Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

^
Ois voinut olla sen takia, että joit liian vähän vettä?Ihan mutuilua...
No mun tapauksessa rupesin juomaan vettäkin sellaisen litran enemmän päivässä kuin normaalisti, kun aloitin tuon tankkauksen, mutta kipeäksihän siitä silti tuli. Mulle tuli nyt sama, että ei viitsi enää kokeilla aloittaa uutta kuuria, kun siinä menee vaan viikon treenit sivu suun kuumeen takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^
Ois voinut olla sen takia, että joit liian vähän vettä?Ihan mutuilua...
ja jos käytät kreatiinia, oot natu :david:

Vedenjuonnilla ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta käsittääkseni.

Itelläkin kyllä vähän alkaa kurkussa tuntumaan tuo lusikalla suoraan suuhun tekniikka seuraavina päivinä, helpottaa jos krean sekottaa vaikka 0.5l vettä tai palkkariin.

Nuo monohydraatit vaan räjäyttää ainakin finnit maksimaaliseen kasvuun, joten tarviipa luopua ja testailla jotain muuta. Olin jo varma ettei tässä iässä ole krealla enäön vaikutusta tuohon, mutta tulipa taas testattua.

Vedenjuonnilla ei ole tulehdusta poistavaa vaikutusta käsittääkseni.

Itelläkin kyllä vähän alkaa kurkussa tuntumaan tuo lusikalla suoraan suuhun tekniikka seuraavina päivinä, helpottaa jos krean sekottaa vaikka 0.5l vettä tai palkkariin.

Nuo monohydraatit vaan räjäyttää ainakin finnit maksimaaliseen kasvuun, joten tarviipa luopua ja testailla jotain muuta. Olin jo varma ettei tässä iässä ole krealla enäön vaikutusta tuohon, mutta tulipa taas testattua.
Joo alan kyllä uskomaan tuohon, että minun herkkä kurkkuni ei vaan tykkää puhtaasta kreasta. Kerta palkkarissa valmiina oleva krea menee ongelmitta. Onneksi se riittää ihan hyvin, vajaa 5g 4-5krt viikossa on ihan tarpeeksi. En tiedä oliko se nuo epämääräiset krea tankkaukset vai lepo, mutta eilen kun olin salilla viikon kurkkukivun jälkeen niin painot nousi paremmin kuin koskaan :puntti: Finneihin taasen ei krealla ollut minulla vaikutusta.

miltäs kuullostaisi että unohtaisin tuon tankkaus jakson, ja alottaisin vetämään 5g välipäivinä aamupalan yhteydessä ja salipäivinä 5g palkkarissa, riittääkö tuo 5g päivässä ?

Joo alan kyllä uskomaan tuohon, että minun herkkä kurkkuni ei vaan tykkää puhtaasta kreasta. Kerta palkkarissa valmiina oleva krea menee ongelmitta. Onneksi se riittää ihan hyvin, vajaa 5g 4-5krt viikossa on ihan tarpeeksi. En tiedä oliko se nuo epämääräiset krea tankkaukset vai lepo, mutta eilen kun olin salilla viikon kurkkukivun jälkeen niin painot nousi paremmin kuin koskaan :puntti: Finneihin taasen ei krealla ollut minulla vaikutusta.
Yhessä vaiheessa tota kuuli paljonkin että jengi tuli aloittaessa kipeeksi. Ite oon vetäny jo vuosia putkeen jossain muodossa niin ei ole mitään ongelmia ollu. Just tilasin kilon kreaa. :)

kreajauheen sellaisenaan vedin lusikalla suuhun ja vedellä alas.

Keväällä tuli ostettua tuota FT peruskreatiinia...

Suoraan kanssa lusikalla suuhun ja vetet päälle, jos sillä on jotain merkitystä:jahas:

Ilmeisestin kaikille ei kreatiini sovi, tai sitten se on merkistä kiinni, mutta itse en viitsi enään kokeilla,
että jos saisi taas jumalattoman kurkkukivun ja kuumeen aikaiseksi;)

Niinku tässä jo vihjailtiinki, niin syy on mitä todennäköisimmin tekniikkavirheessä. Mul ei tulis mieleenkään laittaa kreaa suoraan purkista suuhun ja huuhtoo vedellä alas! :S Veikkaan, että tolla taktiikalla on käynyt niin, että se liukenematon krea on tarttunut nieluun ja ties minne matkalla, eikä oo päätyny kohteeseen niinkuin järkevällä tavalla olisi. Eli sekottakaa nyt hyvät ihmiset se krea ensin lasilliseen (2 desiä) vettä!! Ihan vaan lusikalla. Ja sitä voi välillä aina hämmentää kulausten välillä ja sit ku lasi on tyhjä ni viel liraus vettä sinne ja huuhtoo loputki rippeet ääntä kohti. Tällä tavoin pitäis ainaki nuo nieluongelmat korjaantua. Ja todellakin, kreakuurilla pitää juoda vielä normiakin enemmän vettä. Tosin itelläki oli jotain ongelmia latausjakson aikana ku ekan kerran alotti krean käytön (kuumetta, kramppeja tjs.), mut ne meni sit ohi, eikä ton jälkeen oo oikeestaan mitään ongelmia ollu. Veikkaan, et kyse on siit, et se suuri kreamäärä tulee ihan yllätyksenä elimistölle niin se vähä säikkyy siit.

Ja ite oon kolmea eri kreaa kokeillu. Nyt mul on just tota FT:n peruskreaa. Tosi bra. Ongelma ei oo siinä, eikä sussa, vaan EVO! :D

miltäs kuullostaisi että unohtaisin tuon tankkaus jakson, ja alottaisin vetämään 5g välipäivinä aamupalan yhteydessä ja salipäivinä 5g palkkarissa, riittääkö tuo 5g päivässä ?

Vastasin sulle jo edelliseen kysymykseesi, mutta laitetaan uusiks. 5g/pv riittää mainiosti.

Mulla on aika ajoin voimakasta kutinaa käsissä, jaloissa, rinnassa ja vatsassa. Herkkä iho tunnisti heti jos esim. taloudessa oli pyykinpesuaine vaihtunut. Nyt viime aikoina on ollut välillä todella kovaa hikoiluun liittyvää kutinaa, joka ei mene suihkun jälkeenkään ohi. Olen nyt liittänyt sen löyhästi kreatiinin käyttöön, onko muilla vastaavia kokemuksia?

^ Aika oudolta kuulostaa. Ookko varma, ettet oo vaihtanu jotain pre-workout boosteria ja siinä on beta-alaniinia? En usko, että liittyy kreatiiniin. Ehkä joku hormonaalinen ongelma? Tai sittenki joku pesuaine...

Onkos kellään kokemusta Star Nutrionin Rapid Creatinestä? Oon saanu tollase josksu aikoinaan ftukusta kaupan päälle jostakin tilauksesta ja purkki ollut pölyttymässä kaapissa jo aika pitkään. Mietinpähän vain, että jätänkö kaappiin homehtumaan, vai pitäiskö testata seuraavan kerran vaikka kreatiini tauon jälkeen, vai käyttää mielummin vain perinteiseen tapaan vaikka monohydraattia, tai puryvaattia, kumpaa nyt sillä hetkellä löytyykään kaapista.. En tiedä, että miksi suhtaudun toho Rapid Creatineen aika skeptisesti, mutta onko ketään tosiaan tuosta tuotteesta kokenut mitään hyötyä?

^ Ei oo kokemusta, mutta mitä nyt tuoteselosteen perusteel lukasin, niin tuskin on parempaa ku normi krea, eikä se edes "turhaan sido vettä" :david: Noi on ihan hirveetä diipadaapaa kaikki pillerituotteet mitä pitää ottaa 6 tabuu päiväs ja sit se purkki kestää kuukauden. Sais tehä suoraan jauhona, jos niitä kerta pitää kourakaupalla syödä. Tai tiivistää ne ylihinnotellut shitit paremmin. Sama ku noi halppis omegat, joissa on alle kolmas osa siitä epa/dha määrästä mitä kunnon kapseleis on. Mut voithan sä ton sun Rapid Creatines testata, ettei mee ainakaan hukkaan. Tosin tos on ilmeisesti vaan 2-4g kreaa per pv, joten ehit vasta saada kehon kreavarastot täyteen ku purkki jo loppuu.

Mulla on aika ajoin voimakasta kutinaa käsissä, jaloissa, rinnassa ja vatsassa. Herkkä iho tunnisti heti jos esim. taloudessa oli pyykinpesuaine vaihtunut. Nyt viime aikoina on ollut välillä todella kovaa hikoiluun liittyvää kutinaa, joka ei mene suihkun jälkeenkään ohi. Olen nyt liittänyt sen löyhästi kreatiinin käyttöön, onko muilla vastaavia kokemuksia?

Itsellä oli tuota samaa, kun oli helteet ja kokoajan pieni hiki pinnassa. Kokoajan joutui kyhnyttämään selkää johonkin :D Mutta en usko, että kreatiinilla olisi osuutta asiaan.

Itsellä oli tuota samaa, kun oli helteet ja kokoajan pieni hiki pinnassa. Kokoajan joutui kyhnyttämään selkää johonkin :D Mutta en usko, että kreatiinilla olisi osuutta asiaan.
Joo, vi**umaisinta kun kuuman päivän aikana hiki tulee pintaan ja välillä kuivaa ja sitten taas pintaan.. En tiedä sitten lisääkö kreatiini mulla hikoilua ja sitä kautta vaikuttaa ongelmaan..

Eli sekottakaa nyt hyvät ihmiset se krea ensin lasilliseen (2 desiä) vettä!

Ite oon laittanu aamumysliin kreat, missä on vielä maitoa ja heraproteiinia. Ja ihan hyvin on toiminu. Joskus otan vielä ennen reeniä tommoseen hedelmäsmoothieen sekotettuna vähän kreaa. Eikä ole ollut mitään ihme oireita, paitsi että salilla jaksaa ottaa vielä pari toistoa lisää. En ota kreaa koskaan pelkän veden kanssa. Samaten en vedä jotain kahta grammaa C-vitamiinia pelkän veden kanssa...

En tiedä sitten lisääkö kreatiini mulla hikoilua

Mä sanoisin että mulla se lisää hikoilua, varsinkin reenatessa. Paita on märkänä krea-kuurilla reenatessa ja hiet valuu silmiin. Varsinkin kyykyn aikana alkaa vissy virtaamaan niin ettei oo tosikaan.

Itellä taas naama pamahtanu finnejä täyteen. Fastin creaa käytän, elikkä kannattaisko kokeilla muita kreatiineja? onko kokemusta kellään että mistä ei tulisi finnejä??

Itellä taas naama pamahtanu finnejä täyteen. Fastin creaa käytän, elikkä kannattaisko kokeilla muita kreatiineja? onko kokemusta kellään että mistä ei tulisi finnejä??

Ei oo tullut Star Nutrition kreatiinista, mitään paakkuja sen enempää mitä normaalisti tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom