Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Fast workout shock & Octanen käyttö

Miten tämä yhdistelmä mahtaa toimia ? Ja miten kun latausjuomat sisältää kreatiinia tietyn verran niin tarvitseeko pitää taukoja niin kuin kreatiinin käytöstä suositellaan?

Kyllä noita voi samaan aikaan käyttää. Kreatiinin takia ei tarvitse pitää taukoa, mutta muuten vaan toleranssin laskemiseksi boostereista on hyvä pitää välillä viikko tai pari taukoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen hommannut Star Nutriotionin kreatiinimonohydraattia, ja pussin kyljessä on kyllä ohjeet miten ottaa, eli 5 päivää tankkausta, jonka jälkeen n. 60 päivää ylläpitoa ja sitten kuukauden tauko. Paikallisella salilla sitten keskustelin kreatiinista parin aika kokeneen bodailijan kanssa, toinen sanoi käyttäneensä seuraavalla systeemillä: 1 viikon tankkaus, 3 ylläpitoa, jonka jälkeen sitten 2 viikon tauko ja tämän jälkeen samalla tsydeemillä uudelleen. Muutenkin olivat molemmat käyttäneet aika runsaasti sanojensa mukaan, huomattavasti yli pussin ohjeiden. Kannattaako tuo mainitsemani annostelu, tai onko tuosta "mässäämisestä" vaan enemmän haittaa kuin hyötyä? Lähinnä mietitytti, että onko tuo 2 viikon tauko riittävästi?

Olen hommannut Star Nutriotionin kreatiinimonohydraattia, ja pussin kyljessä on kyllä ohjeet miten ottaa, eli 5 päivää tankkausta, jonka jälkeen n. 60 päivää ylläpitoa ja sitten kuukauden tauko. Paikallisella salilla sitten keskustelin kreatiinista parin aika kokeneen bodailijan kanssa, toinen sanoi käyttäneensä seuraavalla systeemillä: 1 viikon tankkaus, 3 ylläpitoa, jonka jälkeen sitten 2 viikon tauko ja tämän jälkeen samalla tsydeemillä uudelleen. Muutenkin olivat molemmat käyttäneet aika runsaasti sanojensa mukaan, huomattavasti yli pussin ohjeiden. Kannattaako tuo mainitsemani annostelu, tai onko tuosta "mässäämisestä" vaan enemmän haittaa kuin hyötyä? Lähinnä mietitytti, että onko tuo 2 viikon tauko riittävästi?

Varmaan jokasessa viestissäni ja kirjaimellisesti joka toisessa viestissä tähän ketjuun sanon tän: kreatiinista ei tarvii pitää taukoa. Kahen viikon tauolla ei oo ihan kauheen paljoa merkitystä vielä mihinkään. Millään isoilla annoksilla ei myöskään oo mitään erikoishyötyä, vaan 2-5g päivässä riittää.

Jahas ei taida Star Nutritionin monohydraatti tykätä Pirkan alkoholittomasta päärynäsiideristä kun kaks kertaa kesken ravistuksen on räjähtäny korkki auki aikamoisella pamauksella :lol:

Jahas ei taida Star Nutritionin monohydraatti tykätä Pirkan alkoholittomasta päärynäsiideristä kun kaks kertaa kesken ravistuksen on räjähtäny korkki auki aikamoisella pamauksella :lol:

Ei ole Kööpenhamina kuin ennen... Ennen sitä juotiin kreakossukolaa, nykyään alkoholitonta kreaperryä. Ei näin.

Lisaan iso juttu tehään tosta miten se pitää suuhun laittaa. Kun syön aamupalaa heitän kreatiinit suuhun ja vedellä alas, muuten sitten palkkarissa. Helppoa!

Varmaan jokasessa viestissäni ja kirjaimellisesti joka toisessa viestissä tähän ketjuun sanon tän: kreatiinista ei tarvii pitää taukoa. Kahen viikon tauolla ei oo ihan kauheen paljoa merkitystä vielä mihinkään. Millään isoilla annoksilla ei myöskään oo mitään erikoishyötyä, vaan 2-5g päivässä riittää.

Kun täällä annetaan näitä ohjeita pitäisi myös pystyä linkkaamaan joku artikkeli tai pari ettei ihan omia pistetä.
Kahden viikon tauolla yleensä on jo huomannut tehojen laskuja, eikä 2-5g riitä mihinkään satakiloisella äijällä, tuskin riittää edes viisikymmentä kiloiselle.

KILOGRAMS: Body mass * 0.3 = grams of creatine monohydrate to ingest

Tuleeks sen 2vko tauon jälkeen vetää uus tankkaus vai jatkaa vaan sillä normi menolla et vaik 10g per päivä naamaan taas muutama viikko?

Mulla on esiintyny seuraavan lainen "oire", kun alotin ensimmäisen kreakuurin 2 viikkoa sitten. Olen siis pyrkinyt juomaan 4-5 litraa vettä päivässä nyt kuurilla ja oon huomannu et pitää käydä monta kertaa päivässä kusella (noin 1-2 tunnin päästä kun oon juonu) eli voiko tämä johtua tästä kuurista vai viittaako tämä diabetekseen(?). Ennen kuuria ei tämmöstä oo ollu.

Mulla on esiintyny seuraavan lainen "oire", kun alotin ensimmäisen kreakuurin 2 viikkoa sitten. Olen siis pyrkinyt juomaan 4-5 litraa vettä päivässä nyt kuurilla ja oon huomannu et pitää käydä monta kertaa päivässä kusella (noin 1-2 tunnin päästä kun oon juonu) eli voiko tämä johtua tästä kuurista vai viittaako tämä diabetekseen(?). Ennen kuuria ei tämmöstä oo ollu.

toi oirees johtuu suoraan tosta vedenlitkimisestä, muista syödä suolaa tarpeeksi(tai sekoittaa juomaveteen) ettei hyponatremia iske . Vesi huuhtelee nimittäin kroppaa melko tehokkaasti.

Väittäisin, että johtuu pitkälti ihan ruokavaliosta. Omien havaintojeni perusteella se vesi kyllä tulee nopeasti läpi, jos siellä ei ole hiilihydraatteja tai suolaa jarruna.

Tuskin sul mitää diabetest on. juot vaan nii pal et kusettaa... :D iteki juon vaan ison lasillisen vettä vähän väliä ja kusettaa kyl tosi usein aika paljon, mut niin sen kuuluuki mennä. Eikä tulis ees mieleenkää mitata kui pal juon vettä, menee varmaa just luokkaa 5 litraa päiväs, maybe even more. :D

edit. aa kaks vastaust ehti välii, no ei semitää XD

Edit2. nii ja aiheeseen liittye, oon treenannu siis jonku 9 kuukautta ja vissii noi kuukaus takaperin aloin käyttää kreaa, mut ei mul ainakaa tunnu kyl auttavan mitää, voi olla et oon vast vetäny nii vähä aikaa... ku linja on ollut vähä sellane et en osta mitää ripoff lisäravinteita, mut kreast oon lukenu paljon sitä, että se olis tyylii ainoo, joka saattaa auttaa ni pitihä sitä sit testata. haluuks joku muute ostaa 300 gramman krea purkin jost on vedetty jonki verran, voin toki punnita :DD

Tuskin sul mitää diabetest on. juot vaan nii pal et kusettaa... :D iteki juon vaan ison lasillisen vettä vähän väliä ja kusettaa kyl tosi usein aika paljon, mut niin sen kuuluuki mennä. Eikä tulis ees mieleenkää mitata kui pal juon vettä, menee varmaa just luokkaa 5 litraa päiväs, maybe even more. :D

No en nyt näkisi mitään hyötyä siitä ylettömästä vedenjuonnista, jos kaikki tulee heti läpi. Muutama litra riittää aivan hyvin.

No en nyt näkisi mitään hyötyä siitä ylettömästä vedenjuonnista, jos kaikki tulee heti läpi. Muutama litra riittää aivan hyvin.
Joo en mäkää, mut mielummin juon liikaa ja käyn usein kusel ku vahingos joisin liian vähän. :D Ja sitä paitsi tossa kesällä, ku tuli treenattua ja syön koko aika ihan himona hiilarei, ni hikoilin melkein 24/7 ku yölläkin sänky aina ihan hikisenä ku kämpäs jotai 28 astetta ja sit päivälki tietty kuuma tulee heti ku nostaa vaiks vauvan lattialt, venyttelee, kävelee kauppaa, tekee töitä mitä tahansa ni kauheet pehit, sehit ja kahit aina :D ni kyl varmaa kantsiiki juua sitä vettä

Ekaa Fastin kreatiinipurkkia vetäessä tuli aivan hirveitä oireita. Uni ei meinannut tulla, hikoilutti yöllä, ja kuselle piti nousta joka ikinen yö. Sain kuitenkin tyhjennettyä purkin ja vannoin, että ei enää ikinä.

Noh, ostin tossa kuukausi takaperin toisen purkin hetken mielijohteesta, tyhjensin sen, ja tällä kertaa ei mitään sivuvaikutuksia! :eek: Nyt en pitänyt tankkausjakoa, vaan otin kerran päivään sen kukkurallisen teelusikallisen (5-7g.) Mites noi taukojen pitämiset, lienee turhaa hifistelyä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom