Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Väitätkö ettei kulmasoutu ota myös alaselkään?Yläselän liikehän tämä on mutta jotkut on tossa maininnut että tuntuu leveässä selkälihaksessa.
Väitätkö ettei kulmasoutu ota myös alaselkään?
Siinä tapauksessa sun soututyyli on varmaan aika pystysuora?
Kannattaako käsiä pitää myötä- vai vastaotteesa kun tekee tuolla kapealla otteella? Meneekö vastaotteella liikaa haubereille?
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siihen, miten kädet saisi pysymään lähempänä kylkiä kulmasoudussa? Erityisiä venyttelyjä tai harjoituksia? Kulmasoudussa etenkin kyynärpäät helposti sojottavat hieman sivulle. Sama ongelma on dipissä, jossa kyynärpäitä on vaikea saada pysymään lähellä kylkiä. Erityisesti tämä on ongelmana myötäotteella. Vastaotteella kädet pysyvät ikään kuin automaattisesti paremmin paketissa ja liikuteltavat painotkin ovat suurempia. Myötäotteella kuitenkin saan paremman poltteen selkään, vaikka painoja täytyy tiputtaa. Onko kyynärpäiden irtoamisessa pidemmän päälle loukkaantumisriskejä vai onko kyse vain liikkeen paremmasta tuntumasta kohdelihaksiin? Olisiko parempi tehdä kulmasoutua suosiolla leveämmällä otteella, jotta kyynärlinjat saisi helpommin suoraan kuin kapeammalla otteella?
Ehkä kyseessä on jokin fysiologinen ominaisuus, kuten jäykät olkanivelet tms. Minulla on pituuteen nähden ylipitkät kädet jos se nyt mihinkään vaikuttaa ja tuntuu, että minulle luontaisimmassa asennossakin kädet on selvästi irti kyljistä, joten kyynärpäiden saaminen lähelle kylkiä on vaikeaa joissakin liikkeissä. Tai ehkä kyse on vain yksinkertaisesti lihasheikkoudesta ja tottumattomuudesta :D. Aloittelija kuitenkin olen ja takana vasta muutama kuukausi saliharjoittelua.
Täällä samaa vikaa, ei ylätalja, ei alatalja, ei leuanvedot, ei edes tämä kulmasoutu. Ite tosin teen sitä tangolla, mutta liekö tuolla niin väliä. Voiko tosiaan kaikilla eri tavoilla vetää sen liikkeen niin vi***ks ettei tunnu? Minkään muun lihasryhmän kanssa ei ole ongelmia kuin selän.Missä mättää kun en vain saa mitään tuntumaa kulmasoudulle. Teen sen käsipainoilla ja vaikka millaisilla painoilla kokeilen niin ei tunnu missään. Selkä on mulle muutenkin sellanen että ei oikein treeni mene perille.
Täällä samaa vikaa, ei ylätalja, ei alatalja, ei leuanvedot, ei edes tämä kulmasoutu. Ite tosin teen sitä tangolla, mutta liekö tuolla niin väliä. Voiko tosiaan kaikilla eri tavoilla vetää sen liikkeen niin vi***ks ettei tunnu? Minkään muun lihasryhmän kanssa ei ole ongelmia kuin selän.
Täällä samaa vikaa, ei ylätalja, ei alatalja, ei leuanvedot, ei edes tämä kulmasoutu. Ite tosin teen sitä tangolla, mutta liekö tuolla niin väliä. Voiko tosiaan kaikilla eri tavoilla vetää sen liikkeen niin vi***ks ettei tunnu? Minkään muun lihasryhmän kanssa ei ole ongelmia kuin selän.