Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan jääkiekkoa. Tällä hetkellä menossa kesätreenejä. Kerran viikossa jää, yksi salivuoro ja yksi kuivavuoro jolla tehdään kaikennäköistä. Eli omalle saliajalle jää 2 kertaa viikossa.
Kreatiinin kun pitäisi antaa huomattavasti lisäpotkua niin mites olisi jos aloittaisi tuon kreatiinin käytön ja siihen lisäksi vaikka ottais Hera 80 vanilja pussukan? On kyllä todella
huonoja kokemuksia proteiinijauheista, koska yli 2 vuotta sitten kun vedin noita jauhoja alle kuukauden ajan niin selkä rupes (naama myös!) kukkimaan lapaluista niin paljon että hävetti olla ilman paitaa.
Siihen jäi mun protsku kokeilut eikä VIELÄKÄÄN tahdo olla kaikki finnit pois selästä (naaman olen kyllä saanut puhtaaksi). Jostain kuullut että magnesium jauheessa voi tehdä tälläistä?
Uskon että on kyllä ihan henkilökohtaista. Kuinka monella teillä tulee finnejä kreatiinista? Kaveri vetelee kreatiinia ja sanos että niskaan ja yläselkään on tullut paiseita (finnejä, mutta paljon isompia)
ja olen kyllä hänen kanssaa sitä mieltä että kreasta tullut.

Mulle nyt ainakin tulee muutama finni aina kreakuurilla, niin naamaan kuin yläselkään. Mutta eipä ole itseäni haitannut, kun sen verran vähän niitä pukkaa tulemaan... Enpä ole kuullut, että perus herasta kellekään olis mitään näppylöitä tullut...

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tulin saunasta ja siinä janoon meinasin että otetaanpa päivän kreatiinit ja sekotin vaihteeks simaan, vittu sehän vaahtos oikein kunnolla....... :D mikä lie kemiallinen reaktio

ei ollut hera proteiinia mistä finnit sillon tuli, oli sillo itselle joku ihan tuntematon merkki jonka faija toi jostain, en sen tarkemmin muista oliko aineessa valmiiksi kreaa mistä finnit oisivat voineet tulla

Aijai, tänään lähti sit elämäni eka "kuuri" käyntiin. Blandasit 10g kreaa muumilimppariin, heitin kitusiin ja kävin pullistelemassa vessanpeilin edessä.. Lihaksistoni väräjää.
Huomenna revitään kyllä uudet enkat kaikista liikkeistä jo pelkän placebon voimalla. :D

FASTin kreatiiniin olen tähän asti käyttänyt, mutta tänään tuli sitten tilaus fitnesstukulta ja mukana pari pussia heidän kreatiinia. Täytyy sanoo, että ero on huomattava. FASTin kreatiini ei sekoittunut yhtään veteen ja sitä pystyi melkeinpä pureskelee hampailla, koska oli melkein kuin hiekka. Fitnesstukulta tulikin sitten erittäin hienojakoista tavaraa, joka muistuttaa hyvin paljon jauhoa. Sekoittuu veteen hetkessä, eikä oikeastaan tunnu suussa miltään (pieniä vivahteita kreatiinin-mausta toki tulee). Oli muuten melkoinen shokki ja ehdin jo ajatella saaneeni vehnäjauhoja.... Seuraavaksi siis katsotaan kuinka paljon eroa on käytännössä.

Olen vuoden verran käytellyt fitnesstukun monoa. Aina jakson alussa kerää kolmisen kiloa nesteitä kehoon, muuten ei mitään huomattavaa muutosta tai oiretta kehossa tapahdu. Salioloissa minulla sarjojen painot ei paljon nouse, mutta niitä pystyn tekemään jonkin verran useampia. Myös sen olen huomannut että kreatiinin ollessa ruokavaliossa tapahtuu palautumiset treeneistä huomattavasti nopeammin kuin ilman.

Kun kaikki nyt on sanonut että, kreatiinikauden jälkeen paino/tulokset palaa takaisin lähtöpisteeseen. Onko käytössä sitten järkeä pidemmällä aikavälillä kun tulokset aina nollaantuvat?

Kun kaikki nyt on sanonut että, kreatiinikauden jälkeen paino/tulokset palaa takaisin lähtöpisteeseen. Onko käytössä sitten järkeä pidemmällä aikavälillä kun tulokset aina nollaantuvat?
Kreatiini --> Kovempaa treeniä

Kovempaa treeniä --> Parempaa ärsykettä

Parempaa ärsykettä --> Lihasta

Lihasta --> Massaa

Massaa --> Voimaa

Kylläpä hyvän vastauksen annoin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelimpa käydä huomenissa hakemassa purkin kreaa ensimmäistä kertaa. Sitä vaan piti kysästä että miten tähän sopii koripallonpeluu yhteen. Joku kaveri sanoi ettei välttämättä kannattaisi ostaa kun treenaan 3 krt/vk korista ja kun se poistaa kehosta nesteitä, mutta treenit on aika lepsuja niin mitenhän paljon tämä vaikuttaisi jos pitäisin huolen siitä että juon paljon muutenkin kun treenatessa? Toinen kysymys vielä, kun ollaan lähdössä kuukauden päästä kahdeksi viikoksi Thaimaahan, niin ajattelin että sehän sopii tähän "kiertoon" juuri hyvin että kerkeän nyt kuukauden käyttää ja sitten kuukauden paussi. Mutta mitenkäs tuollainen kahden viikon hikoilurupeama taas sopii kreatiinin käyttäjälle, vaikka silloin olisikin juuri se kuukauden tauko?

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/tehonlisaajat/kreatiini/2-x-creatine-mono-500-g-3

Tollaista olin ajatellut, onko muilla kokemuksia/ehdotuksia paremmasta? Fitnesstukusta ajattelin hakea mutta jos tiedätte parempia myymälöitä helsingin keskustasta niin niitäkin sitten ehdottamaan!

Ei se ole mitään rakettitiedettä. Käytät sitä kreaa, juot reilusti nesteitä ja treenaat kovaa. Syklityskään ei ole niin tarkkaa, itse olen toista vuotta käyttänyt putkeen jo. Fitnesstukun krea on hyvää ja edullista, siksi käytän sitä itsekin.

Itse en ainakaan huomaa mitään hyötyä kreasta, mutta on niin halpaa että samapa se :)

Kuuluu varmaan paremmin tänne:
Pari kysymystä kreatiinista:

1. Olen ajatellut ostaa kreatiinia, mutta mulla on palkkarissa mitä olen käyttänyt reilu puoli vuotta 3,5 grammaa kreatiinia per annos jota käytän neljä kertaa viikossa treenien jälkeen + joskus safkan korvikkeenakin. Luin että kreatiinin vaikutus lakkaa pidemmällä käytöllä, joten pitäisikö mun vaihtaa palkkaria joksikin aikaa ja aloittaa kreakuuri vasta sitten vai onko noin pienellä määrällä vaikutusta? Ajattelin sitten kreatiinikuurilla kiskoa 20 grammaa päivässä ohjeen mukaisesti.

2. Suunnittelin tammikuun lopussa ruveta dieetille, ja luin että dieetillä kreatiinista voi saada vähän boostia treeneihin. Kannattaisiko mun nyt aloittaa kreakuuri dieetin alkuun saakka vai siirränkö sitä vasta dieetille?

Mitäs kreatiinia jengi vetelee ja todenny sen hyväks? Menee vähän sormi suuhun ku pitäs kreatiinia ostaa ja valikoimaa on niin saatanasti, tullu ilmeisesti jotai krea-genicciä yms.

Ite vedin iha halvinta mitä löyty, täälläpäi siis Americania :D En tiiä johtuko kreasta, vai tuosta placebosta, mutta tuntu vaa että kulki paremmi ku oli kreakuurilla, saattoi olla kyllä tuotakin että luuli sen auttavan ja pumppasi kovempaa.

Ja tosiaan finnejä tuli tuosta kreasta itelle, aika vähän tosin mutta tuli kummiskin. Ja lähtivät kun lopetti kuurin. Ja suuta kuivasi aina välillä niin vitusti, siihen ne haittavaikutukset jäivätkin.

Mitäs kreatiinia jengi vetelee ja todenny sen hyväks? Menee vähän sormi suuhun ku pitäs kreatiinia ostaa ja valikoimaa on niin saatanasti, tullu ilmeisesti jotai krea-genicciä yms.

Eipä juurikaan mitään väliä mitä ostat. Eikä myöskään sillä ole väliä vedätkö pyrvaattia vai monohydraattia minkään oikeiden tutkimusten valossa. Kreatiini tankkaaminenkin näyttää tutkimusten valossa olevan turhaa. Eli osta ihan mitä tahansa kreatiinia, mitä halvalla saat ja kunhan se on 100% niin sillä hyvä. Itse en ole huomannut mitään eroa minkään valmistajien välillä.

Vedät vaan sen 5g per päivä niin hyvä tulee.

Back
Ylös Bottom