Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

aijaa...

elikkä sen voi sit hyvin sekoittaa palkkariin ja nauttia vasta reenin jälkeen?

kun sanoit et se vaikuttaa pitempiaikaisesti, tarkoititko sitä että siitä sen vaikutus saattaa ilmentyä seuraavanaki treeni kertana vaikkei olisi sitä ottanut?

niin ja voisitteko vielä selventää tota lautausjakso juttua kun en oikein tajunnut sitä kun luin pussin kyljestä? kiitokset jo etukäteen, niille jotka viittii antaa neuvoja tälle aloittelijalle:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiinin voi ottaa ihan hyvin jälkikäteen palkkarissa, mitään etua en ole havainnut ennen treeniä ottaessa.

Kreatiini tavallaan kertyy kehoon ja näin ollen ei ole kovinkaan tarkkaa missä vaiheessa sen ottaa, kuten myöskään sillä jos vaikka joskus jää päivä tai pari ottamatta.

Latausjaksolla tarkoitetaan aloituksessa viikon buustausta jolloin t-lusikan sijaan otetaankin 4 t-lusikallista kreatiinia päivässä, esim aamulla kaksi ja illalla kaksi. Näin "kreatiinitaso" saavuttaa nopeammin maksiminsa (eli kait about tuossa viikossa) jonka jälkeen siirrytään 1 t-lusikka päivässä olevaan ylläpitoon. Sinänsä voi tuon alkulatauksenkin jättää tekemättä koska myös 1 t-lusikka päivässä tasot pikkuhiljaa nousee siihen johonki maksimiinsa.

Kreatiinin poistumisen huomaa hyvin kreatiini tauon aikana. Itsellä se ainakin on parin viikon luokkaa ja kun kreatiinitasot tippuu häviää kreatiinin tuomat ylimääräiset nesteetkin elimistöstä = parikiloa paino tippuu vaikkei diettaakkaan.

Ja itelle ainakin kreatiinista on hyötyä lähinnä sarjakestävyyden osalta, mutta mikään ihmeaine se ei ole. Lähinnä epätasaisia treenikertoja on mututuntumalla enemmän silloin kun ei kreatiinijakso ole päällä...

selvä

kiitos paljon noista neuvoista, olit kertonut todella perusteellisesti yksityiskohdat eikä jäänyt mitään epäselväksi...
elikkäs mitä mieltä olet ku ekaa kertaa olen käyttämässä kreatiinia että kannattaisiko mun noudattaa alusta alkaen sitä 4 tl päivässä kun olen aloittelija tällä saralla vai sopisiko latausaikana esim. 1 tl aamulla ja 1 tl illalla, mitä mieltä olet?:rolleyes:
pidätkö ite latausjaksoja kun olet jo varmaanki pidempään käyttänyt?

niin ja viel semmoinen juttu että tarviitseeko ainetta käyttää lepopäivinä lainkaan vaikka latausjakso olis päällä?

niin...

mitäs mieltä ootte kannattaako vain alkuun noudattaa sitä 4 tl suositusta vai meneekö parillakin ihan ok?

kiitos paljon noista neuvoista, olit kertonut todella perusteellisesti yksityiskohdat eikä jäänyt mitään epäselväksi...
elikkäs mitä mieltä olet ku ekaa kertaa olen käyttämässä kreatiinia että kannattaisiko mun noudattaa alusta alkaen sitä 4 tl päivässä kun olen aloittelija tällä saralla vai sopisiko latausaikana esim. 1 tl aamulla ja 1 tl illalla, mitä mieltä olet?:rolleyes:
pidätkö ite latausjaksoja kun olet jo varmaanki pidempään käyttänyt
niin ja viel semmoinen juttu että tarviitseeko ainetta käyttää lepopäivinä lainkaan vaikka latausjakso olis päällä?
pidät 5-7 päivän latausjakson jolloin otat 5g aamupalalla, 5g ennen treeniä, 5g treenin jälkeen 5g iltapalalla tai sitten alat ottamaan alusta alkaen sen 5g päivässä ja se on sitten jokaisen oma asia pitääkö tauon jälkeen uuden latausjakson, itse en pidä. Ota myös lepopäivinä
mitäs mieltä ootte kannattaako vain alkuun noudattaa sitä 4 tl suositusta vai meneekö parillakin ihan ok?

ota se 20g/4 tl 5-7 päivän ajan

Joo, komppaan Miikka-. Ota vaan ihan kunnolla latausjakso viikon päivät. Jos pakki menee sekaisin niinku joillain tekee tai tulee muuta haittavaikutusta niin vähennä sitten latausjakson määrää.

Ja huom ekakerralla lisää janon tunnetta ja sitä kautta kusella käynnin tarvetta aikastalailla. Sitä ei tule säikähtää. Kyllä se janokin siitä alun jälkeen tasoittuu...

Edittiä: sen verran että jos pidän kreatiinista lyhyemmästi taukoa niin latausjaksoja en ota uudestaan. Joskus kun treenimotivaatio on kateissa tms johtuen on kuukausien tauko niin sitten pidän buustauksen uudelleen. Tähän tosin itseään ei tietysti pidä päästää ;)

selvä

okei kiitoksia vaan perusteelliseista palautteista.

Jaa-a, pitänee kai majoittautua tonne vessan puolella ens viikon ajaks....:D

Ai, että sen 2-4 viikon tauon jälkeen latausjakso uudestaa jolloin otetaan 20g/päivä?? Ite aina jatkanu 5g/päivä tauon jälkeen.
Ei enää latausjaksoa uudestaan.
Kyllä ne 2-3 viikossa on jo sen verran laskenut, että menee vähän aikaa niiden täyttyessä, mutta aika hifistelyähän tuo silloin on..:)
EDIT: Hups, vastaus löytyikin jo ylempää.

ota nyt tuosta sitten selvää:D

Ajattelin itsekin koitella, josko kreatiini saisi junnaavat tulokset jälleen nousuun. Reeniä takana 1.5v, koskaan en ole testaillut..

Ainoa mikä hirvittää, on tuo finnien puskeminen... Miten yleistä se siis on? Lähteekö ne veke kun käytön lopettaa? Siloposki kun olen, niin en ehdon tahdoin jaksaisi mitään kraateri-naamaa ottaa.

Itelläni lärvi näyttää iha samalta kreatiinin käytön aikana ja aikana jolloin en käytä. lopetin käytön viime torstaina vähäksi aikaa ja ei ainakaa ole tullu finnejä lisää tai lähteny pois.

viel yks juttu

mä käyn yleensä reenailemassa ennen kunnon aamiaista eli vedän hiukan puuroa naamaan ennen salille menoo jonka jälkeen syön sit kunnolla, eli otanko mielellään tossa puuron yhteydessä sen ensimmäisen annoksen sitten?

Aamulla ensimmäisenä veden tai mehun kanssa kreatiini + lisäravinteet jos käyttää.

Sillon se on myös helppo muistaa ylläpitojaksolla ottaa. En mä ainakaan jaksa mitään kreatiinipurkkia mukanani kannella...

ainiin

viel joudun kysyyn yhen jutun. elikkäs otin aamulla ennen reeniin lähtöö tl kreatiini ja sen jälkeen saman verran palkkarin seassa. mites nyt tää loppupäivä sitten. ajattelin ottaa illallla satsin mut pitäiskö ottaa jossain välissä se toinenki satsi vai vedänkö illalla 2 tl??

viel joudun kysyyn yhen jutun. elikkäs otin aamulla ennen reeniin lähtöö tl kreatiini ja sen jälkeen saman verran palkkarin seassa. mites nyt tää loppupäivä sitten. ajattelin ottaa illallla satsin mut pitäiskö ottaa jossain välissä se toinenki satsi vai vedänkö illalla 2 tl??
hei vittu oikeesti ei oo rakettitiedettä nauttia kreatiiniä otat vaikka klo 18:32:32:23 1tlk ja kello 22:23:32:23 sen vikan

aha

selvä, ei tarvi suuttua. jos ottaa noin paljon päähän aloittelijan ongelmat niin ole vaikka vastaamatta sitten. ei ole vaan paljon tietoo ton aineen käytöstä että sori vaan. Ja on muuten viel aika helvetin pahan makusta veden kanssa

selvä, ei tarvi suuttua. jos ottaa noin paljon päähän aloittelijan ongelmat niin ole vaikka vastaamatta sitten. ei ole vaan paljon tietoo ton aineen käytöstä että sori vaan. Ja on muuten viel aika helvetin pahan makusta veden kanssa

eikös siinä purkin kylessä lue ohjeet (ainaki oman purkin kyljessä on).. "Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla." ja jos ei oo reenejä ni aina samaa aikaa ku safkaat tms.

ja eihä se nyt juuri miltään maistu :rolleyes:

Et sinä siihen kuole vaikka ottaisit sen 10 g kahdesti päivässä tankkauksen aikana. Kenties se ei tuu niin tasaisesti, mutta liekkö sää huomaisit tuloksissakaan, tai missään muussa paitsi suuhun menevän aineen määrässä eroa.

niin

no en mä luulekaan et siihen kuolisin, mietin vaan sitä juuri et onko se hyväksi ottaa vaikka muutama lusikallinen kerralla, mut nyt tuli siihenki vastaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom