Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Ja sitten toinen kysymys, kun mulla ei taho toi krea sekottua kunnolla mihinkään nesteeseen, niin voiko esim. heittää sen teelusikallisen suuhun ja perään lasillisen vaikka vettä tms?

Kyllä tuokin toimii ihan hyvin, välillä tulee itsekin kyseistä metodia käytettyä jos ei jaksa alkaa sekoittelemaan mihinkään. Siellähän ne vatsalaukussa kuitenkin sekoittuvat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei jaksa lukee koko threadia mutta tuskin ketää kyselly eli tarvisin faktaa siitä että kun mulla todettiin c hepatiitti mutta se ei ole aktiivinen tällä hetkellä eli ei ole tarttuva nii uskaltaako sitä käyttää kreaa...maksaarvot oli hyvät viellä kolme kuukautta sitten...oisi todella mahtavaa jos jollain olisi tästä asiasta faktaa :))

Uskaltaa. Kreatiini on hyvä lisäravinne, josta ei kyllä juuri mitään haittoja tule. Itselläni ei taida tulla mitään. Sen sijaan, ehkä vähän voima saattanee lisääntyä. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole elimistöä rasittava lääkeaine, eli ota vain mukaan kreatiini, jos haluat.

Jos siitä jotain haittaa on, niin korkeintaan munuaiselle... Ja pari finniä on kai jollekkin tullu kanssa..

Ensinnäkin siihen kumoaako kofeiini kreatiinin tehoa, niin kyllä kumoaa. Tämä ei tapahdu imeytymisen, eikä lihaksiin kuljettamisen kautta. Sellainen ominaisuus kuin relaxation time(mikä lienee suomeksi) on tärkeä. Mitä lyhempi se on, sitä nopeammin voidaan supistuminen uusia. Kreatiini lyhentää tuota aikaa, eli suorituskyky paranee ja kofeiini pitentää sitä, eli kumoaa kreatiinin vaikutusta.

Tiedän että nämät ovat useimmille liian raskaita luettavaksi, mutta tässä on kattavasti selitetty asiaa.

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/92/2/513

Tämä oli tuossa yhdessä 5 vuotta vanhassa Krea+kofe threadissa ja tästä tulikin mieleen että jos kofeiinilla on negatiivinen vaikutus lihaksen supistumiseen niin miksi jotkut vetelee sitten kofeiini tabletteja ennen treeniä ja jos en nyt väärin ole ymmärtänyt niin näitä tabujahan taitaa vetää ihan ammattilaisetkin.

Kannattaako tuota creatiiniä kiskoa naamaa ennen vai jälkeen treenejä vai sekä että.Vai olisiko parempi vetää tankkaamalla,kun nyt olen vetänyt kreaa vain treenien jälkeen palkkarissa semmoset 1,5 tl.

Nyt on seitsemäs eli viimeinen viikko kreatiinin latausta menossa ja ajattelin kysyä, että voinko tän viimeisen vkl: n tankata 20g nyt tänään ja huomenna, koska pussissa on vielä hiukan ja en haluaisi tollaisia pussin jämiä alkaa säästelemään?

Kuules pooli, finnmaxin pussissa :Dmutta joo tän viikon jälkeen pitäisi siis pitää se 5viikon tauko(pussin mukaan).

Omalla kohdalla 2-3 viikon tauko pari kertaa vuodessa ennen verikokeita (ettei synny väärää positiivista tulosta) on riittänyt. Kreatiinia olen käyttänyt vuodesta 1994 alkaen. Kun nykyään jauho on halpaa kuin saippua ja yhtä puhdasta (ennen näiden puhtaus oli luokkaa lattiapöly ja teho sen mukainen) niin ilman tankkauksia olen käyttänyt ympäri vuoden. Annostus semmonen reilu 5 grammaa palkkarissa. Taukojen aikana paino putoaa sen 2-3 kg. Muita hyötyjä/haittoja en ole enää huomannut.

Ensinnäkin siihen kumoaako kofeiini kreatiinin tehoa, niin kyllä kumoaa. Tämä ei tapahdu imeytymisen, eikä lihaksiin kuljettamisen kautta. Sellainen ominaisuus kuin relaxation time(mikä lienee suomeksi) on tärkeä. Mitä lyhempi se on, sitä nopeammin voidaan supistuminen uusia. Kreatiini lyhentää tuota aikaa, eli suorituskyky paranee ja kofeiini pitentää sitä, eli kumoaa kreatiinin vaikutusta.

Tiedän että nämät ovat useimmille liian raskaita luettavaksi, mutta tässä on kattavasti selitetty asiaa.

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/92/2/513

Tämä oli tuossa yhdessä 5 vuotta vanhassa Krea+kofe threadissa ja tästä tulikin mieleen että jos kofeiinilla on negatiivinen vaikutus lihaksen supistumiseen niin miksi jotkut vetelee sitten kofeiini tabletteja ennen treeniä ja jos en nyt väärin ole ymmärtänyt niin näitä tabujahan taitaa vetää ihan ammattilaisetkin.

Ite oon tota joskus pohtinut,kun ennen reeniä tulee kofuja kiskottua. Kun en nykyisin kahvia juo niin niistä tuntuu saavan aika hyvän vasteenkin. Se nestettä poistava vaikutushan kofeiinilla taitaa olla. En kyllä usko sen muuten paljoakaan vaikuttavan,varsinkin jos ammattilaisetkin kiskoo kofeiinia ennen reeniä.

Nykysinhän kofeiini on sallittu piriste yleisurheilussakin.

Onko kukaan kokeillut Fitnesstukun Creatine Complete Extr. 500 g, Appelsiini tuotetta? Kiinnostais kokeilla kreatiinia ja tota varmaan hankkisin. Jääkiekko olisi lajina, johon tietysti punttireeniäkin kuuluu. Googlailin, että kreatiinista olisi jääkiekossa hyötyä. Voiko 15 vuotiaat käyttää kreaa?

Omat kokemukset kreasta:

-Keräs nesteitä äkkiä n.3kg
-Treenissä ei mitään huomattavaa vaikutusta
-Finnejä tuli niiin maan perkeleesti, myös paikkoihin joissa ei ole ennen kukkinut...

Oon ottanut kreatiiniä (mono) siis wuodesta -9(4)5! (plus muut kreatiinit siihen päälle.) Ainoat edut on yksilökohtaiset sarjanousut (alussa) ja muutaman kilonparin nousu. Ihan sama liptääkö latauksen tai sit ei. Herää TEINI! Tää ei kasvata kenenkään pattia per se, voi auttaa suorituksessa. Lopettakaa jo nää turhat postaukset.

Itse kuulin kokeneelta taholta sellaista ettei kreatiinia saisi syödä kuin 3-4 viikkoa kerralla. En kysynyt haittavaikutuksista mutta voinko jatkaa syömistä pidempäänkin vai täytyykö pitää taukoa?

En jaksanut lukee koko kreatiinipläjäystä läpi mutta ite oon vetänyt pari viikkoa tota amerikanlippu-kreatiinia prismasta. Illalla palkkarin seassa. Joutunut juosta yöllä 3-4 kertaa kusella ja eilen sit kaveri (voimailija) heitti ohimennen että tuo sit kusettaa helvetisti. :wall: en osannut yhdistää mutta nyt kun jätin väliin niin saipa nukkua rauhassa. Eli ei yöksi tätä tavaraa :)

En jaksanut lukee koko kreatiinipläjäystä läpi mutta ite oon vetänyt pari viikkoa tota amerikanlippu-kreatiinia prismasta. Illalla palkkarin seassa. Joutunut juosta yöllä 3-4 kertaa kusella ja eilen sit kaveri (voimailija) heitti ohimennen että tuo sit kusettaa helvetisti. :wall: en osannut yhdistää mutta nyt kun jätin väliin niin saipa nukkua rauhassa. Eli ei yöksi tätä tavaraa :)

Ai tuosta se öinen kusihätä sit johtuikin. Ite luulin ensin et johtui siitä kun on lähiaikoina lisänny vedenjuontia (tietysti sekin vaikuttaa), mutta alotin myös kyseisen tuotteen vetämisen (just iltaisin) joku aika sitten. Pääpiru asiassa on siis löytynyt :D

Samoin, luulin että vesi + treeni ylipäätänsä saa aineenvaihdunnan liikkeelle. Niin tekeekin mutta ei ihan noin voimakkaasti. Kun olen laittanut syömiset ylös niin asia varmistui; kreatiini kusettaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom