Täällä on kai sivuttu aihetta tuntuma vs. painot. Mitä mieltä te tuntumapumppailua harrastavat olette, jos olisi henkilö, jonka tuntumapumppailupainot penkissä (rinnalle) olisi 100kg ja kulmasoudussa 60kg. Henkilö saisi kulmasoudettua helposti 120 kilolla siistillä tekniikallakin, mutta tuntuma vaan häviää yli 60kg painoissa. Pitäisikö tällöinkin vaan tehdä niin penkki kuin kulmasoutukin suurimmilla painoilla, joilla tuntuma pysyy hyvänä? Meinaatteko, että tällä tavalla treenaaminen olisi tasapuolista, koska tuntuma olisi kuitenkin kummassakin liikkeessä todella hyvä, vaikka painot ovatkin aivan eri luokkaa?
Nää luvut oli nyt ihan keksittyjä, mutta ajatus oli nyt kuitenkin varmaan selkeästi esillä. Periaatteessa heikommassa [sic] liikkeessä painot olisivat selvästi suuremmat kuin periaatteessa vahvemmassa liikkeessä.
Joppa: Minä tekisin molemmat liikkeet suurimmalla mahdollisella painolla millä saan hyvän tuntuman. Ja teenkin tätä myös oikeasti ja se toimii minulle. Jos basic sarjan ja hyvän tuntuman sarjan ero olisi noin suuri kuin esimerkissäsi niin lähtisin ehkä selvittämään miksi tuntuma häviää jo noin alhaisilla kiloilla jos pystyttäis siististi soutaan 120 kilolla. Mutta se nyt ei ollut se varsinainen pointtisi. Mulla on kulmasoudussa n. 80% niistä raudoista millä veivaan penkkiä, vaikka selkä on jalkojen ohella mun paras lihasryhmä. Ero olis kyllä varmaan vieläkin suurempi mutta oon viimeaikoina etukäteisväsyttäny rinnan ristikkäistaljassa ennen penkkiä, joten kiloja on pitänyt pudottaa. Ei pidä antaa liikaa arvoa niille kiloille, se paino on sopiva millä saat väsytettyä sen lihaksen mahdollisimman tehokkaasti. Eli tuntuma > kilot