Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kun purkissa sanotaan että imeytyy parhaiten hiilihydraattijuoman kanssa, niin tarkottaako se jotai juomaa mitä tahansa missä on hiilareita? esim gefilus mehu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaako kreatiinia vetää ennen punttitreeniä? Jos kannattaa niin kuinka paljon? Punttitreenin jälkeen oon ottanut 5g.

Taitaa olla ihan sama mihin aikaan päivästä sen annoksen nauttii, kunhan kehon kreatiinivarastot pysyy täynnä. 5 g päivässä on tarpeeksi.

Onko sillä merkillä väliä, kun puhutaan finneistä? Olen kokeillut jotain american merkkistä kreatiinia ja ei pyhä pietari, kun naama kukki muutaman päivän jälkeen. Vai onko vain todettava, että merkki, kuin merkki niin finnejä tulee. V*tuttaa, kun muille täälä ei tule minkäänlaisia ongelmia kreatiinin suhteen..

Onko sillä merkillä väliä, kun puhutaan finneistä? Olen kokeillut jotain american merkkistä kreatiinia ja ei pyhä pietari, kun naama kukki muutaman päivän jälkeen. Vai onko vain todettava, että merkki, kuin merkki niin finnejä tulee. V*tuttaa, kun muille täälä ei tule minkäänlaisia ongelmia kreatiinin suhteen..

En finneistä tiedä, mutta ripulin sain ainakin American-kreatiinistä. Siirryin Massin monohydraattiin niin johan pysyi pakki jämynä.

4 viikkoo ny käyttäny kreaa ja ensimmäinen tauko koittaa piakkoin. Kannattaako tauon jälkeen alottaa 20g päivässä latausjaksolla vai jatkaa normaalisti 5g päivässä, kuten ennen tauon alkua?

Jos käyttää tota taukosysteemiä, niin 4 viikkoo on turhan lyhyt aika. Mieluummin 2-3 kk:tta putkeen ja sit kuukauden tauko ja repeat. Ne kreatasot laskee ja nollaantuu tos tauon aikana, eli sen jälkeen aina uus tankkausjakso.

En finneistä tiedä, mutta ripulin sain ainakin American-kreatiinistä. Siirryin Massin monohydraattiin niin johan pysyi pakki jämynä.

Aika jännä, et ne on laittanu noin tuubaa kamaa sinne American kreapurkkiin, vaikka kuuluu samaan firmaan ku Fast! :eek: Joku aikasemmin valitti jotain ja oli just ollu tota samaa kamaa. Mut hyvä tietää, vaikka en oo ite noita kalliita purkkeja ostanu :)

En kyllä suosittele jos iho-ongelmia. Tietty varmaan yksilöllistä mutta itellä alko heti tulee finnejä naamaan kun kreatiinia alkoi syömään. Enpä viitti enää, ehkä säästän myöhempiin aikoihin.

Niin vissiin kuitenkin taukoja pitävät, krean jatkuva nauttiminen ylirasittaa joitakin sisäelimiä ja voi vahingoittaa kehoa. (HUOM. finmaxin annostusta ei kannata noudattaa!)

Err, mistä tutkimuksesta tuo tieto on peräisin?

Kreatiinista on satoja positiivisia tutkimuksia enkä ole mistään asiantuntijajulkaisusta lukenut muista haittavaikutuksista kuin ylimääräisen nesteen kerääntyminen eli painonnousu.

^ Varmaan viittasi munuaisiin? Tosin tuokin on mun mielestä vain niillä joilla on munuaisten vajaatoimintaa ja/tai jos käyttää huomattavasti normiannosta suurempia määriä kreaa.

nyt pitäis varmaan alottaa se krean napsiminen. ei löydy vaakaa noin pienien määrien (5g, 20g) punnitsemiseen. paljonko olis yksi teelusikallinen grammoissa?
entäpä jos muuttaa vaikka millilitroiksi niin paljonko yksi ml tekee?
kiitos etukäteen :worship:

Muistelisin että tais olla sekin mutta myös jotenkin imeytyminen, väärinkin saatan muistaa mutta tuo ainakin on selvää :)

Kreatiinin teho perustuu siihen että se kerää nestettä kroppaan/lihaksiin. Monissa tutkimuksissa puhuttu solunsisäisestä nesteestä lihaksissa. Kahvi taas poistaa nestettä -> Näin ollen on hyvin loogista että kahvi heikentää kreatiinin tehoa.

Hmm, mun palkkarissa on 6,3g kreatiinia per annos. Onko tosta edes käytänössä mitään hyötyä jos ajattelee esim painon nousun kannalta?

Eikös se yksi teelusikallinen ole juurikin n. 5g?

Joo, tosin riippuu vähä millanen teelusikka on. Mut jos on semmonen perus, ni se saa olla kukkuralla, et se on sen 5g. Tasamittasena se on alle ja semmosel tornimaisel hevoskukkural yli, mut sillee puolikukkural siit välist on hyvä ;)

Kreatiinin teho perustuu siihen että se kerää nestettä kroppaan/lihaksiin. Monissa tutkimuksissa puhuttu solunsisäisestä nesteestä lihaksissa. Kahvi taas poistaa nestettä -> Näin ollen on hyvin loogista että kahvi heikentää kreatiinin tehoa.

Joo, paitsi, et jos juo riittävästi vettä ni ei haittaa mitään tuo yhteiskäyttö. Täst on kyl jotain tutkimuksiaki ollu, joissa ei mun mielest mitään haittoja huomattu. Onhan lähes kaikis treeniboostereiski kreatiinia ja kofeiinia samas purkis.

Oon käyttäny kreatiinia nyt parin kuukauden ajan bulkin ohella. Aamupaino on noussu 10kg. Tunnen että kreasta on ollut hyötyä mutta nyt kuitenkin lopetan käytön. Tähän syynä ainoastaan finnit jotka ovat tehneet paluun. Naaman ja selän sain jo yhdessä vaiheessa tosi hyväksi mutta nyt kun kuuria on kestänyt pari kk on alkanut puskea inhottavasti finniä otsaan ja hartioihin. Olen aika varma että krea saa tämän aikaan ja luulen niiden häipyvän kun lopetan kreatiinin nappailun. Toivottavasti rauta nousee yhtä kevyesti vielä jatkossakin!

Joo, tosin riippuu vähä millanen teelusikka on. Mut jos on semmonen perus, ni se saa olla kukkuralla, et se on sen 5g. Tasamittasena se on alle ja semmosel tornimaisel hevoskukkural yli, mut sillee puolikukkural siit välist on hyvä ;)

Joo, paitsi, et jos juo riittävästi vettä ni ei haittaa mitään tuo yhteiskäyttö. Täst on kyl jotain tutkimuksiaki ollu, joissa ei mun mielest mitään haittoja huomattu. Onhan lähes kaikis treeniboostereiski kreatiinia ja kofeiinia samas purkis.

Mitenkäs 5 grammaa kreatiinia millilitroissa? Ostin juuri purkillisen MASSin kreatiinia, ja purkissa lukee että annosmitallinen kerran päivässä. Purkissa ei kuitenkaan mitään annosmittaa edes ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom