Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras treeniboosteri mitä voin suositella on:

1-1.5h ennen salia normaali ateria (yli 20g prot. yli 20hh. yli 5g r.). 30-45min. ennen salia 20-40g prot. + 0-10g r.

Salin jälkeen voi vetää huoletta siltä mistä tuntuu. Jos maistuu palkkari niin se kitusiin, jos ei niis aivan sama (aikasemmin otetut prodet ja rasvat toimii edelleen jne...)

Toi ns. "prodepumppaus tuntuu ihan kivalta salilla (jos vaan vatsa antaa myöten.)

Mites tuota nuo kreatiinin eri muodot? Eli onko haitallista jos vetää palkkarissa perus-monohydraattia ja boosterista löytyy monohydraattia x-määrä ja jtn kreatiinifosfaattia? Noista boosterin kreatiinipitoisuuksista en tiedä sen tarkemmin kun ei purkin kyljessä kerrota. Boosterina toimii siis Muscletechin Nano vapor.

Oletteko huomanneet, että kreatiini lisäisi ruokahalua? Voiko se lisätä?

Itellä kreatiini pilasi ruokahalut. Oon treenaillu jonkun aikaa ilman palkkaria ja tein pari kertaa niin että otin krean heti treenin päätteeksi ja aloin heti mättää ruokaa perään. Ei hyvä, ei meinannut safka pysyä sisuksissa. Ajattelin että tää johtuu tietty siitä ettei heti treenin jälkeen saa kiinteetä alas ja varsinkin kun ennen vedin palkkarin. Kuitenkin nyt kun ole jättänyt krean tosta välistä pois niin pystyn syömään ilman mitään ongelmaa treenin jälkeen.

Mut yleisesti en ole huomannut et kreatiini lisäis ruokahaluja enkä tiedä voiko se niin tehdä/miksi se niin tekisi.

tuli mielee ku näitä luki kun oon nyt päättäny jatkaa tasasta kreatiinin ottoa päivittäin ja vedin tuossa kesän lopussa ttt-treenin jossa otin sen 20g päivässä jonka jälkeen ei ole taukoa ollut, sen viiden päivän jälkeen vaan 20g vaihtui -> 5g. Nii onko kannattavaa jatkaa tätä 5g päivässä rataa ympäri vuodet vai oisko suositeltavampaa pitää taukoa ensin ja aloittaa tuolla 5g päivässä?

Kysyn ihan oman terveyden kannalta. Tuloksissa ei ainakaan _vielä_ näy, mittaa tulee ja raudat kasvaa.

Täällä kreatiini tauon jälkeen lisäsi juodun veden määrää. Nyt menee jo töissä 4 litraa, kotona vielä pari päälle + treenissä ja palkkarissa vielä toista litraa...

Nyt on 9kk kehoilua takana, joten päätin ottaa tämän "uskomattoman" kreatiinin kokeiluun.

Päädyin ostamaan tuota American Pure Creatinea, 200g purkin. Purkin omassa annostelussa neuvotaan ottamaan kreaa 5-10g/päivä sekoitettuna 2-3dl vettä. Miksi sitten monissa muissa ohjeissa neuvotaan huomattavasti monimutkaisemmin tuo käyttö? Ohjeissa ei myöskään puhuttu mitään siitä kuuluisasta latausjaksosta? Luin myös jostain, että pitäisi ottaa aina heran yhteyssä 6h heräämisestä. Auttakaa nyt saatana avutonta.

Otat n. 5g päivässä, ajalla ei pitäisi olla merkitystä. Jos haluat tankata ja nopeempaa täyttää kreavarastot niin 20g/päivä 5päivän ajan. Jaat tuon vaikka neljään 5g annokseen ja sitten jatkat 5g päivä

Otat n. 5g päivässä, ajalla ei pitäisi olla merkitystä. Jos haluat tankata ja nopeempaa täyttää kreavarastot niin 20g/päivä 5päivän ajan. Jaat tuon vaikka neljään 5g annokseen ja sitten jatkat 5g päivä

Right. Eli mitään ihmeempää latausjaksoa ei tarvitse tuolla teelusikallisella pitää?

uskoisin että krean käytön lopettaminen antaa paremmat mahdollisuudet saada ne vatsalihakset esille. ihan kuten itse sanoit, nestepöhö katoaa niin näyttää kireämmältä. kokeile.

Miksi näin? Nesteenhän pitäisi kertyä lihaksiin, joiden tilavuus kasvaa sen seurauksena.

Krean käyttö ensimäistä kertaa alkaa aivan kohta ja sitä ennen haluasin hieman auttavaa kättä :D

elikkä ajattelin unohtaa tuon lataus jakson ihan vaan sen takia että jos sillä pystyisi välttää sen että naamaan keräytyy kauheasti nestettä, mutta ajattelin vain onko mitään hyötyä ottaa kreaa 5g kolme kertaa viikossa eli jokaisen salipäivän yhteydessä palkkarin seassa, vai pitäisikö tuo 5g nostaa 10g, tai joku muu variaatio ? any help ?

Mulle ainakin valmentaja ohjeisti, että treenipäivinä 5g ennen ja 5g jälkeen treenin, välipäivinä 5g aamupalalla. Ilman mitään latauksia.

Aika paljon tuo 10g päivässä. En siis kyseenalaista valmentajaasi, mutta 5g pitäisi riittää kyllä mainiosti.

Cub3, jos haluat ottaa vaan 3krt/vko niin suosittelisin ottaan n.10g päivässä. Joko koko satsi ennen reeniä, taikka niinkun Anne83 tekee, että 5g ennen ja 5g jälkeen reenin.

Aktiivinen urheilija kuluttuu kreatiinia max 4g/pv. Ilman liikuntaa sitä kulutetaan noin 2g/pv, joten annokset kannattaa pitää tarpeeks isoina, että ei pääse varastot tyhjentymään, mutta tarpeeks pieninä samalla, ettei turhaan kuse ylimääräsiä pihalle.

Mä alotin kanssa krea kuurin ekaa kertaa tasan viikko sitten, eli 20g kreaa päivässä oli tarkotus vetää. Noh päivä alottamisen jälkeen imusolmukkeet turposi ja kurkku tuli pirun kipeäksi. Tietenkin aluksi kelasin, että olipas paska sattuma ja jatkoin krean syömistä. Kurkkukipu kuitenkin vain paheni ja lopetin krean vetämisen kolmannen päivän jälkeen, koska ajattelin, että menee kreat hukkaan kerta en pääse treenaamaankaan. Yksi päivä välissä ilman kreaa ja sitä seuraavana päivänä kurkku oli enää vain hiukan hellänä, joten jatkoin sitten kuitenkin kuuria --> siitä seuraavana aamuna kurkku taas aivan paskana. Lopetin sitten nyt kokonaan sen pelkän kreatiinin vetämisen ja olen taas terve. Kuitenkin mun palkkarissa on 5g/100g kreaa ja sitä olen pystynyt ilman mitään oireita juomaan 4krt viikossa. Voiko kreatiinin laadussa olla niin paljon eroa, että en pysty toista sietämään (kyseessä siis american creatine lähikaupasta vs. mass recovery palkkari)? Yksi mikä kävi mielessä oli, että palkkarissa se 5g tulee sekoitettua 5dl veteen, kun taas kreajauheen sellaisenaan vedin lusikalla suuhun ja vedellä alas. Niin voisiko tuo olla syy? Luin myös jostain toisesta krea threadista, että joillain on ollut samoja oireita.

Mä alotin kanssa krea kuurin ekaa kertaa tasan viikko sitten, eli 20g kreaa päivässä oli tarkotus vetää. Noh päivä alottamisen jälkeen imusolmukkeet turposi ja kurkku tuli pirun kipeäksi. Tietenkin aluksi kelasin, että olipas paska sattuma ja jatkoin krean syömistä. Kurkkukipu kuitenkin vain paheni ja lopetin krean vetämisen kolmannen päivän jälkeen, koska ajattelin, että menee kreat hukkaan kerta en pääse treenaamaankaan. Yksi päivä välissä ilman kreaa ja sitä seuraavana päivänä kurkku oli enää vain hiukan hellänä, joten jatkoin sitten kuitenkin kuuria --> siitä seuraavana aamuna kurkku taas aivan paskana. Lopetin sitten nyt kokonaan sen pelkän kreatiinin vetämisen ja olen taas terve. Kuitenkin mun palkkarissa on 5g/100g kreaa ja sitä olen pystynyt ilman mitään oireita juomaan 4krt viikossa. Voiko kreatiinin laadussa olla niin paljon eroa, että en pysty toista sietämään (kyseessä siis american creatine lähikaupasta vs. mass recovery palkkari)? Yksi mikä kävi mielessä oli, että palkkarissa se 5g tulee sekoitettua 5dl veteen, kun taas kreajauheen sellaisenaan vedin lusikalla suuhun ja vedellä alas. Niin voisiko tuo olla syy? Luin myös jostain toisesta krea threadista, että joillain on ollut samoja oireita.
Keväällä tuli ostettua tuota FT peruskreatiinia, kun oli tarjouksessa 2pussia 9,90€:rolleyes:
Heti seuraavana päivänä tankkauksen aloittamisesta kanssa tuli kurkkukipeäksi, mutta tankkasin myös vielä sen päivän:(
No, seuraavana päivän olikin sitten lähes 39 asteen kuume ja noi imusolmukkeet turvoksissa!
Siinä sitten saikulla ja pidin siinä kreatiinin ottamisessa n 3vk tauon ja aloitin tankkaamisvaiheen uudestaan ja sama homma toistu:wtf:
Siinä vaiheessa tiesin, ettei se voi olla sattumaa.
Suoraan kanssa lusikalla suuhun ja vetet päälle, jos sillä on jotain merkitystä:jahas:
Eli tässäkin asiassa pakko todeta, että "natuna" pysyy terveempänä:D
No, okei myönnetään, että noita palkkari/proteiinijauheita tulee kiskottua;)
Ilmeisestin kaikille ei kreatiini sovi, tai sitten se on merkistä kiinni, mutta itse en viitsi enään kokeilla,
että jos saisi taas jumalattoman kurkkukivun ja kuumeen aikaiseksi;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom