Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tilasin tossa justiin sellasen Star Nutritionin Creatin Monohydrate paketin tuolta fitnesstukusta. Siellä kerrotaan että tuotetta tulisi käyttää seuraavanlaisesti:
Annostus:
Päivät 1-5 Sekoita 1 tl (kukkurallinen) 2-4 dl:an vettä 4 kertaa päivässä, nauti eri aikoina päivän aikana.
Päivä 6- Sekoita 1 tl (kukkurallinen) 2-4 dl:an vettä kerran päivässä. Nauti kreatiinia heti harjoittelun jälkeen. Nauti kreatiinia myös harjoittelun välipäivinä. Käytä Kreatiinimonohydraattia 4-10 viikon ajan, ja pidä sen jälkeen ainakin 4 viikon tauko.

Ilmeisesti tuo tarkoittaa sitä, että päivä kuudesta eteenpäin sitä otetaan siis vain kerran päivässä...? Entä sitten kuinka kauan sitä kannattaa käyttää putkeen, kun kerta sanotaan 4-10 viikkoa?

Ja en oo ikinä käyttänyt kreatiinia ,muutaku sen verran mitä sitä saa jostai fastin muscle+ palautusjuomasta. No saa nähdä alkaako vaikuttamaan positiivisesti. Mutta toivotaan koska tuntuu vähä siltä ,että meikällä on tulosta tullu tosta salitreenistä hitaanpuoleisesti.
ties sitte vaikka johtus siitä että en oo harjotusohjelmaa kovin usein vaihdellu.(kolmijakosta käyttäny sen pari vuotta ku oon salilla käyny, vähä liikkeitä joskus vaihtanu. mut nytte vaihoin kaksjakosee...)

Tais ollakki jo vähä off topic.

Vissiin aika turha lisä palautusjuomis toi kreatiini?
Kun jokatoinen päivä tulee saatua reenin jälkeen se n.3-5 grammaa niin ei taida ihan riittää?

Tai siis ei tietenkään riitä, mutta meneekö ihan hukkaan toi? Ajattelin vaan että pitäskö hommata sittenkin semmoset jauhot mihin toi kreatiini ei kuulu ettei tuu vaan vahingossakaan maksettua "turhaan" ylimäärästä :)

Hei! Mulla olis kysymys kreatiinin painosta.

Tilasin kilon Massin tusinatavaraa ( http://www.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15/reviews.asp?prod_id=839#topreview ) ja 5g päivä alkaisin ottamaan, ilman tankkausta.

Kysymys kuuluu, paljon tuo painaa? Mulla on 1 millin mitta, eikä muuta keinoa mitata painoa. Paljonko 1ml tuota painaa? Taitaa olla kuitenkin enemmän kuin 1g?

Tästä on luultavasti ollutkin juttua ympäri pakkista. Eli ottaako kreatiiniä kuurimuotoisesti vai koko ajan se 5-10g/päivä.
Itteä täs lähinnä se, että vois hyvin ottaa kuurimuotosesti eli ohjeitten mukaan mutku on palkkarissa ja laturissaki kreatiiniä ni se on vähä vittumaista sit alkaa pitää jotain taukoja siitä koska sit pitäs vaihtaa/lopettaa palkkari ja laturi hetkellisesti :O Eli onko sil nyt mitään välii jos sitä vaan vetää kokoajan tasasesti?

Monet käyttää kreatiinia vissiin ihan ilman taukoja. Itekkin oon nyt reilut pari kuukautta käyttäny ja yhden viikon tauon pidin (sillonki yhtenä päivänä tuli 3,5g).

Onko kreatiinia pakko ottaa välipäivinäkin, jos kuitenkin käy viis kertaa viikossa salilla ja sillon tulee aina palkkarista se reilu 5g. Luulisin, että kreatiinivarastot pysyy ihan täysinä, vaikka kahtena päivänä viikossa sitä ei tuliskaan. Mulle vaan käy hyvin usein lepopäivinä niin, että pääsee kreatiini unohtumaan.

Zone-sarja -42%
Miten kreatiinia tulisi käyttää? Osa nähtävästi tankkaa varastot täyteen ja pitää taukoa ja osa ottaa kreatiinia tasaisesti?
Itselläni lukee kreatiinipurkissa 2,5-5g jauhetta per päivä, annosta ei suositeltava ylitettäväksi.
Onko olemassa "oikeaa" tapaa käyttää, millä saa maksimaalisen hyödyn?
Itse olen dumpannut aamupalan sekaan tällä hetkellä tuon 5g jauhetta.

Oon nyt käyttäny 3 vk ja huomaa kyl nesteen kertymisen kehoon, vaikken tehny mitään tankkausta eli 5g kreaa palkkarissa ja välipäivinä aamupalalla maidon sekaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monet käyttää kreatiinia vissiin ihan ilman taukoja. Itekkin oon nyt reilut pari kuukautta käyttäny ja yhden viikon tauon pidin (sillonki yhtenä päivänä tuli 3,5g).

Onko kreatiinia pakko ottaa välipäivinäkin, jos kuitenkin käy viis kertaa viikossa salilla ja sillon tulee aina palkkarista se reilu 5g. Luulisin, että kreatiinivarastot pysyy ihan täysinä, vaikka kahtena päivänä viikossa sitä ei tuliskaan. Mulle vaan käy hyvin usein lepopäivinä niin, että pääsee kreatiini unohtumaan.

http://www.youtube.com/watch?v=BR3dDO1Sz0E

Kreatiinivarastot eivät ole vakioita; lihaksen ATP-varastot riittävät muutamaksi sekunniksi ja ATP:n fosfaattisidos rakennetaan uudelleen kreatiinifosfaatin fosfaattisidoksesta; siten kretaiinifosfaatti on lihaksen varaenergiavarasto, joka riittää lihastyössä n. 8-15 sekunniksi. Tämä kaikessa lihastyössä. Siten yleensä on suositeltu varastojen tankaamista myös välipäivinä.

Miten kreatiinia tulisi käyttää? Osa nähtävästi tankkaa varastot täyteen ja pitää taukoa ja osa ottaa kreatiinia tasaisesti?
Itselläni lukee kreatiinipurkissa 2,5-5g jauhetta per päivä, annosta ei suositeltava ylitettäväksi.
Onko olemassa "oikeaa" tapaa käyttää, millä saa maksimaalisen hyödyn?
Itse olen dumpannut aamupalan sekaan tällä hetkellä tuon 5g jauhetta.

Googlella kun etiskelee tutkimuksia englanniksi niin luettavaa aiheesta riittää.
Kroppa hajottaa päivässä n. 2 grammaa kreatiinia ja tuottaa sitä itse n. 1g päivässä. Normaalista monipuolisesta ruokavaliosta tulee varmasti se 1g kreatiinia, jolloin meno on tasaista. Liikkuvalla kaverilla kulutus voi olla tuplat, joten tuolla 5g/päivä varmasti saadaan aina tarpeeksi kreaa.

Tankkaamalla saadaan tungettua kroppa täyteen kreatiinia, jonka myötä nestettäkin tarttuu räväkästi. Jos pitää välillä taukoa, kreavarastot palaa hiljalleen pois ja ylimääräinen nestekin lähtee liikkeelle. "Kuurittelemalla" varmasti huomaa on/off-erot, tasasella ikiannostuksella ei tapahdu niin nopeita muutoksia mutta pitkällä tähtäimellä vaikutus on varmasti kutakuinkin sama.

Tähtitiedettähän tästäkin hommasta on osattu tehdä, pääasia on että ylipäänsä lapioi pulverin naamaan ja juo nestettä edes pari litraa päivässä. Jossain tutkimuksessa osoitettiin, että kreatiinin määrä lihaksessa on kovimmillaan vähän sen ottamisen jälkeen -> ennen reeniä otettuna pitäisi antaa lisäpaukkuja reeniin. Yleisin tapa kuitenkin lienee 5g palautusjuomassa, jolloin saadaan heti "akut lataukseen".

Oletteko huomanneet eroja eri valmistajien kreatiineissa? En tiedä onko tämä ihan huuhaata, mutta nyt on tullut peräjälkeen kolmen eri valmistajan ihan perus monohydraattia otettua (yksi purkki kerrallaan loppuun asti), samanlaisella annostuksella ja voisinpa väittää että kaksi näistä toimii ja yksi ei.

Yllätyin muuten kun ostin viimeisimmän purkin niin tämä koostumus on ollut karkeaa, lähes taloussokerimainen, kun normaalisti on tottunut sellaiseen pulveriksi jauhettuun.

Oletteko huomanneet eroja eri valmistajien kreatiineissa? En tiedä onko tämä ihan huuhaata, mutta nyt on tullut peräjälkeen kolmen eri valmistajan ihan perus monohydraattia otettua (yksi purkki kerrallaan loppuun asti), samanlaisella annostuksella ja voisinpa väittää että kaksi näistä toimii ja yksi ei.

Yllätyin muuten kun ostin viimeisimmän purkin niin tämä koostumus on ollut karkeaa, lähes taloussokerimainen, kun normaalisti on tottunut sellaiseen pulveriksi jauhettuun.

Onko nimenomaan viimeisin ostos mielestäsi se toimimaton?

Onko nimenomaan viimeisin ostos mielestäsi se toimimaton?

Ei ole, vaan toinen niistä pulverimaisista. Tämä karkeampi tavara tuntuu potkivan, koostumus tosin epämiellyttävämpi, kun yleensä lappasen lusikalla suuhun ja nestettä päälle.

Kreatiinivarastot eivät ole vakioita; lihaksen ATP-varastot riittävät muutamaksi sekunniksi ja ATP:n fosfaattisidos rakennetaan uudelleen kreatiinifosfaatin fosfaattisidoksesta; siten kretaiinifosfaatti on lihaksen varaenergiavarasto, joka riittää lihastyössä n. 8-15 sekunniksi. Tämä kaikessa lihastyössä. Siten yleensä on suositeltu varastojen tankaamista myös välipäivinä.

Nykyään oon jo viisaampi ja tiedän kysymykseeni vastauksen. :) Olen kanssasi vähän eri mieltä kylläkin. Ei kaikkea ATP:a tehdä kreatiinin avulla, vaan ADP ja AMP siirtyy mitokondrioihin (anaerobinen energiantuotto erikseen), joissa ne "ladataan" uudestaan adenosiinitridosfaatiksi. Kreatiinin puoliintumisaika on kuukauden verran, joten kreatiinitasot pysyvät koholla oikein hyvin yhden välipäivän ajan. Viikossa "ylimääräisestä" (lisäravinteella tankatusta) kreatiinista häviää siis vain 1/8. Lähde: Juha Hulmi.

Ei ole, vaan toinen niistä pulverimaisista. Tämä karkeampi tavara tuntuu potkivan, koostumus tosin epämiellyttävämpi, kun yleensä lappasen lusikalla suuhun ja nestettä päälle.

Sattuiko tuo "toimimaton" olemaan star nutritionin tuote? Oli tukussa tarjouksessa kaks yhen hinnal.. Alotin kreatiinin käytön tolla n. 3vk sitten ja tankkausjakson jälkeenkin käyttäny joka päivä 5-10g, ja loppujen lopuks mulla on näinä 3:na viikkona paino tippunu pari kiloa, et vähän oon ihmetellyt...

En noita merkkejä ala yksilöimään sen kummemmin, mutta toimimaton ei ollut Star Nutrition, sitä en ole käyttänyt.

Ei tunnu herättävän keskustelua tämä, mutta pitäydyn jatkossa noissa hyväksi havaitsemissani ja jätän hyllyyn sen joka ei tunnu mulla toimivan.

Back
Ylös Bottom