Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kreatiini ei suinkaan toimi treeniloaderin tavoin. Eli et mitään lisäpotkua siitä saa ennen treeniä vedettynä verrattuna vaikka palkkarin yhteydessä otettaessa. Päinvastoin palkkarin yhteydessä otettuna kreatiini saadaan nousseiden insuliinitasojen ansiosta ajettua paremmin lihassoluihin. Kreatiinin hyötyhän perustuu elimistön kreatiinitasojen nostoon, mikä tarkoittaa käytännössä parempaa solujen energiantuotantoa.
mites kun itse otan protku juoman ennen reeniä jossa kreatiini, glutamiini, leuciini, beeta-alaniini ja yleensä joku hedelmä.. Meneekö ihan vituiks? Vai jos ottaa pelkän krean niin sit ei oo hirveemmin hyötyä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mites kun itse otan protku juoman ennen reeniä jossa kreatiini, glutamiini, leuciini, beeta-alaniini ja yleensä joku hedelmä.. Meneekö ihan vituiks? Vai jos ottaa pelkän krean niin sit ei oo hirveemmin hyötyä?

Et siis vedä mitään palkkaria treenin jälkeen? Ite ottaisin siitä huolimatta vasta treenin jälkeen krean, glutan ja hedelmän (ja osan proteiinista).

Et siis vedä mitään palkkaria treenin jälkeen? Ite ottaisin siitä huolimatta vasta treenin jälkeen krean, glutan ja hedelmän (ja osan proteiinista).
Tietysti otan palkkarin treenin jälkeen mut ennen treeniäkin otan pienellä roteiini määrällä olevan juoman joka sisältää nuo krean, glutan, leuciinin, beetan ja välillä jonkun hedelmän josta vähän hiilareita ja treenin jälkeen palkkari terästettynä jossa nuo samat lisät mitkä tuossa "lataus" juomassa.. En ota tuota "lataus" juomaa jos vaikka kevyt treeni tai jos ruokailusta ei ole kulunu kauaa..

Onko olemassa jotain tiettyä creatiini laatua, joka ei aiheuttaisi finnejä?
Olen ollut jo noin 2 vuotta ilman kreatiiniä, joka itselläni pukkaa finnejä.
Ajattelin nyt pitkän tauon jälkeen kokeilla taas kreatiiniä, Ei sattuis kellään olee kokemuksia noista kreatiiveistä?
Saa suositella myös jotain merkkiä.

On vaikeaa sanoa jotain yksittäistä kreatiinia, koska vaikuttaa niin eri tavalla eri ihmisiin. Omien kokemusten mukaan kuitenkin American pure creatine osoittautui hyväksi.

Täällä taas en ole huomannut mitään eroa käytön ja käyttämättömyyden välillä. Tuntuu että edes neste ei ole tarttunut kehoon jos vaakaa on uskominen

Aloitin kreatiinin viiden päivän latausjakson, 20g päivässä. Latausjakso jäi yllättäen kesken toisen päivän jälkeen seuranneen töihin soiton takia, jolloin kreatiinin käyttö pysähtyi loppuviikoksi. Miten minun tulisi nytten toimia jatkossa? Ens viikko olisi näillänäkymin vapaata töistä,niin voisinko aloittaa latausjakson uudelleen,vai miten toimin?

5½päivän tankkaus jakso. Viitenä ensimmäisenä päivänä 20g yhteensä ja sit kuudentana vielä 10g.
Olen käynyt vaa'alla joka aamu ja paino on pysynyt nyt kuukauden alkupaino+0,5kg.

HM, voit aloittaa latausjakson joko uudestaan, tai jatkaa siitä mihin jäit. Itse aloittaisin latausjakson uudestaan saadakseni täyden hyödyn kreatiinista.
Ja Änhoo onko tuntunut nestehukkaa? Oletko juonut tarpeeksi? Kreatiini kun kerää nestettä, niin ylimääräinen veden juominen on suotavaa.

Mitenkäs pitkään ootte käyttäny yleensä kreatiini pyruvaattia putkeen? Itselläni on just loppumaisillaan Leaderin 100% Creatine Pyruvate purkki ja kauan on kyllä kestänykki. Ja nyt mietin et ostaisinko uuden purkin ja jatkaisin käyttöä ilman mitään taukoja? Oon käyttäny tota aina ennen treeniä ja välillä ennen lenkille lähtöä.

Tulee käytettyä kreatiinia + beta-alaniinia yhdessä. Kreatiinia on mennyt 5vk latausjaksoineen niin oletteko pitäneet taukoa myös b-alaniinista samalla?

Pakkikselta joskus luin jonkun linkkaamasta tutkimuksesta, että beta-alaniini kertyy elimistöön n. 10v verran jonka jälkeen tasot säilyvät. Eli huomattavasti pidempään kestää kuin kreatiinillä, että tasot saavutetaan. Kai tuon 10vko jakson jälkeen vielä pari viikkoa vähintään voisi käyttää ylläpitoon ja sen jälkeen taukoa, jos siltä tuntuu.

" Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä. Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiinin vaikutus säilyy tauonkin aikana, koska ylläpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot."
Fastin sivuilla tuollaiset käyttöohjeet. Miltä näyttää?

Otetaanko tuo ylläpitojakson 5-10g ennen ja jälkeen treenin (5g ja 5g) vai koko setti treenin jälkeen?
Mites vapaapäivinä jolloin ei käy salilla? Otetaanko silloinkin latausjaksolla täydet 20g ja ylläpitojaksolla se 10g vaikka perus vesilasin kanssa?

Mites tämmöinen homma? Olen tuota kreatiinia käyttänyt jo varmaan vuoden päivät ainoastaan palkkarissa treenipäivinä ehkä noin 5g kerrallaan. Aina kevyellä viikolla (noin 1/ 2kk) olen pitänyt taukoa.
En ole jaksanut hifistellä ja vetää tankkausjaksoja, mutta nyt olen ruvennut miettimään onko mennyt pulverit hukkaan.
Tulokset on kyllä nousseet, mutta sehän voi jouhtua vaikka planeettojen asennosta.:rolleyes:

Kaikki erikoiskreatiinit on rahastusta. Vaikka monohydraatti jää lasin pohjalle, niin happamassa mahalaukussa sekin liukenee. Pyruvaattia kun ostaa niin saa vähemmän kreatiinia ja maksaa enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom