Kulmasoudusta...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ottanut kyseisen liikkeen mukaan selkätreeniin, ja olisi muutama kysymys tätä erinomaista liikettä koskien.

Eli onko mitään väliä minkälainen ote on? Pitääkö olla myötä ote molemmilla käsillä vai vastaote? Käsittääkseni tätä liikettä ei tehdä ristiotteella.

Onko selän kulmalla merkitystä? Itse teen lähes 90 asteen kulmassa, jolloin saan kontaktin lapojen väliin, latseihin en tarvitse tuntua, koska teen sitten niille ylätaljaa. Mutta onko pystympi asento jotenkin parempi?

Ja missä välissä selkäreeniä itse vedätte kulmiksen? Mä teen maven jälkeen, ja mave vähän jo väsyttää alaselkää valmiiksi, niin kovin suurilla painoilla en jaksa enää vetää kulmasoutua, vaikka yläselkä jaksaisi.

Tehokkaan tuntuinen liike, mutta ainakin meidän salilla mielletään varmaan eksoottiseksi liikkeeksi, kun en koskaan nää kenenkään tekevän tätä.

Ite en o kauaa vielä tehnyt kulmasoutua tangolla, mutta ote voi olla kumminpäin vaan. Eli myötä tai vasta, kuhan vaan saa hyvin tuntuun, mutta ei tosiaan risti. Jotkut tuntuu tykkäävän 90 asteen kulmasta ja jotkut taas lähempänä 45 astetta. Kaippa sekin on että miten sen paremmin saa itelle toimiin. Itse teen yleensä maven ja kulmasoudun eri päivinä, kun eräänlaisella 2 jakosella teen ja yleensä kulmasoutu heti ekana selkäliikkeenä. Ja ite tosiaan tein alkuun myötä ja nykyään vasta otteella, jotenkin vaan sai tuntumaa paremmin vastaotteella. Ja ite teen lähempänä tota 45 asteen kulmaa.

Erinomainen selän massaliike. Mielestäni kulmasoutu on yksi niitä liikkeitä jotka voidaan tehdä hieman ronskimmin ja kunnon painoilla. Periaatteessa sillä kulmalla ei ole niin mahdottoman suurta väliä, mutta mitä pienempi kulma soutuun tulee, sitä lyhempi liikerata liikkeeseen jää ja sitä enempi rasitus siirtyy selän yläosaan..Ja joskus jopa epäkkäille, mut sen liikkeen miellän jo olankohautukseksi. ;)

Otteella ei sinänsä suurta väliä myöskään ole, sitä voi halutessaan vaihdella. Pääasia kuitenkin, että lavat saadaan liikkeelle ja painoja liikutetaan selällä, eikä käsillä, kuten usein näkee tehtävän. Silloinhan painoa on liian vähän, jos sen jaksaa käsillä soutaa. :)

kyllä kannattaa melko pystyssä pitää lantion kulma... ei rasita nii paljoa alaselkää.. jos et tarvi latseille tuntua ni mitä lihaksia meinasin kulmasoudulla sitte reenata?!?

Tontun kuvaama ote on nimenomaan vuoro-ote.
Yritäpäs vetää ristiotteella,
ei toimi hyvin. Sen sijaan
ristiote on oikein käyttökel-
poinen etukyykyssä.

kyllä kannattaa melko pystyssä pitää lantion kulma... ei rasita nii paljoa alaselkää.. jos et tarvi latseille tuntua ni mitä lihaksia meinasin kulmasoudulla sitte reenata?!?
No ei nuo latsit kyllä nyt millään tavalla ole se ykköskohde kulmasouduissa. Lisäksi tuosta kulmasta nyt voidaan olla montaakin mieltä. Itselleni monien eri tyylien kokeilun jälkeen sopii ehdottomasti parhaiten mm. DF&SF ketjussa esille tuotu tyyli.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mä teen kulmasoutua levyt. & käsip.
pitkä liike niin meneepäs loistavasti perille...
ja yleensä alkupuolella treeniä, koska kova "pää-/massaliike"

Olen viimeaikoinen tehnyt tuon aika pytyssä kulmassa ja reiluilla painoilla. Nyt pistin kulmasoudun tauolle ja teen vähän aikaa tuettu kulmista käsipainoin. Otan kohta taas kulmasoudut takasin ohjelmaan, mutta jyrkennän kulmaa vähäsen ja lähden painojen kanssa alempaa liikenteeseen. Tuntui vähän että tällaiselle kukkakepille 130 kilon sarjapainot on vähnä turhan isot kulmasoudussa, tulee turhaa loukaantumisriskiä. Etenkin kun noihin painohin noustiin suht nopeasti. Päiväkirjasta näkee aikataulua jos jotakuta kiinnostaa.

Melko pystyssä teen, sekä myötä- että vastaotteella, sekä myöskin t-kulmasoutua v-kahvalla. Kaikki luonnollisesti eri treeneissä.

Pystyssä siksi, ettei alaselkä saa liikaa hittiä. Käsipainoilla en saa mitään tuntumaa. Teen myös hyvin kontrolloidusti (laskuvaihe hitaampi), en "pumppaa". Yksi pitkä sarja.

"Vedä lavat ylhäällä taakse ja ota happea sisään" lainattuna ekasta postauksesta threadista http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40916. Onko tossa ideana pitää ala-asennossakin lavat takana vai edessä niin, että selkä venyy????

No itse ainakin annan lapojen irrota ala-asennossa ja venytän kunnolla, jolloin liike pitenee huomattavasti. Tosin noin ei voi painoa käyttää kauheasti, mutta meneepähän ainakin perille.

Ite teen smithissä, jotenkin parempi tuntuma varsinkin isommilla painoilla itellä kuin vapaalla tangolla.

Kaksi tärkeää pointtia kulmasoudussa on yläkehon pitäminen paikoillaan liikkeen aikana, silloin mukaan ei tule niin paljon heiluria. Toinen on vetää liike vyötäröön, ei rintaan.

saa heilua sillä se on täysin luonnollista. tärkein on että se tanko vedetään sinne vatsan seutuun ja ala-asennossa sellainen kunnon venytys jossa kroppa joustaa jonkin verran mukana ja siitä tanko takas vatsan seutuun>>>>luonnollinen liike. lisäksi kun liike on ns kuminauhamainen(vittu mikä sana):D niin se liikekin menee helpommin selälle ja se käsillä vetäminen vähenee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom