Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/2-x-creatine-mono-500-g-3
Eli tuommoista tuli tosiaan osteltua.
Tuolla kehotetaan vetämään tota 4-kertaa päivässä. Omasta mielestäni se on aika paljon,joten pohdin, että olisiko 2-kertaa per päivä sopiva?

Se on ekat viis päivää. Sinä aikana saat ladattua lihastesi kreatiinivarastot nopeasti täysiin - kreatiini alkaa toimimaan nopeammin. Voit sä tietty noudattaa myös tota kuudennesta päivästä eteenpäin olevaa annostusta kokoajan, mutta sitten krean vaikutukset saattaa tulla hieman hitaammin esiin.

Kysynpä nyt tässä samalla, kun tänne kirjotan. Kreatiinia en itse ole ikinä käyttänyt. Nyt tilasin massilta sitä niitten recovery-jauhetta, joka sisältää 3,5g kreaa annokselta. Saanko tästä mitään kreatiinin hyötyjä (nesteet, voimat) kun käytän vaan palkkarissa sitä (4krt/vko)? Tuohan on normaalille "ylläpitoajallekin" aika vähän (eikös viis grammaa sillon syödä?) saati sitten käytön alottamiselle. American pure kreatiinia varmaan jossain vaiheessa vois purkillisen ostaa testiin. Ei se kuitenkaan maksa paljoa mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ hyvähän tuo palkkarissa on eikä siitä nyt ainakaan mitään haittaa ole.

Nää kysymyksen onko hyötyä on vähän samaa kuin kysyis että jos jauhelihan lisäksi otan kananmunia silloin tällöin niin onko hyötyä ? Todennäköisesti on. Voiko sitä hyötyä jotenkin konkreettisesti mitata ? Ei.

tilasin itekki tämän satsin.. ainakin minulla kerää nestettä kehoon enemmän ku mikään aikaisemmin kokeilemani kreatiini!
Tuntuu toimivan ihan hyvin...ainaki penkki kulkee paremmin kuin vuosiin. Enkä oo pitänyt tuota tankkausviikkoa...ihan vaan t-lusikallinen ennen treeniä ja treenin jälkeen!

Kreatiini tuo jonkinverran nestettä kroppaan niille joille se tuo. No ok, ketkä on testanneet omakohtaisesti, että kauan kestää että tuo neste häviää kun krean lopettaa?

Kreatiini sappikivipotilaalla

Mulla todettiin sappikiviä, oikein isoja vissiin kolme tai päälle.Yllättävä ja ikävä uutinen näinkin nuorella iällä. Otin aiemmin kreatiinia ja toimi mulla hyvin, en lähde kreatiinia syyttämään sappikivieni aiheuttajaksi vaan varmaan aikalailla geneettiset taipumukset ja liian vähänen nesteytys ja nopeasti alkanut kova proteiinin käyttö saattaneet olla omiaan aiheuttamassa.
Kysyisin kuitenkin, että uskaltaako teijän mielestä kreaa ottaa, vaikka onkin kiviä, vai kannattaisiko jättää? Onko mahdollista kreatiinin olleen yksi sappikivieni aiheuttajista?

Laitetaan tännekkin: Jenkeissä eri kreatiineissa on kuulemma isoja eroja mitä tulee laatuun, entäs täällä? Ajattelin tilata muuan tukusta ihan heidän edustaman merkin perus monohydraattia, onko oikea päätös, vai pitääkö tänkin suhteen hifistellä?

Ja onko tässä järkeä: 1kk kuuri. Eka viikko 15-20g/pvä, sen jäkeen 5g/pvä neljän viikon ajan, ja sit stoppi. Vai onko liian lyhyt kuuri?

ai letkuttaminen johtuu ainoastaan rasva % ?

Mietis nyt, mitä siinä verisuone ja ulkomaailman välissä on. Jos se on lihaksen alla, ei se näy koskaan, jos se on rasvakerroksen ja ihon alla, näkyy se riippuen rasvan määrästä. Kreatiini ei tietenkään lisää rasvan määrää tai nestettä rasvassa.

Eikös krea kuitenkin kerää lihaksiin nestettä jonkin verran, eli mutulla voisi kuvitella suonien näkyvän paremmin, jos on krea käytössä? Tosin varmaan aika häviävän pieni tuo kreatiinin lihaksia turvottava vaikutus, jos sellaista edes on.

Okei, eli joillekin on kreatiini aiheuttanut finnejä. Teille joille on, niin millon alkoi finnejä pukata krean käytön aloittamisen jälkeen? Olen aina kärsinyt jonkin asteisesta aknesta, nuorempana syönyt useammankin lääkekuurin, mutta nyt viime vuodet on pysynyt kurissa ihan ilman mitään sen suurempia lääkkeitä. Nyt sitten on alkanut taas vähän pahenemaan. Mietin että mikähän näistä mahtaisi olla syynä: Aloitin krean noin 2kk sitten, ensimmäisen kuukauden aikana en huomannut mitään muutoksia ihossani. Tällä hetkellä on kuitenkin aika todella stressaantunut kun luen pääsykokeisiin täysipäiväisesti, jotka on tossa parin viikon päästä. Kolmas mahdollinen syypää on se, että olen syönyt huomattavasti enemmän kaikkea, en nyt mitään roskaruokaa, mutta safkaa normaalia aika paljon enemmään, mukana rasvaa ja pähkinöitä jne jne. En vain haluaisi tuota kreata jättää pois kun ihan hyvin tuntuu kuitenkin potkivan treeneissä.

jättääkö porukka krean pois kun vetää "loppu" kiristelyt kesää varten, että pääsis nesteettömämpään kuntoon. Ite oon nyt jättänyt ja peilistä kurkistaa laihaläski..paljon paremmalta mielestäni näytin vielä pari viikkoa sitten kun oli vielä krea käytössä.

jättääkö porukka krean pois kun vetää "loppu" kiristelyt kesää varten, että pääsis nesteettömämpään kuntoon. Ite oon nyt jättänyt ja peilistä kurkistaa laihaläski..paljon paremmalta mielestäni näytin vielä pari viikkoa sitten kun oli vielä krea käytössä.

No ei kyllä kreatiini sinusta tee mitään lihaskimppua, saati muutenkaan muuta ulkonäköä. Taitaa olla luuloa vaan.

Liekö tuo krean nesteensitomiskyky sitte niin hyvä ku ketoosilla vedetään. Itellä ainaki tuntuu, että ne krean tuomat nestekilot on karissu jo aikaa sitte pois ketoosin alettua, vaikka kuurilla mennään vielä tämä viikko.

Kolme päivää takana kreatiinitankkausta (4x5g vrk) ja eilen nosti 38,6 asteen kuumeen. Onko kreatiini muille nostanut kuumetta vai onko tämä vain huonoa tuuria? Pientä köhää/räkätautia on ollut päällänsä jo reilun viikon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom