Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kyllähän siitä apuakin oli, mutta itellä ainakin keräs nii pirusti nestettä naamaa, ainaki tos 16v pojankloppina, nykyään en tiedä sitten, että ei raaskinu käyttää

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhden purkin olen nyt käyttänyt American tjsp. kreatiinia (samassa tehtaassa tehty kuin Fastin mutta melkein 50% halvempaa:rolleyes:) Treeni koostui enimmäkseen kahvakuulailusta ja kerran tai kaksi viikkoon tehdystä levytanko"jumpasta" Omat huomiot: palautuminen oli nopeampaa kuin vastaavan reenin tehneellä kaverilla (kuntotasot aika samaa tasoa), "jumpassa" toistot oli oli 15-20 välillä, itse sain enemmän toistoja tehtyä ja laitettua aikaisemmin painoa lisää tankoon.

Nyt olen ollut reilun 2 viikkoa ilman kreatiinia ja seuraavat huomiot: Paino ei ole tippunut, eli vettä ei ole ollut kropassa enempää kuin normisti? Kalorit olleet aika lähellä ylläpitoa ehkä vähän miinuksella sillä housun kaulukseen on tullut tilaa, tosin tuli jo kreaa syödessä. Erot treenikaveriin ovat edelleen samat kuin kreakuurin aikanakin. Voimataso pikkaisen parantunut tänäkin aikana. Välillä tuntuu että palautuminen ei olisi yhtä nopeaa kuin kreatiinia syödessä.

Mitäpä tuosta sitten ajattelisi? Noh, kattellaan kunhan saan toisen purnukan käsiini...

Alkaakos muilla kreatiinin käyttö lisäämään virtsaamisen tarvetta?Itse aloittelin taas pitkästä aikaa kreaa syömään ja joutuu yölläkin sen 2 kertaa herätä kuselle.

Alkaakos muilla kreatiinin käyttö lisäämään virtsaamisen tarvetta?Itse aloittelin taas pitkästä aikaa kreaa syömään ja joutuu yölläkin sen 2 kertaa herätä kuselle.
Itse herään öisin keskimäärin 3 kertaa valtavaan virtsaamistarpeeseen. Rytmittää hyvin myös syömisiä, sillä vessareissulla ehtii myös syömään esim. rahkaa tai banaanin. :)

Itse käytän kreatiinia ainoastaan muutaman päivän ennen kuin yritetään maximia, penkkipunnerrukseen sillä saa sen 2.5kg extraa, itse uskon että siitä saa tuon hyödyn vaan kerran, että se ei niinkään edistä kehittymistä, vaan antaa vähän lisää vääntöä maximiin sen tuoman nesteen vuoksi,nivelet tuntuu hiukan paremmilta myös.
Aineen tuoman pöhön vuoksi en välitä käyttää kaiken aikaa.

-Onko joku kokenut että kehitys olisi nopeutunut jatkuvassa käytössä.?

Mitäs pakkiksella ollaan mieltä.

Oon syönyt nyt reilut 5päivää 20g kreatiinia ja painoa ei ole liikkunut kuin parisataa grammmaa johonkin suuntaan. Pitääkö jatkaa 20g jaksoa pidempään vai alkaa 5g tahtiin?
Voiko olla mahdollista että kroppa on ollut niin tyhjä kreatiinista että 5pv ja 20g joka ei ole riittänyt? Eniten ihmetyttää kun paino ei tahdo nousta. Ei ole ongelmia nukkumisessakaan, ei tarvitse yöllä herätä kertaakaan vessaan. Juon myös paljon nestettä.

Sellanen kysymys tuli mieleen, että jos käytän palautusjuomaa joka sisältää valmiiksi jo 5grammaa kreatiiniä per juoma ja juon päivittäin sen, onko järkeä ostaa ostaa erikseen kreatiini purkkia latausjakson takia? Sillä kuitenkin tuosta palautusjuomasta saan sen päivittäisen 5grammaa?

Kemian opettaja väitti joskus kreatiinin pienentävän penistä, en tiedä mistä se sellaista oli keksinyt mutta on tainnut mennä opettajalla aineet sekaisin? Ihan ohimennen mainiten..

Kemian opettaja väitti joskus kreatiinin pienentävän penistä, en tiedä mistä se sellaista oli keksinyt mutta on tainnut mennä opettajalla aineet sekaisin? Ihan ohimennen mainiten..

en ole kyllä huomannut oman penikseni pienentyvän.... :D

Olen jo kreatiinia useammankin jakson käyttänyt, mutta kiinnostaisi yksi asia. Pakkauksessa lukee, että "ylläpitojaksolla yksi teelusikka aamuisin." Kannattaako silti ottaa treenipäivinä se annos vaikkapa vähän ennen treeniä, eikä aamulla? :david:

Tuskin sillä suurta merkitystä on mihinkään, mutta pitää varmaan alkaa ottaan se siinä reenin yhteydessä itsekin. Ajattelin, että ehkä kuitenkin ennen reeniä, niin saa ehkä vähän lisäpotkua reeniin ja vaikutushan jatkuu kyllä siitä pitkään eteenpäinkin niin auttaa myös palautumisessa. Tiedä häntä...

ei ainakaan mulla oo mitään haittavaikutuksia tullu,
itsekkin aluksi en viittinyt käyttää mutta viisastuin onneksi ja löysin lisäravinteen jonka huomaa toimivan:).

Tuskin sillä suurta merkitystä on mihinkään, mutta pitää varmaan alkaa ottaan se siinä reenin yhteydessä itsekin. Ajattelin, että ehkä kuitenkin ennen reeniä, niin saa ehkä vähän lisäpotkua reeniin ja vaikutushan jatkuu kyllä siitä pitkään eteenpäinkin niin auttaa myös palautumisessa. Tiedä häntä...

Kreatiini ei suinkaan toimi treeniloaderin tavoin. Eli et mitään lisäpotkua siitä saa ennen treeniä vedettynä verrattuna vaikka palkkarin yhteydessä otettaessa. Päinvastoin palkkarin yhteydessä otettuna kreatiini saadaan nousseiden insuliinitasojen ansiosta ajettua paremmin lihassoluihin. Kreatiinin hyötyhän perustuu elimistön kreatiinitasojen nostoon, mikä tarkoittaa käytännössä parempaa solujen energiantuotantoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom