Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

olen ottanut mono kreaa aina puntin jälkeen n.7-10g. punttia tulee 3-4 krt viikossa. lajireeniä(lentis) 6-8 krt viikossa. voimatasot noussu tosi hyvin ja punttitulokset kohisee. mutta painoa on tullut 5 kiloa lisää ihan huomaamatta, vaikka peilistä ei ois uskonut. eli nestettä kertyny rutkasti. pakko jättää monokrea vähemmälle. ei polvet ja selkä kestä ku tulee painoa lisää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itäkeskuksen elixiassa saa natures bestin kreatiinimonohydraattia 15e/800g. Semihalpaa verrattuna esim. fastin (jotain 15e/300g) kreatiiniin.

Itellä Big bossin sport kreatiini, tankkaus on 4 päivää, 4 kertaa päivässä 2 teelusikallista lasiin vettä, ylläpito on 2 teelusikallista päivässä. Aamulla ei kannata ottaa, mulla ainakin aiheuttaa välittömästi ripulia :D Muuten helvetin hyvin toimiva!

Ostin tänään ekan pussin kreaa, ja lukaisin että suositus on 5g ja sitä ei saisi ylittää? Onko tuo 5g kukkurallinen T-lusikallinen?

Ostin tänään ekan pussin kreaa, ja lukaisin että suositus on 5g ja sitä ei saisi ylittää? Onko tuo 5g kukkurallinen T-lusikallinen?

Ja alkujaan, kun krea tuli markkinoille, oli annostusohje 2g, jota ei saa ylittää...:eek:
Itse vedän sen 5g ennen ja jälkeen treenin, fastin kreassa taitaa olla ohjeena se annos 20g jaettuna 5g annoksiin vuorokaudessa.

Kukkura t-lusikallinen on sen n.5g.

En tiedä miks, mutta mulle tulee huono olo krean nauttimisen jälkeen. Voipi olla sit että syön sitä liikaa n; 15g ja kun painookaa eio kun sen 62kg.

En tiedä miks, mutta mulle tulee huono olo krean nauttimisen jälkeen. Voipi olla sit että syön sitä liikaa n; 15g ja kun painookaa eio kun sen 62kg.

Vedät kolme kertaa suositellun määrän.

Huono olo johtuu siitä jos vedät sen esim. tyhjään vatsaan ja/tai ilman nopeita hiilareita, eli jatkossa kannattaa nauttia palkkarissa missä on maltoa/dextroa niin vältät tuon pahan olon ... ja laita vaan se 5g.

Viiden päivän latausjakso takana, 20g päivässä tuli otettua. Keho ei kerännyt yhtään nestettä, eikä reeneissä mittän eroa. Milloin kreatiinin pitäisi alkaa vaikuttamaan näihin asioihin?:D

Ite alotin taas tänää kreatiinin käytön ja huomas että tuli jotenki pahaolo krean jälkeen..liittyneekö latausjaksoon jossa syödään se 20g päivässä. pitänee jättää lataus väliin ja alkaa vaan 5g päiväs...

Ite alotin taas tänää kreatiinin käytön ja huomas että tuli jotenki pahaolo krean jälkeen..liittyneekö latausjaksoon jossa syödään se 20g päivässä. pitänee jättää lataus väliin ja alkaa vaan 5g päiväs...

Sama kuin edelliselle kyselijälle joka tästä pahasta olosta sanoi. Kannattaa ottaa krea nopeiden hiilareiden kanssa jolloin tuo paha olo yleensä jää välistä.

Viiden päivän latausjakso takana, 20g päivässä tuli otettua. Keho ei kerännyt yhtään nestettä, eikä reeneissä mittän eroa. Milloin kreatiinin pitäisi alkaa vaikuttamaan näihin asioihin?:D
Ei se kreatiini nosta sun penkkitulosta heti 10kg vaan se antaa abt 1-2 ylimääräistä toistoa, näin itse olen ainakin ymmärtänyt koska ATP-varastot tyhjenee abt 10-15 sekunnissa.

Ei. Mietis jos tavara on 100% kreatiinimonohydraattia niin mikä siinä olisi se tekijä joka sitä laatua heittelisi suuntaan tai toiseen eri merkkien välillä?

Periaatteessa näin, että monohydraatti on monohydraatti valmistajasta viis... mutta eihän niistä silti oikeasti tiedä, että kuinka puhdasta (100%) mahtaa olla, eikä sitä millään pysty todentamaankaan (paitsi labrassa)... tosin sama pätee ihan kaikkeen lisäravinnejauhoon. Mutta se siitä...

Eri kreatiinien välillä monohydraatti, malaatti sun muut taas ei testeissä ole havaittu suuria eroja... ne vaan kaikki nostaa lihaksen KP tasoja. Mutta voin omasta kokemuksesta ja muiden käyttäjien kokomuksia kuunneltua sanoa, että toisille ei monohydraatti toimi ollenkaan (esim. minä) vaan tarvii jotain muuta sorttia. Valtaosalla monohydraatti toimii ihan hyvin, mutta jos ei paino nouse tai treeniteho parane tai mitään muutakaan ei ole havaittavissa, niin kannattaa kokeilla muuta kreatiinivalmistetta.

MT

Itse en ainakaan vielä viikon tai kahdenkaan tankkauksen jälkeen huomaa mitään eroa. Yleensä 3 viikkoa menee ennen kun alkaa salilla tuntumaan. Sama pätee sitten kun popsimisen lopettaa, niin 3-4 viikkoa vielä tuntuu kuuri potkivan sen jälkeen. Eli kärsivällisyyttä siihen tankkaukseen nääs.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom