi kesällä tutun verstaalla vetästä hitsaukset uusiksi. Voin tuosta penkistä jossain vaiheessa ottaa kuvia jos jotain kiinnostaa, mitatkin saattaisin jaksaa ottaa jopa.. Itselle kotireeniin ainakin ihan tarpeen hyvä, salilla sitä pääasiassa silti tehdäänkin.. ;)

Olen samaa mieltä monen kanssa tukeva penkki (jonka saa vinopenkiksi) siihen painot + käsipainot niin muuta ei tarvita.
Täälläkin foorumilla on käyty keskustelua "kuntosali lihaksista" eli kun jokainen lihas treenataan laitteessa jää pienet tukilihakset kehittymättä ja näin ollen kun ruvetaan vapailla painoilla tekemään voi tulokset tippua aika ikävästi.

Mitä hintaan tulee niin painoja saa paikallisesta ammattikolun metallipuolelta yleensä joko polttoleikattuna tai hieman kun laittaa rahaa niin sorvattuna eikä hinta ole korkea vaikka ottais enemmänkin.

Penkin ammattikoulu tai aikuiskoulutuskeskus tekee myös mielellään eikä siinäkään puhuta kun materiaali + vaivanpalkkaa eli jos ajatellaan kuukausikortti 30-60 € niin jokainen voi miettiä kumpa on edullisempaa.

Onhan se kuntosalilla käynti tosin sosiaalinen tapahtuma ja kivempaa vetää laitteissa loppuun asti mutta kuitenkin......

puolen vuoden ikuisuusprojekti on tuottanut hedelmää.
.....painot vielä tarvis hommata. tankoja löytyy kyllä mutta kiekot maksaa.

Liitteet

• Clipboard01.webp
    Clipboard01.webp
    24,5 KB · Katsottu: 2 158
Mniska sanoi:
puolen vuoden ikuisuusprojekti on tuottanut hedelmää.
.....painot vielä tarvis hommata. tankoja löytyy kyllä mutta kiekot maksaa.
Onko toi joku ite tehty vai oot ostanu jostain? Ajattelin ku näyttää tosi hyvältä verrattuna vaikka mun tekemään. Tankoa ja limppuja kannattaa käydä ettiis Keskisen kyläkaupasta, tuolta oon kohtuu halvalla ostanu.

itse on värkätty. keskiseltä oon halvimmat toistaseksi löytänyt, oon vaa kattellu lähempää, mutta täytyy joku kerta käydä päräyttääs siellä.

tietääkö joku minkälainen systeemi on noissa 50mm tangon päissä. laakerointi? rakenne ym!!

olen ostamassa levypainoja ja mietein jos ostan kumitetut, niin mahtavatkohan haista paljon kumille?? joskus nimittäin ostin hong kongista 15kg kässärit ja ne löyhkäsi niin paljon ettei sisälle viitsinyt tuoda.

raiskasin Weeboomin piirrustuksia hieman. itse tekisin pieniä muutoksia tuohon:

- laittaisin alaskin sivusuunnassa olevan tuen, tosin niin kauaksi ettei haittaa penkin sijoittamista tai lattiapunnerrusta. ei tietenkään välttämätön jos noinkin on tukeva.
- lisäksi muutamat tuet, ainakin jos räkki on koottavaa mallia. huterat laitteet pistävät vituttamaan.
- reikien väli hieman lyhyempi, lisäksi pinnoihin holkit, joilla tuon välin voi vielä puolittaa. holkit estävät myös tangon kulumista ja parantavat niiden kestoa kovilla raudoilla. (oon nähnyt 350kg kyykyn tippuvan suoraan alas rautoihin).
- reijät melkein alhaalta asti. lattiapunnerruksessa ja vajaissa maastavedoissa välttämättömät.
- alas lenkit / tapit johon kiinnittää vetokumit. kuitenkin sellaiset ettei mahdollisesti ketjut tartu kiini, esim. irrotettavat.
- toinen ylätangoista pyöreää putkea leuanvetoihin.
- lisäksi ylimääräiset pinnat, joihin voi kiinnittää hang bar kumit.
Miten onnistuu good morningit ja leveät kyykyt tuon kokoisessa räkissä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse varmaan hommaisin kotipunttiksen; sellaisen vapaapainotelineen, jossa on käsipainot 1-10 kiloon, lisäksi voimapyörän, leuanvetotangon ja hyppynarun.

Yksi myös, missä kandee kiertää on kirppikset. Niissä liikkuu oiva määrä kaikenlaisia 'kotijumppa'härpäköitä. Itse olen löytänyt mm. voimapyörän yli puolet halvemmalla, kuin kaupasta. Tahtoo löytää leuanvetotangon.:rolleyes:

^ huuto.netissä näytti olevan varmaan 20 kpl noita myynnissä. Miten toi olevinaan toimii? Mä oon ihan missannut :hyper: Kaikki muut tv-mainokset oonki varmaan nähnyt. Paras on se reisien kaventaja-hinkkauskone.

keoekr

Zone-sarja -42%
terve,
Saisin suhteellisen halvalla hankittua painnostopenkin, johon kävisivät halkaisijaltaan 20mm painot. Ongelma onkin kun kun tämmösiä painoja ei tunn löytyvän mistään. Vain 30mm ja 50mm löytyy. Ovatko nämä 20mm levypainot niin harvinaisia, että niitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Eli siin kannattaako jättää penkki hankkimatta?

terve,
Saisin suhteellisen halvalla hankittua painnostopenkin, johon kävisivät halkaisijaltaan 20mm painot. Ongelma onkin kun kun tämmösiä painoja ei tunn löytyvän mistään. Vain 30mm ja 50mm löytyy. Ovatko nämä 20mm levypainot niin harvinaisia, että niitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Eli siin kannattaako jättää penkki hankkimatta?
Kyllähän noita 25mm painojakin myydään. Ja meneehän ne 30mm painotkin siihen, voi ehkä hiukan kolista jos ei kauhean tiukalle jaksa lukkoja laittaa. Huuto.netistä ainakin itse ostin jonkun 25mm 50kg painosarjan.
Mihinkäs ne painot menevät siinä penkissä, vai tuleeko tanko mukana?

Mitä sanoisitte, kannattaisko tämmönen hommata?

6193955-big.jpg

Vedän mun 1-jakosessa ohjelmassa alavatsarutistuksia ja vatsalihaksia painoilla, mutta lähinnä selkä kipeytyy ja vain harvoin vatsalihaksissa tuntuu kunnolla. Tollasella laitteella sais ainaki niitä muutamaa lihasta treenattua kunnolla ja ei välttämättä muut paikat kipeytyis.. vai?

Back
Ylös Bottom