Kroppa ei kestä fyysistä rasitusta lainkaan ja kunto romahtamassa, missä vika?

Itse en ole Kuopiosta, vaan naapurikaupungista, mutta Kuopiossa käyn yksityisellä lääkärillä.

Alfalipoiinihappo ja kymmeniä muita lisäravinteita on käytössä, joihin menee rahaa useita satoja euroja kuukaudessa. FLT-ravintovalmentajan kanssa ne käytiin joskus läpi, eikä hänellä juuri ollut niihin lisättävää. En huomaa niistä juurikaan hyötyä, mutta ei oikein uskalla jättää poiskaan. Hiivadiettikin on kokeiltu parikin kertaa ilman vaikutusta mihinkään.

Kaiken tämän paskan olon lisäksi välilevyn pullistuma on vaivannut jo kohta puoli vuotta. Ilmeisesti pitäisi liikkua ja venytellä mahd. paljon kivun sallimissa rajoissa että vaiva parantuisi, mutta minkäs teet kun ei ole sitä energiaa muuhun kuin pieniin kävelylenkkeihin puoliväkisin. Samasta syystä se ongelma varmaan tulikin, kun aiemminkin erittäin aktiivisesti ja monipuolisesti liikkui ja se kun loppui kuin seinään, niin pikkuhiljaa alkaa sitten tulla kaikenlaisia fyysisiä ongelmia liikkumattomuuden takia. Hankala oravanpyörä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyselin tätä näköjään tossa syksyllä jo, mutta onko unet testattu? Nukutko kunnolla. Onko se uni myös palauttava. Vaikka et ole lihava, niin voit kärsiä uniapneasta. Kun kehoa ei saa happea kunnolla, niin ei se palautuminenkaan toimi. Kannattaa lukea vaikka käypähoitosuositus uniapnean osalta, niin tiedät, mitä tarkoitan.
 
En usko, että uniapneasta on kyse. Kukaan lääkäri ei ole sitä epäillyt, itse varmuuden vuoksi joskus videokuvasin yöuneni eikä senkään perusteella siltä vaikuttanut, eikä myöskään kenenkään kanssanukkujien. Huomaan kyllä eron milloin nukun kunnolla ja milloin en. Jos nukun kunnolla niin silloin on jonkinlainen mahdollisuus, että päivästä tulee edes jotenkin siedettävä. Jos taas nukun huonosti niin se lamauttaa aivan totaalisesti eikä kykene mitään tekemään.

Syyhän näihin ongelmiin jo selvisi, eli homealtistus. Nyt vaan pitäisi keksiä miten siitä parantuisi.
 
Kymmeniä lisäravinteita? Todennäköisesti ei hyötyä, mahdollisesti jopa haittaa.
Välilevynpullistuma, jos kipuvaiheessa, voi haitata esim nukkumista paljonkin. Venyttely ei ole se mitä se eniten kaipaa. Toki lonkan koukistajat, etureidet ja takalinja on syytä pitää joustavana. Tee niiden eteen jotain noiden kävelylenkkien jälkeen.
Olisiko sinun mahdollista tehdä viikon tai mielellään kahden irtiotto lomalle jonnekin? Voisi antaa vahvistusta tuolle arviollesi homealtistuksesta jos oireet helpottaisivat. Onko varma että kyseessä on homeongelma eikä jokin muu sisäilmaongelma?
 
Päivän iltalehden nettiversion mukaan n-asetyylikysteiinillä voisi olla jonkinlainen myrkkyjä elimistössä neutralisoiva vaikutus. Artikkeli käsittelee mm. homesairauksista kärsivien asemaa.
 
Päivän iltalehden nettiversion mukaan n-asetyylikysteiinillä voisi olla jonkinlainen myrkkyjä elimistössä neutralisoiva vaikutus. Artikkeli käsittelee mm. homesairauksista kärsivien asemaa.
Minulla on juuri lähdössä tuo Nac testiin, jos saisi loputkin ongelmat lähtemään pois. Mutta jos ei nykyisen asunnon hometilanteesta ole varmuutta, on homekoira vaihtoehto. Tarkastaa koko kämpän, eikä maksa edes hirveitä verrattuna siihen paljonko rahaa on jo tässä vaiheessa mennyt.
 
Kymmeniä lisäravinteita? Todennäköisesti ei hyötyä, mahdollisesti jopa haittaa.
Välilevynpullistuma, jos kipuvaiheessa, voi haitata esim nukkumista paljonkin. Venyttely ei ole se mitä se eniten kaipaa. Toki lonkan koukistajat, etureidet ja takalinja on syytä pitää joustavana. Tee niiden eteen jotain noiden kävelylenkkien jälkeen.
Olisiko sinun mahdollista tehdä viikon tai mielellään kahden irtiotto lomalle jonnekin? Voisi antaa vahvistusta tuolle arviollesi homealtistuksesta jos oireet helpottaisivat. Onko varma että kyseessä on homeongelma eikä jokin muu sisäilmaongelma?

Itse uskon, että enemmän haittaa ois siitä jos ne lisäravinteet jättäisi pois. Kun ongelmahan tuntuu olevan, että mitkään ravintoaineet eivät juuri imeydy, niin käyttämällä lisäravinteita hieman isompi osuus mahdollisesti imeytyy. Suurinta osaa lisäravinteista ravintoterapeutti suositteli, ja viimeiset lisäravinteet hankin netistä etsimän tiedon perusteella, että niistä saattaisi olla hyötyä homeelle altistuneelle ihmisille. Suurin ongelmahan tässä on lääkärin mukaan jossain solutasolla, jotka eivät toimi oikein eivätkä siten tuota energiaa, sen verran monimutkainen asia että en osaa tarkemmin selittää. Näiden lisäravinteiden pitäisi auttaa juuri siihen ongelmaan, mutta vaikea vielä sanoa auttaako vai ei kun olen näitä uusimpia lisäravinteita käyttänyt vasta muutaman päivän.

On varma, että kyseessä on homeelle altistuminen kun omin silmin sen näin. Tosin en ole enää siinä kyseissä talossa muutamaan vuoteen asunut. Oireet eivät kuitenkaan alkaneet juuri helpottaa kun talosta muuton jälkeen tein raksahommia jossa eräässä kohteessa todennäköisesti altistuin uudelleen homeelle jolloin olo huononi entisestään ja sen jälkeen altistuin taas toisessa raksakohteessa homeelle jolloin kunto romahti lähes kokonaan. Kaikki tämä selvisi vasta vähän aikaa sitten kun alkuperäisestä talosta löytyi hometta ja jälkikäteen osasin päätellä koko tapahtumaketjun. Jos olisin jo aiemmin tiennyt, että olen saanut homealtistuksen niin en tietenkään olisi mihinkään raksahommiin edes lähtenyt ja terveys olisi mahdollisesti parannut ennalleen, mutta jossittelu ei auta. Nyt olen asunut terveessä talossa ja pysynyt erossa raksahommista, mutta olo ei tunnu paranevan tästä mihinkään.
 
Kuulostaa kyllä pahalta tilanteelta. Varsinkin kun altistusta on ollut todella pitkään, paraneminen tulee kestämään kauan. Melkeinpä suosittelisin ottamaan täyden verenkuvan ja katsomaan onko joku arvo mennyt pieleen joka on aikasemmin ollut hyvä.
 
Itse en usko omalla kohdallani tuota sisäilmaongelmaa, vaikka edellisessa työpaikassa siihen vissiin altistuin. Kun lopetin työ, työhuone remontoitiin kyllä ja jotain sisäilmaongelmaa oli mittauksien mukaan. Sairastelin silloin kyllä paljon mm. keuhkokuumeen. Mutta nämä pahemmat oireet alkoi vuosi sen jälkeen ja olin silloin reppureissaamassa. Ja samat oireet siis oli reissussa eri paikoissa että kotona Suomessa. Mulla tuo igE tulos 44 eli ihan normaali.

Tehtiin lääkärin ja liikuntaohjaajan kanssa kahden päivän kuntotesti, jossa siis kuntopyörällä polkemista. Ensimmäisenä päivänä oli aloituslaktaatti 1,3 kun olin levännyt ennen testiä. En kuitenkaan jaksanut polkea testiä loppuun ja laktaattiarvo oli jo yli 11. Viiden minuutin palautuksen jälkeen laktaatti oli tippunut vähän. Toisena päivänä oli aloituslaktaatti 2,0 eli en ollut edes edellispäivän vajaan 15 minuutin kuntopyöräilystä palautunut, vaikka vedin täyslepoa testin jälkeen. Myöskään toisena päivänäkään ei kunto kestänyt suorittamaan testiä loppuun. Lisäksi toisena päivänä palautuslaktaatti ei edes pienentynyt vaan se jatkoi kasvua mikä kanssa outoa. Eli jotain metabolista ongelmaa vissiin on. Yritän myös päästä mahan tähystykseen, että sais vähän selkeyttä että mikä siinä on vikana. Gastropaneelin mukaan olis liikaa happoja, mutta ruoka ei silti tahdo sulaa ja oli taas etovaa oloa johon ruuansulatusentyymilisä auttoi. Lisäksi kipua tuntuu olevan ylävatsassa vähän väliä ja maha kuralla. Minäkin olen kaiken maailman ravintolisiä yrittänyt vetää Tourettesin tavoin. Olen yrittänyt että saisi mahan/suoliston kunnon paremmaksi ja ravintoaineta imeytymään, mutta mikään ei vaan tunnu auttavan kunnolla. Huomasin Kuopion reissulla, että kun en ottanut joitakin ravintolisiä mukaan niin mahan kunto huononi entisestään ja tuli hirveet ihottumat. Eli vähän nuo osa auttaa, mutta lihasuupumukseen ei ole ollut apua ollenkaan. Eli vaikka käyttää ravintolisiä niin olo ja terveys on huono, mutta jos ne jättää pois niin on vielä huonompi. Ainut uusi asia mikä on vähän auttanut yöunien levottomuuksiin on piihappogeeli, joka suojaa mahaa ja näin ollen yöunet on ovat olleet vähän paremmat kun jatkuva pyöriminen on vähentynyt.

Tuon kuntotestin jälkeen lääkärin kanssa pähkäiltiin tilannetta ja luultiin että jotain ratkaisua oltas saatu ja oli vähän valoa tunnelin päässä, mutta sekin pieni toivo sammui nopeasti kun kattelin vanhoja labratuloksia ja hoitokokeilu vaan heikensi entisestään oloa. Taas otetaan lisää labrakokeita ja niiden perusteellla ehkä jotain hoitokokeilua, mutta kyllähän tää olo on melko pessimistinen että joskus saisi normaalin elämän vielä takaisin. Lihasbiopsiakin multa otettiin. Siinä oli yksittäisiä negatiivisia lihsäsäikeitä, mutta tulos katsottiin normaaliksi. Tekeevät kuitenkin vielä jotain tarkempia dna-anlyysiä ym. testejä tuosta koepalasta, joiden tuloksien saaminen saattaa kestää kuukausia. Eli täällä päin ei vieläkään mitään uutta tai parempaa. Mitenkäs Tourettes, on sulla olo yhtään parantunut?
 
Itse en usko omalla kohdallani tuota sisäilmaongelmaa, vaikka edellisessa työpaikassa siihen vissiin altistuin. Kun lopetin työ, työhuone remontoitiin kyllä ja jotain sisäilmaongelmaa oli mittauksien mukaan. Sairastelin silloin kyllä paljon mm. keuhkokuumeen. Mutta nämä pahemmat oireet alkoi vuosi sen jälkeen ja olin silloin reppureissaamassa. Ja samat oireet siis oli reissussa eri paikoissa että kotona Suomessa. Mulla tuo igE tulos 44 eli ihan normaali.

Tehtiin lääkärin ja liikuntaohjaajan kanssa kahden päivän kuntotesti, jossa siis kuntopyörällä polkemista. Ensimmäisenä päivänä oli aloituslaktaatti 1,3 kun olin levännyt ennen testiä. En kuitenkaan jaksanut polkea testiä loppuun ja laktaattiarvo oli jo yli 11. Viiden minuutin palautuksen jälkeen laktaatti oli tippunut vähän. Toisena päivänä oli aloituslaktaatti 2,0 eli en ollut edes edellispäivän vajaan 15 minuutin kuntopyöräilystä palautunut, vaikka vedin täyslepoa testin jälkeen. Myöskään toisena päivänäkään ei kunto kestänyt suorittamaan testiä loppuun. Lisäksi toisena päivänä palautuslaktaatti ei edes pienentynyt vaan se jatkoi kasvua mikä kanssa outoa. Eli jotain metabolista ongelmaa vissiin on. Yritän myös päästä mahan tähystykseen, että sais vähän selkeyttä että mikä siinä on vikana. Gastropaneelin mukaan olis liikaa happoja, mutta ruoka ei silti tahdo sulaa ja oli taas etovaa oloa johon ruuansulatusentyymilisä auttoi. Lisäksi kipua tuntuu olevan ylävatsassa vähän väliä ja maha kuralla. Minäkin olen kaiken maailman ravintolisiä yrittänyt vetää Tourettesin tavoin. Olen yrittänyt että saisi mahan/suoliston kunnon paremmaksi ja ravintoaineta imeytymään, mutta mikään ei vaan tunnu auttavan kunnolla. Huomasin Kuopion reissulla, että kun en ottanut joitakin ravintolisiä mukaan niin mahan kunto huononi entisestään ja tuli hirveet ihottumat. Eli vähän nuo osa auttaa, mutta lihasuupumukseen ei ole ollut apua ollenkaan. Eli vaikka käyttää ravintolisiä niin olo ja terveys on huono, mutta jos ne jättää pois niin on vielä huonompi. Ainut uusi asia mikä on vähän auttanut yöunien levottomuuksiin on piihappogeeli, joka suojaa mahaa ja näin ollen yöunet on ovat olleet vähän paremmat kun jatkuva pyöriminen on vähentynyt.

Tuon kuntotestin jälkeen lääkärin kanssa pähkäiltiin tilannetta ja luultiin että jotain ratkaisua oltas saatu ja oli vähän valoa tunnelin päässä, mutta sekin pieni toivo sammui nopeasti kun kattelin vanhoja labratuloksia ja hoitokokeilu vaan heikensi entisestään oloa. Taas otetaan lisää labrakokeita ja niiden perusteellla ehkä jotain hoitokokeilua, mutta kyllähän tää olo on melko pessimistinen että joskus saisi normaalin elämän vielä takaisin. Lihasbiopsiakin multa otettiin. Siinä oli yksittäisiä negatiivisia lihsäsäikeitä, mutta tulos katsottiin normaaliksi. Tekeevät kuitenkin vielä jotain tarkempia dna-anlyysiä ym. testejä tuosta koepalasta, joiden tuloksien saaminen saattaa kestää kuukausia. Eli täällä päin ei vieläkään mitään uutta tai parempaa. Mitenkäs Tourettes, on sulla olo yhtään parantunut?
Tuosta natsaa ainakin lihasheikkous ja huono ruuansulatus kilpirauhaseen. Oletan, että ne arvot on tsekattu, mutta viitearvot ovat aivan liian laajat. TSH lähelle yhtä ja T4V vähintään yli 15.

Omalla kohdalla oireet ovat helpottuneet, mutta joudun kyllä napsimaan lähes joka päivä ruuansulatusentsyymiä. Vatsa tähystettiin, ei löytynyt kuin lievä palleatyrä. Diagnoosina refluksi, vaikka minua ei närästä ikinä. Gastropaneelin mukaan happoja oli jopa vähän liikaa.

Lihasheikkous/maitohappo on myös täällä ongelmana. Ei pysty painamaan pitkää päivää missään fyysisessä hommassa, jo pelkkä siivoaminen pistää kunnon hapot lihaksiin. Salilla jaksaa painaa ihan hyvin, mutta sarjan jälkeen iskee heikotus ja hapenpuute. Joku kropassa on selvästi vialla.
 
Itse en usko omalla kohdallani tuota sisäilmaongelmaa, vaikka edellisessa työpaikassa siihen vissiin altistuin. Kun lopetin työ, työhuone remontoitiin kyllä ja jotain sisäilmaongelmaa oli mittauksien mukaan. Sairastelin silloin kyllä paljon mm. keuhkokuumeen. Mutta nämä pahemmat oireet alkoi vuosi sen jälkeen ja olin silloin reppureissaamassa. Ja samat oireet siis oli reissussa eri paikoissa että kotona Suomessa. Mulla tuo igE tulos 44 eli ihan normaali.

Tehtiin lääkärin ja liikuntaohjaajan kanssa kahden päivän kuntotesti, jossa siis kuntopyörällä polkemista. Ensimmäisenä päivänä oli aloituslaktaatti 1,3 kun olin levännyt ennen testiä. En kuitenkaan jaksanut polkea testiä loppuun ja laktaattiarvo oli jo yli 11. Viiden minuutin palautuksen jälkeen laktaatti oli tippunut vähän. Toisena päivänä oli aloituslaktaatti 2,0 eli en ollut edes edellispäivän vajaan 15 minuutin kuntopyöräilystä palautunut, vaikka vedin täyslepoa testin jälkeen. Myöskään toisena päivänäkään ei kunto kestänyt suorittamaan testiä loppuun. Lisäksi toisena päivänä palautuslaktaatti ei edes pienentynyt vaan se jatkoi kasvua mikä kanssa outoa. Eli jotain metabolista ongelmaa vissiin on. Yritän myös päästä mahan tähystykseen, että sais vähän selkeyttä että mikä siinä on vikana. Gastropaneelin mukaan olis liikaa happoja, mutta ruoka ei silti tahdo sulaa ja oli taas etovaa oloa johon ruuansulatusentyymilisä auttoi. Lisäksi kipua tuntuu olevan ylävatsassa vähän väliä ja maha kuralla. Minäkin olen kaiken maailman ravintolisiä yrittänyt vetää Tourettesin tavoin. Olen yrittänyt että saisi mahan/suoliston kunnon paremmaksi ja ravintoaineta imeytymään, mutta mikään ei vaan tunnu auttavan kunnolla. Huomasin Kuopion reissulla, että kun en ottanut joitakin ravintolisiä mukaan niin mahan kunto huononi entisestään ja tuli hirveet ihottumat. Eli vähän nuo osa auttaa, mutta lihasuupumukseen ei ole ollut apua ollenkaan. Eli vaikka käyttää ravintolisiä niin olo ja terveys on huono, mutta jos ne jättää pois niin on vielä huonompi. Ainut uusi asia mikä on vähän auttanut yöunien levottomuuksiin on piihappogeeli, joka suojaa mahaa ja näin ollen yöunet on ovat olleet vähän paremmat kun jatkuva pyöriminen on vähentynyt.

Tuon kuntotestin jälkeen lääkärin kanssa pähkäiltiin tilannetta ja luultiin että jotain ratkaisua oltas saatu ja oli vähän valoa tunnelin päässä, mutta sekin pieni toivo sammui nopeasti kun kattelin vanhoja labratuloksia ja hoitokokeilu vaan heikensi entisestään oloa. Taas otetaan lisää labrakokeita ja niiden perusteellla ehkä jotain hoitokokeilua, mutta kyllähän tää olo on melko pessimistinen että joskus saisi normaalin elämän vielä takaisin. Lihasbiopsiakin multa otettiin. Siinä oli yksittäisiä negatiivisia lihsäsäikeitä, mutta tulos katsottiin normaaliksi. Tekeevät kuitenkin vielä jotain tarkempia dna-anlyysiä ym. testejä tuosta koepalasta, joiden tuloksien saaminen saattaa kestää kuukausia. Eli täällä päin ei vieläkään mitään uutta tai parempaa. Mitenkäs Tourettes, on sulla olo yhtään parantunut?

onko sulta tutkittu kaikki maholliset parasiitit yms loiset? tuli mieleen tosta reppureissaamisesta.. itse sain kampylobakteerin joka häädön jälkeen sekotti suolistoa ja teki yleiskunnon heikoksi kuukausien ajan,sekä myöhemmin aiheutti niveltulehduksia.
 
Mitenkäs Tourettes, on sulla olo yhtään parantunut?

Ei oo parantunut yhtään. Ison pinon uusia lisäravinteita olen hankkinut joiden pitäisi auttaa homealtistukseen sairastuneita ja muutenkin lisätä energiaa, mutta en ole mitään vaikutusta niistä huomannut.

Urheilun olen aloittanut varovaisesti uudestaan pitkästä aikaa, koska tuo välilevyn pullistuma ei muuten parane koskaan. Kevyitä kävelylenkkejä voi tehdä ilman, että se vaikuttaa negatiivisesti oloon, mutta esim. puolen tunnin kevyt uinti taukoja pitäen on kropalle liian iso rasitus, ja aiheuttaa seuraavalla päivälle ihan puolikuolleen olon. Mitään vaikutusta olotilaan yleisesti tuolla liikunnan aloittamisella ei ole ollut. Pakko sitä on kuitenkin jatkaa, että saa tuon selkävaivan kuntoon, mutta kyllä se motivaatiota syö kun urheilusta tulee vaan huonompi olo, vaikka pitäisi mennä juuri päinvastoin.

Kunhan mä saan asiat kuntoon niin lähen jonnekin ulkomaille lämpimään, mahdollisesti lopullisesti. Tiedä vaikka erilaisessa ilmastossa olo sattuisikin paranemaan. Jos ei niin mukavampi tätä paskaa oloa on surra jossain lämpimässä paikassa rannalla maaten kuin täällä kylmässä ja ankeessa Suomessa, joka vuosi vuodelta on muutenkin koko ajan entistä paskempi maa, kiitos idioottien päättäjien.
 
Päivitetääs taas vähän tilannetta. Olo on kokoajan huonompaan suuntaan mennyt eikä oo virtaa tehdä oikein mitään. Välillä aamulla on kohtuullisen energinen olo, mutta aina se romahtaa muutaman tunnin päästä. Syykin selvisi juuri kun postissa tuli uusimmat labra-kokeiden tulokset. T4-hormoni oli romahtanut 3.1:een kun viitearvot on 11-22. Syy tähän on se, että oon viimeiset puoli vuotta syönyt pelkkää T3-hormonia. Olisi pitänyt jo aiemmin käydä labrakokeissa, mutta ei oo saanut aikaiseksi heikon olon takia. No, onneksi kaapista löytyi vielä Thyroid-lääkettä (joka sisältää siis kaikkia kilpparihormoneita), jospa sillä olo tästä lähtisi edes vähän nousuun, muuten ei tuota välilevyn pullistumaakaan saa koskaan kuntoon kun ei tällä hetkellä riitä energia edes kevyen harjoitusohjelman läpikäymiseen säännöllisesti.
 
Päivitetääs taas vähän tilannetta. Olo on kokoajan huonompaan suuntaan mennyt eikä oo virtaa tehdä oikein mitään. Välillä aamulla on kohtuullisen energinen olo, mutta aina se romahtaa muutaman tunnin päästä. Syykin selvisi juuri kun postissa tuli uusimmat labra-kokeiden tulokset. T4-hormoni oli romahtanut 3.1:een kun viitearvot on 11-22. Syy tähän on se, että oon viimeiset puoli vuotta syönyt pelkkää T3-hormonia. Olisi pitänyt jo aiemmin käydä labrakokeissa, mutta ei oo saanut aikaiseksi heikon olon takia. No, onneksi kaapista löytyi vielä Thyroid-lääkettä (joka sisältää siis kaikkia kilpparihormoneita), jospa sillä olo tästä lähtisi edes vähän nousuun, muuten ei tuota välilevyn pullistumaakaan saa koskaan kuntoon kun ei tällä hetkellä riitä energia edes kevyen harjoitusohjelman läpikäymiseen säännöllisesti.
Täällä kamppaillaan myös kilppariongelmien kanssa. T3-taso ei vaan lähde nousuun millään, vaikka T4 rouhisi miten paljon. Jotain vauriota on tuo sisäilmaongelma jättänyt kroppaan. Omien selvityksieni mukaan T4 saisi olla siellä vähintään 15-16 paikkeilla ja T3 5-6 paikkeilla. Eläinperäinen on tietysti paras, mutta siinäkin on oma säätönsä. Oletkos mitannut ikinä rT3-tasoja? T4 kääntyy kumminkin kahdeksi hormooniksi, T3, joka on aktiivinen ja rT3 joka on passiivinen. Mitä enemmän rT3:sta on, sitä enemmän se tarttuu reseptoreihin ja vie T3:n paikan. Tällöin, vaikka arvot olisivat hyvät, vajaatoiminnan oireet eivät silti lähde.
 
Täällä kamppaillaan myös kilppariongelmien kanssa. T3-taso ei vaan lähde nousuun millään, vaikka T4 rouhisi miten paljon. Jotain vauriota on tuo sisäilmaongelma jättänyt kroppaan. Omien selvityksieni mukaan T4 saisi olla siellä vähintään 15-16 paikkeilla ja T3 5-6 paikkeilla. Eläinperäinen on tietysti paras, mutta siinäkin on oma säätönsä. Oletkos mitannut ikinä rT3-tasoja? T4 kääntyy kumminkin kahdeksi hormooniksi, T3, joka on aktiivinen ja rT3 joka on passiivinen. Mitä enemmän rT3:sta on, sitä enemmän se tarttuu reseptoreihin ja vie T3:n paikan. Tällöin, vaikka arvot olisivat hyvät, vajaatoiminnan oireet eivät silti lähde.

Ei ole tullut rT3-tasoja mittautettua. Tuota rT3-ongelmaa on kyllä epäilty, ja sen vuoksi kokeiltu tuota pelkkää T3-lääkitystä, jolla ongelman pitäisi poistua. Alkuun T3-lääkitys toimikin erinomaisesti, olo parani niin paljon, että remppahommia pystyi täysipäiväisesti tekemään pari kolme viikkoa, jonka jälkeen olo alkoi taas pikkuhiljaa huonontua ja lopulta menikin huonommaksi kuin koskaan. Aika moni päivä menee vaan sängyssä maaten läppäri sylissä kun mitään muuta ei jaksa tehdä.
 
Ei ole tullut rT3-tasoja mittautettua. Tuota rT3-ongelmaa on kyllä epäilty, ja sen vuoksi kokeiltu tuota pelkkää T3-lääkitystä, jolla ongelman pitäisi poistua. Alkuun T3-lääkitys toimikin erinomaisesti, olo parani niin paljon, että remppahommia pystyi täysipäiväisesti tekemään pari kolme viikkoa, jonka jälkeen olo alkoi taas pikkuhiljaa huonontua ja lopulta menikin huonommaksi kuin koskaan. Aika moni päivä menee vaan sängyssä maaten läppäri sylissä kun mitään muuta ei jaksa tehdä.
Tuossa tilanteessa luulisin, että T4:n lisääminen auttaisi. TSH:lla ei ole niin väliä, omalla kohdalla olen huomannut, että mitä alhaisempi se on, niin sitä vähemmän on säätämistä. Tällöin kaikki kropan kilpirauhashormoni tulee lääkkeistä. Tai no, ei kaikki, mutta suurin osa.
 
Tuossa tilanteessa luulisin, että T4:n lisääminen auttaisi. TSH:lla ei ole niin väliä, omalla kohdalla olen huomannut, että mitä alhaisempi se on, niin sitä vähemmän on säätämistä. Tällöin kaikki kropan kilpirauhashormoni tulee lääkkeistä. Tai no, ei kaikki, mutta suurin osa.

TSH:ää multa ei ole edes aikoihin mitattu, ilmeisesti ei ole lääkärin mukaan tarpeellista. Vain T4 ja T3. Julkisella puolellahan taas yleensä mittaavat T4:n ja TSH:n, mutta eivät T3:a. Mietin tässä vaan nyt, että alkaisiko tuon alhaisen T4:n vuoksi syömään kaapista löytyvää tyroksiinia vaiko tuota Thyroidia.
 
TSH:ää multa ei ole edes aikoihin mitattu, ilmeisesti ei ole lääkärin mukaan tarpeellista. Vain T4 ja T3. Julkisella puolellahan taas yleensä mittaavat T4:n ja TSH:n, mutta eivät T3:a. Mietin tässä vaan nyt, että alkaisiko tuon alhaisen T4:n vuoksi syömään kaapista löytyvää tyroksiinia vaiko tuota Thyroidia.
Kannattaa toki konsultoida lääkäriä tästä, mutta itse lisäisin T4:n tuohon. Thyroidissa on kumminkin T3 mukana, ja liiallinen määrä T3:a ajaa sitten liikatoiminnan oireisiin. Lääkärisi vaikuttaa todella hyvältä, missäspäin suomea kyseinen tohtori sijaitsee?
 
Kannattaa toki konsultoida lääkäriä tästä, mutta itse lisäisin T4:n tuohon. Thyroidissa on kumminkin T3 mukana, ja liiallinen määrä T3:a ajaa sitten liikatoiminnan oireisiin. Lääkärisi vaikuttaa todella hyvältä, missäspäin suomea kyseinen tohtori sijaitsee?

Lääkärille on jo soittoaika, mutta se menee loppuviikkoon. En usko, että tuon liian T3:n kanssa tulee ongelmia jos Thyroidin aloitan, koska nyt jo syön T3:a isolla annoksella ja sen arvo oli 4.6, joten jos aloitan Thyroidin ja vähennän Lioa niin T3 pysynee noissa samoissa arvoissa. Täytynee lääkäriltä vielä varmistaa. Lääkäri on Kuopiossa sijaitseva funktionaalisen lääketieteen lääkäri, tässä keskustelussahan useampi henkilö on maininnut käyneensä todennäköisesti samalla lääkärillä.
 
Back
Ylös Bottom