Kulmasoudusta...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Just lapojen välissä mulla se liike tuntuu, ja teen sitä nyt alataljan asemesta:) Kysyin vaan, että onko kulmis jotenkin parempi latsiliikkeenä.

Just lapojen välissä mulla se liike tuntuu, ja teen sitä nyt alataljan asemesta:) Kysyin vaan, että onko kulmis jotenkin parempi latsiliikkeenä.
En nyt ajattelisi kumpaakaan noista liikkeistä varsinaisena latsi-liikkeenä.

Fysiologisesti ajatelleen latsit päätehtävät ovat:

- Käsivarren tuominen alas kylkiin (Ylhäältä tulevat vedot, kyynärpäät kylkiin)
- Käsivarren liikuttaminen alas ja taakse (Ylhäältä tulevat vedot kapealla)
- Sekä myös käsivarren kiertoliike sisäänpäin (tätä nyt harvemmin näkee erikseen tehtävän)

Kulmasoudussa aktivoituvat parhaiten isoista selkälihaksista Trapezius lihakset (riippuu tyylistä mitkä osat parhaiten) sekä Rhomboids lihakset. Eli jos tunne on enimmäkseen keskiselässä (sekä usein myös alaselässä staattisen tai jopa aktiivisen työn tuloksena) niin asiat menevät täysin oikein. Ja kyllähän itsekkin saan latsit kulmasoudussa aktivoitua ja jopa kipeäksi mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että edelläkin mainitut lihakset tekevät sen päätyön painojen liikuttamiseksi.

Osallistutaanpa itsekin..

Aikoinaan yritin tehdä kulmasoutua tangolla vaikka miten päin.Heijaamalla ja puhtaasti,mutta en vaan saanu tuntumaa selkään sitten mitenkään.
Se liike jäi sitten pois.

Viime aikoina olen ottanut selkätreeniin kulmasoudun käsipainoilla,ja sen saan kyllä ottamaan juuri tuonne "latseihin",ja seuraavana päivänä on yleensä myös takaolkapäät vähän hellänä.Kokeilkaa jos tuntuu tuo tanngolla tehty hankalalta,kuten itselläni.

kun opin tekemään kulmasoudun tangolla "kunnolla" niin myös alataljan sain tuntumaan hyvin selässä. leukojakin alkoi menenään enemmän:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom