Kuntolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaleBoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse korvasin tuon etummaisen poikittaisen ylätuen pyöreällä tangolla. Mutta olisi kannattanut korvata ne molemmat pitkät putket pyöreillä. :( Olisi voiniut tehdä kahdenlaista leuanvetoa.
Esim:
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsChinup.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsPullup.html

Odottavat mullakin maalausta, mutta käytössä ovat jo. Punttisalihuonetta ei ole vielä tyhjennetty.

Löysin hienoja laakeroituja rullia, joten seuraavaksi teen jonkinlaisen taljavekottimen... Laitteeseen välitys, jotta se nostaa vastusta. Painoiksi ihan mustaa rautaa ja tangot johon voi latoa lisää painoja. Alataljan saa vain pikalukolla vaijerinpätkä lisää ja pujottamalla sen alarullan alta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
siis noi reijät kannattaa laittaa räkissä lähemmäs toisiaan. lisäksi pintojen päälle kannattaa hankkia putkia jotka suojaavat tankoa nostoissa. pinnoille reijät ihan alaalta asti jotta voi tehdä esim lattiapunnerrusta ja vajaata vetoa. lisäksi vielä tekee semmosen putken jossa sisällä on ohuempi putki, ja päälle hitsattu soviteholkeilla isompi putki, näin saa tuon korkeuden säädettyä pinnoille tarkemmin.

Zone-sarja -42%
VelttoV sanoi:
Itse korvasin tuon etummaisen poikittaisen ylätuen pyöreällä tangolla. Mutta olisi kannattanut korvata ne molemmat pitkät putket pyöreillä. :( Olisi voiniut tehdä kahdenlaista leuanvetoa.
Joo niin olisi, mutta toi oli mulla tollanen hätäratkaisu ja ihmeen hyvin on toiminu tähän mennes. Pitäis vielä pultata laattiaan kiinni jos löytää sieltä ne niskat ja olis vielä sopivilla kohdilla, ei keikkuisi kun oikeen runttaa leukoja.
Tanko ja painot pitääs ostaa vielä uudet, kun toi 10 kilon tanko on pikkusen liian lyhyt, ja muutenki jää pieneksi.

Joo ajattelin tehdä T-soutuun ite jonkunlaisen kahvan. Ja nyt ollaan oltu piirustuspöydän parissa (paint ;) ), niin tällääsen väännin. Onko hyvä? Ja sanokaa vähä mittoja kuinka suuren teen ke en oo ikinä nähny tollaasta livenä?

Liitteet

• tsoutukäden.webp
    tsoutukäden.webp
    3,9 KB · Katsottu: 3 051
abine sanoi:
Joo ajattelin tehdä T-soutuun ite jonkunlaisen kahvan. Ja nyt ollaan oltu piirustuspöydän parissa (paint ;) ), niin tällääsen väännin. Onko hyvä? Ja sanokaa vähä mittoja kuinka suuren teen ke en oo ikinä nähny tollaasta livenä?

jos on mahollista, niin tee siihen vielä mutkat. Saat sitten otettua myös sellaisen otteen, joka onnistuu V-kahvan kanssa, toimii ainakin minulla hiton hyvin.

Timba79 sanoi:
jos on mahollista, niin tee siihen vielä mutkat. Saat sitten otettua myös sellaisen otteen, joka onnistuu V-kahvan kanssa, toimii ainakin minulla hiton hyvin.
Piirräkkö vaikka paintilla kuvan mulle niin tajuan paremmin. Ja sitte niihin mittoihin saa antaa vinkkejä.

abine sanoi:
Piirräkkö vaikka paintilla kuvan mulle niin tajuan paremmin. Ja sitte niihin mittoihin saa antaa vinkkejä.

En saa paintilla kun sotkettua tän koko homman, mutta jotain tän näköstä mä tarkotin:

|\__/|

Tosin noi kulmat vähän loivempina... ;)

Timba79 sanoi:
En saa paintilla kun sotkettua tän koko homman, mutta jotain tän näköstä mä tarkotin:
|\__/|
Tosin noi kulmat vähän loivempina... ;)
:confused:Tälläänenkö? Ja sitte niitä mittoja.

Liitteet

• untitled.webp
    untitled.webp
    1,5 KB · Katsottu: 2 796
Joo oli vähän aamulla tylsää niin väsäälin täälääsen kahvan t-kulmasoutuun, jos vaikka sais sen tällä ottamaan paremmin selkään kun ilman kahvaa.
Eka kuvan on ilman maalausta ja teippausta ja toka niitten kera.

Liitteet

• kahva.webp
    kahva.webp
    8,4 KB · Katsottu: 790
  • valmis.webp
    valmis.webp
    11,1 KB · Katsottu: 576
VelttoV sanoi:
Löysin hienoja laakeroituja rullia, joten seuraavaksi teen jonkinlaisen taljavekottimen... Laitteeseen välitys, jotta se nostaa vastusta. Painoiksi ihan mustaa rautaa ja tangot johon voi latoa lisää painoja. Alataljan saa vain pikalukolla vaijerinpätkä lisää ja pujottamalla sen alarullan alta.
No kuinkas on tämä projekti edennyt. Itteäkin kiinnostais väsätä ylä/alatalja, jos oot saanu valmiiksi niin laita tänne ihmees kuvia tai piirrustukset siitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin tehdä sellaasen taljan mihin saa laittaa 25mm halkaasian omaavia normaaleja levypainoja (saahan siihen tehdä siite 50mm levennysholkin). Googlella en löytänyt oikeen mitään miellyttävää kuvaa ylä/alataljasta, puhumattakaan valmiista piirustuksista. Ite en salille pääse mittoomaan taljan kokoja, mutta jos joku vois mittailla.. :nolo:
Weeboomi, katseet kääntyvät sinuun, niin hienosti ton power-rackinki mittailit.
Tos ny olis vähä sellaasta mitä haen:

Liitteet

• tlk.webp
    tlk.webp
    12,9 KB · Katsottu: 1 839
Joo, taljaprojekti on vähän jäänyt. Olen kyllä päätynyt ihan groteskiin versioon jos sen teen. Eli pulttaan lattiaan ja kattoon väkipyörät ja lattialle tulee myös pultattuna "pakanpidike". Siihen pakkaan sitten molemmin puolin 50mm paksut tapit joihin voi laittaa levypainoja.

miten tuossa räkissä on noi tangon pidikkeen kiinni? onko ne yhdestä sivusta auki että ne saa tarvittaessa pois vai miten ne on? Ja miten ne oikein pysyy paikallaan kun ne tulee vaan tolla tapilla alapäästä kiinni?

parannusehdotuksia räkkiin: räkin päälle siirreltävä tanko, johon saa vaikka ketjut roikkumaan tai hang bar kumit. samoin räkin alaalla oleviin tukiin tankoja, joihin saa vetokumit kiini. pinnoihin sitten päälle erikokoiset holkit, joilla saa tuon alakorkeuden säädettyä sopivaksi. muuten on tommoset 7-10cm välit turhan pitkiä. samoin noita reikiä melkein alas asti. sitten saa tehtyä myös lattiapunnerruksen turvallisesti ja vajaat vedot tehtyä.

mitään muuta kuntolaitetta ei sitten tarvitsekkaan kotiin paitsi helkkaristi painoja. boudareille vaikka isot säädettävät käsipainot ja räkkiin säädettävä penkki. voimailijoille riittää normaali tasapenkki ja levytanko.

abine sanoi:
Ajattelin tehdä sellaasen taljan mihin saa laittaa 25mm halkaasian omaavia normaaleja levypainoja (saahan siihen tehdä siite 50mm levennysholkin). Googlella en löytänyt oikeen mitään miellyttävää kuvaa ylä/alataljasta, puhumattakaan valmiista piirustuksista. Ite en salille pääse mittoomaan taljan kokoja, mutta jos joku vois mittailla.. :nolo:
Weeboomi, katseet kääntyvät sinuun, niin hienosti ton power-rackinki mittailit.
Tos ny olis vähä sellaasta mitä haen:
äyäyäy? No en mä nyt semmosta osaa piirtää kun en oo ikänä nähnykkää :D

Voin mä jotain tietysti raapustella yrittää, jos tässä ehtis sopivasti jossain välis. Siis tommonenko se pitäis olla? No pistäkää tähän se normi levypainon koko ainakin, ja haluttu vehkeen korkeus ja syvyys, niin saan edes jotain mittoja aivolohkoon ensin. :)

edit: niin siis taljaa mihin saa levypainoja. :nolo:

Weeboomi sanoi:
Voin mä jotain tietysti raapustella yrittää, jos tässä ehtis sopivasti jossain välis. Siis tommonenko se pitäis olla? No pistäkää tähän se normi levypainon koko ainakin, ja haluttu vehkeen korkeus ja syvyys, niin saan edes jotain mittoja aivolohkoon ensin. :)
Joo no ei välttämättä tartte olla just tuollainen mikä tos kuvas on. Voi olla myös sivusta täytettävä niinkuin esim. wrangella myytävät. Noi mitat kai kannattaa laittaa suurinpiirtein sama kuin yleensäkin nois. No yritä ny väsätä jos luonnistuu tai aikaa riittää. Kiitos etukäteen
:worship:

penkki ja tanko, sillä saa hyvin tehtyä vaikka mitä ku alkaa vaan keksimään, hauis, kyykky, mave, soutu, niskantakaa......

:kuvia: oma-design ala + ylätalja

Tossa on muuten ainakin yks asia pahasti perseellään, mutta en jaksa enää korjata. Jatkan täs joskus.

Liitteet

• talja (Large).webp
    talja (Large).webp
    22,8 KB · Katsottu: 1 186
  • talja2 (Large).webp
    talja2 (Large).webp
    34,5 KB · Katsottu: 604
Jeme sanoi:
miten tuossa räkissä on noi tangon pidikkeen kiinni? onko ne yhdestä sivusta auki että ne saa tarvittaessa pois vai miten ne on? Ja miten ne oikein pysyy paikallaan kun ne tulee vaan tolla tapilla alapäästä kiinni?
No ne on ihan tekovaihees pujotettu sinne, eli ihan ehjä se on. Tossahan oli semmonen piirrettynä jo. Tai jos räkki on purettava, niin ne pitää sinne pistää ennenku häkin kokoaa.

Weeboomi sanoi:
No ne on ihan tekovaihees pujotettu sinne, eli ihan ehjä se on. Tossahan oli semmonen piirrettynä jo.
Joo no mun rackis on pujotus vaihees laitettu kun koottavaa mallia, mutta taas VelttoV:n on avonaiset eli saa kokoamisvaiheen jälkeen laitettu.

No tos taljas tuli mulla pari juttua mieleen. Ensin tuola ylhäällä kun vaijeri menee 1rullasta 2rullaan. Siinä sen pitäs jotenki läpäistä toi palkki ja se "liukuputki". Ja sitten toi "liukuputken" materiaali vähän mietityttää, pitäiskö olla jotain samanlaisesti pinnoitettua kuin vaikka iskarit, ja pitäiskä siihen tangon ympärille laittaa jokin muoviholkki että liukuu paremmin?

Liitteet

• talja (ongelmat).webp
    talja (ongelmat).webp
    25,5 KB · Katsottu: 1 848
Back
Ylös Bottom