Kuntolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaleBoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite jättäisin kotitekoset laitteet pois ja menisin puntille.
Itse hölmönä vuosi sitten ostin penkin&tangon jne.
Eilen huomasin että penkissä maksimirasitus olisi 60kg.
No eipähän vielä ole 80kg painoilla silmille pamahtanut, hyvä että nyt sentään huomasin.

Pakko sanoa että olihan siinä ideansa, kun jonkinlaista pohjakuntoa kotona hankki, niin ei niin paljon hävennyt salille menoa.:rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
saako noin isoja poranteriä mitenkään normaalin pylväsporan istukkaan? onko olemassa semmosia teriä, joissa olisi istukan pää pienempi?

en ymmärrä millä noita reikiä tekisi. luultavasti pitää polttaa plasmalla tai lyödä suoraan peltiin, joka sitten kantataan L muotoon.. maksimissaan tohon saa 8mm paksun levyn.. riittäisköön L-profiili?

muita ideoita millä noita reikiä tekisi?

Tätä oon itekkin miettinyt. Joku kaveri sano, että noissa halpis pylväsporissa on alin kierrosnopeuskin sen verta iso ettei onnistu isompien reikien poraaminen metalliin. Kaupassa kyllä olen nähnyt sellasia teriä joissa istukan pää on pienempi kuin itse terä.

Jossain amiksessa varmaan tekisivät noi reiät halvalla, mutta sattuu olemaan kesä. Paljonkohan jossain metallipajassa velottaisivat noitten reikien poraamisesta?

Reikien teettäminen pajassa varmaan turhan kallista mutta ei varmaan muut vaihtoehtoo oo.. ite oon töissä metallipajassa niin saan hyvin porattuu töis ne ite. istukka voi olla paljonkin pienempi kuin ite terä osa.

Mitenkäs onko liian järeetä tommonen 80x60x3 rhs ku tos ss powerin räkis sellasesta kans on tehty aattelin sitä vähän matkia. Reikä väli ois 70 mm.

Kyykky/penkkiteline?

Mulla pitäisi jostain löytää kyykkyteline, jossa voisi myös tehdä penkin/vinopenkin. Kellarin mataluudesta johtuen (200cm), powerrackiä en saa sinne mahtumaan. Wrangella näyttää olevan Multi-Power punnerrusteline (se halvempi ja kevyempi malli 250 euron tuntumaan), joka vastaa ajatustani, eli tollanen perinteinen urheiluhalliteline. Tuo olisi myös helppo purkaa pois tarpeen vaatiessa, koska ko tilalla on välillä myös muuta käyttöä.

Itsellä ei ole välineitä saatikka taitoa tehdä mitään välineitä. Löytyykö noita mistään muualta, ainakaan muissa nettikaupoissa ei ole tullut vastaan. Onko kenelläkään kotisalin käyttäjällä kokemusta tuon härpäkkeen mittasuhteista? Saako tämmönen 185 pitkä tehtyä penkit ja kyykyt tossa ilman isompia murheita?

Edit: Niin ja jos realistisesti ajatellaan, niin käytettävät maksimipainot tuskin koskaan ylittävät 150kg

Link.aspx

Oisko kellään valmiita piirustuksia tollasesta tai vastaavanlaisesta? Tai antaa mittasuhteita ja materiaalien vahvuuksia ym.Tarkotuksena olis hommata vinopenkki tuon lisäksi, eli kyykyt ja penkit pitäs pystyä tekemään.Paikallisesta amiksesta aattelin kysyä jos tekisivät oppilastyönä tuon.

Oisko kellään valmiita piirustuksia tollasesta tai vastaavanlaisesta? Tai antaa mittasuhteita ja materiaalien vahvuuksia ym.Tarkotuksena olis hommata vinopenkki tuon lisäksi, eli kyykyt ja penkit pitäs pystyä tekemään.Paikallisesta amiksesta aattelin kysyä jos tekisivät oppilastyönä tuon.

Vaikka viestistä onkin aikaaa...

Kato tuolta kotisali osiosta, siellä sivulla 26 on ton mitat jossain, vähäsen vaikeesti kyllä selitetty.

Zone-sarja -42%
Nostetaan vanha aihe kun mitä sitä uuttakaan tekemään. Olen jonkun aikaa kaavaillut penkin ja painojen ostamista kotiin ja törmäsin tähän: Gorilla Sports painonnostopenkki ja 100kg levypainosarja, onko ihmisillä kokemusta kyseisestä penkistä?

Tiedän ainakin tämän aiheen perusteella että kotipenkit kiikkeriä ja painot loppuu kesken, "salille siitä" ymsyms, mutta itselleni ainakin tuo 100kg tulisi riittämään suhteellisen pitkäksi aikaa ja saisin setillä hyvin treenattua samoja lihaksia kuin salillakin. Hintakin olisi siinä haarukassa, jossa ajattelin penkkiä ja painoja hankkivani, eikä säilytyksen kanssa tulisi ongelmia, koska penkin saa suht vähän tilaa vievään pystyasentoon. Onko jotain oleellista, jonka jätän ottamatta huomioon vai olisiko penkki edes ihan-ok -ostos?

Itseänikin kiinnostaisi tuo tai vastaava penkki / levypainot / tangot kotiin. Kokemuksia, suosituksia?

Vastaan osaksi itselleni kuin myös sinulle. Mitä nyt hieman stalkkailin Gorilla Sportsin FB-sivua ja googletuloksia, niin ainakin niiden perusteella kyseinen firma valmistaa ihan laatutavaraa eikä ole saanut paljosta muusta risuja kuin joidenkin asiakkaiden kohdalla pitkistä toimitusajoista (joissa niissäkin tapauksissa viivästymiset on korvattu joillakin extra-tavaroilla). Pistin itselleni kyseisen penkkisetin tulemaan eilen. Voin kirjoittaa siitä tänne jotain arvostelua kunhan olen saanut niihin tuntumaa.

Vastaan osaksi itselleni kuin myös sinulle. Mitä nyt hieman stalkkailin Gorilla Sportsin FB-sivua ja googletuloksia, niin ainakin niiden perusteella kyseinen firma valmistaa ihan laatutavaraa eikä ole saanut paljosta muusta risuja kuin joidenkin asiakkaiden kohdalla pitkistä toimitusajoista (joissa niissäkin tapauksissa viivästymiset on korvattu joillakin extra-tavaroilla). Pistin itselleni kyseisen penkkisetin tulemaan eilen. Voin kirjoittaa siitä tänne jotain arvostelua kunhan olen saanut niihin tuntumaa.

Tosi siisti juttu jos viitsit vähän kommentoida kokemuksia, kiitti!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen tosiaan tuli penkki perille 14 arkipäivän päästä siitä kun tilasin ja setistä on sanottavana sekä hyvää että huonoa.

+ Penkki oli helppo koota
+ Penkki on tukeva ja laadukkaan tuntuinen
+ Tangot ja lukot vaikuttavat laadukkailta ja kestäviltä
+ Helppo taittaa pystyasentoon, jossa penkki ei vaadi paljoa tilaa

- Kaksi levypainoista oli haljennut kuljetuksessa ja puski ulos kiviä ja hiekkaa
- Kaikki levypainot ovat pinnalta öljyisiä
- Penkissä olevat tangon pidikkeet ovat sen verran lähellä toisiaan että tanko kippaa (ainakin 10 ja 15kg levyillä) jos vain toiseen päähän laittaa levyn. Painot siis laitettava päihin yhtäaikaa tai laittaa painot tangon ollessa maassa.
- Kokoamisvaiheessa huomasin, että penkin ja penkkin alle kiinnittyvän raudan rei'ät muttereille eivät yhdestä kohtaa sattuneet kohdilleen -> penkki kiinnittyi rautaan kahdella mutterilla kolmen sijasta. Ei kuitenkaan vaikuttanut penkin tuntumaan mitenkään.

Yhteenveto: Penkkiin ja tankoihin olen tyytyväinen, levypainoihin en niinkään.

Mikähän idea tuon takana on ollu että vinyyliset painot ovat pinnalta öljyisiä? Mitenhän tuon öljyn saisi helposti pois? Yritin ensin hangata painoja paperilla, mutta jo ensimmäisen painon kohdalla totesin homman olevan turhan hidasta ja turhauttavaa koska paperi ei kunnolla ime öljyä itseensä. Pelkkä vesihuuhtelu tuskin auttaa tässä?

Juu, tottakai pistin heille asiasta viestiä ja pyysin lähettämään uudet tilalle. Kokeilin ensin juurikin fairylla pesua, mutta sillä ei oikein tulosta syntynyt. Kävin nyt ostamassa K-raudasta rasvanpoistajaa ja katson saako sillä painot puhtaiksi.

Back
Ylös Bottom