Kulmasoudusta...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Missä tahansa liikkeessä saa heilua, mutta heilumisella on paha tapa muuttaa painopistettä, jolloin ihan parhain teho menee ihan muualle kuin varsinaiseen lihastyöhön. Tietysti heilumisen tuomaa tehonvajausta voi korvata käyttämällä isompia painoja...

Missä tahansa liikkeessä saa heilua, mutta heilumisella on paha tapa muuttaa painopistettä, jolloin ihan parhain teho menee ihan muualle kuin varsinaiseen lihastyöhön. Tietysti heilumisen tuomaa tehonvajausta voi korvata käyttämällä isompia painoja...

kulmasoudusta puhuttiin eikä mistä tahansa liikkeestä. liikkeessä tulee tehdä luonnollisesti eikä jokapaikka jäykkänä. kulmasoutu kuuluu nimenomaan niihin liikkeisiin joissa kropan tulee elää liikkeen mukana. minun mielestäni

kulmasoudusta puhuttiin eikä mistä tahansa liikkeestä. liikkeessä tulee tehdä luonnollisesti eikä jokapaikka jäykkänä. kulmasoutu kuuluu nimenomaan niihin liikkeisiin joissa kropan tulee elää liikkeen mukana. minun mielestäni

Täysin totta turiset! Se on varsinkin kulmasoudussa, et jos liian paikoillaan koittaa vetää niin menee liikaa haubereille. Nimen omaan semmonen ns."kuminauhamainen" liike niinkun aiemmin mainitsit toimii todella hyvin kulmasoudussa.

saa heilua sillä se on täysin luonnollista. tärkein on että se tanko vedetään sinne vatsan seutuun ja ala-asennossa sellainen kunnon venytys jossa kroppa joustaa jonkin verran mukana ja siitä tanko takas vatsan seutuun>>>>luonnollinen liike. lisäksi kun liike on ns kuminauhamainen(vittu mikä sana):D niin se liikekin menee helpommin selälle ja se käsillä vetäminen vähenee.

Kyllä mun mielestä ylävartalon kulman pitäis pysyä suht samana liikettä tehdessä. Tietty jos haluaa yhdistää suorin jaloin maastavedon tohon niin saahan siinä kaks härkästä yhyrellä iskulla. Toki pieni heiluminen asia erikseen varsinki ku ei käsitellä mitään hilupainoja.

Itse yritän pitää kropan suht liikkumatta, mutta tottakai aina pientä liikettä tulee. Kun tehdään "strictisti", rauhallisella tahdilla, yritetään eliminoida käsiä ja korostetaan nega-vaihetta, niin kyllä 120+ sarjapainoilla aina aavistus kroppa liikkuu.
Tällä tarkoitan, että pyrin välttämään sellaista nussimis/lantiovispaus/pannan lantiolla vastaan -efektiä.

No ei nuo latsit kyllä nyt millään tavalla ole se ykköskohde kulmasouduissa. Lisäksi tuosta kulmasta nyt voidaan olla montaakin mieltä. Itselleni monien eri tyylien kokeilun jälkeen sopii ehdottomasti parhaiten mm. DF&SF ketjussa esille tuotu tyyli.

hmm... ai kulmasoutu onki nykyään pohjeliike vai?

Kulmasoudussahan nimeen omaan oikein tehtynä aktivoituu parhaiten se latsien alaosa missä ns. joulukuusi sijaitsee. Tottakai mukaan tulee paljon muitakin lihaksia, mutta pääasiallinen rasitus pitäisi olla latseissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kulmasoudussahan nimeen omaan oikein tehtynä aktivoituu parhaiten se latsien alaosa missä ns. joulukuusi sijaitsee. Tottakai mukaan tulee paljon muitakin lihaksia, mutta pääasiallinen rasitus pitäisi olla latseissa.
Tämä nyt ei oikein ole mikään musta tuntuu-juttu. Latsit toki avustavat (määrä riippuu tyylistä) mutta pääpaino on muilla lihaksilla.

Tämä nyt ei oikein ole mikään musta tuntuu-juttu. Latsit toki avustavat (määrä riippuu tyylistä) mutta pääpaino on muilla lihaksilla.

Missä ihmeessä tuo sulla tuntuu sit, jossei latseissa ja selän muissa lihaksissa? Niinhän mää sanoinkin että muutkin tulee mukaan, mutta pääpaino on latseilla ja selän muilla lihaksilla, kuten takaolkapäät epäkkäät sun muut. http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html tossa listaa niistä

Kaksi tärkeää pointtia kulmasoudussa on yläkehon pitäminen paikoillaan liikkeen aikana, silloin mukaan ei tule niin paljon heiluria. Toinen on vetää liike vyötäröön, ei rintaan.

Tuo liikehän on kulmasoutu, joten pitäähän sen yläkropanki myötäillä liikettä. Tuettuna sitten tehdään yläkroppa jäykkänä. Tietenkään en tässä tarkoita että tuo on joku maastavedon kanssa tehty risteytys, mutta pitäähän siinä vähän heilua kuten Neutraalikin jo aikaisemmin sanoi.

Tuossahan sä sen itsekkin sanot. :)
Ja edelleen pääpaino on muilla selänlihaksilla kuin latseilla.

Niin sillä mää ihmettelinkin et miks rupesit kyseenalaistaa asiaa. Kun alussa jo sanoin että se tuntuu muissa selän lihaksissa, mutta pää paino on latseissa :)

Kulmasoudussa otteiden väliset erot vaikuttavat varsin paljon mitä lihoja liike pääasiallisesti rasittaa. Karkeasti vois yleistää että leveällä myötäotteella lavan lähentäjät, takaolkapää ja teres major rasittuvat eniten. Kapealla vastaotteella pitemmän liikeratansa ansiosta latsit rasittuvat huomattavasti enemmän ja näin ollen vähentää edellä mainuttujen lihojen rasitusta. Nuiden väliin asettuvat sitten kaikki välimallit ja variaatiot nuista.

Molemmat tyylit ottavat kuitenkin koko selän lihaksistoon, joten pääasia että menee kulmaan ja soutaa:)

kyllä mulla ainakin kulmiksessa menee latsit kunnolla pumppiin. sinne se minulla ainakin ottaa. varmaan se jonnekki muuallekin ottaa, mutta latsit ne ensisijaisesti pumppiin menee ja tulee myös reeni kipeäksi.

Onko siis tämä kulmasoutu parempi latsi liikkeenä kuin lavanvälinkehittäjänä? Mä en saa siipiin mitään efektiä tällä pystymmälläasennolla, ja se näyttää enemmän epäkäsliikkeeltä:D Tekeekö täällä väki kulmasoudun latseja ajatellen vai muita selänlihaksia? imo ylätalja on kyllä latseille paras liike:)

kyllä mulla ainakin kulmiksessa menee latsit kunnolla pumppiin. sinne se minulla ainakin ottaa. varmaan se jonnekki muuallekin ottaa, mutta latsit ne ensisijaisesti pumppiin menee ja tulee myös reeni kipeäksi.

Juurikin näin. Ja jos se menee enemmän takaolkapäille ja epäkkäille, kulma on joko liian jyrkkä taikka painoa on liikaa hallittavaksi. Itellä just kulmasoutu nimenomaan vetää latsien alaosan aivan törkeeseen pumppiin aina.

Onko siis tämä kulmasoutu parempi latsi liikkeenä kuin lavanvälinkehittäjänä? Mä en saa siipiin mitään efektiä tällä pystymmälläasennolla, ja se näyttää enemmän epäkäsliikkeeltä:D Tekeekö täällä väki kulmasoudun latseja ajatellen vai muita selänlihaksia? imo ylätalja on kyllä latseille paras liike:)

Saatko selkää kulmasoudulla pumppiin tekemällä esim. pelkällä tangolla rauhallisesti? Mikäli et niin selkätreeni taitaa mennä hauiksille. Kannattaa lukea tomin selkätreenin abc jossa neuvotaan miten lapoja puristetaan yhteen. Itselläni ainakin avasi selkätreenien ihanuudet täysin kyseinen kirjoitelma. Koita myös esim. vetää kyynerpäitä taakse tehdessäsi tätä.

Suositut

Back
Ylös Bottom