Kotisali

Pitäisi saada levytankosarja. Kumpi parempi?

Levytankosarja 125 kg Tri Grip Olympic - Kuntokauppa.fi
* 448,90 eur tukevammalla 680 kg tangolla + rahti kotiin 54,95 eur = yhteensä 503,85 eur

Omasali® PRO levytankosarja 140kg, 424,00 ? | Omasali-verkkokauppa
* 424 eur 680kg tangolla + rahti 9 eur = yhteensä 433 eur

Hintansa puolesta tuo jälkimmäinen houkuttelisi (painojakin on 15kg enemmän), mutta missaanko jonkun pointin miksi tuo ylempi olisi parempi?
Onko muita hyviä vaihtoehtoja? Tuommoinen 140kg riittää minulla pitkälle, mutta ajatus kunnon tangosta houkuttelee, samoin käsikahvat isoimmissa levyissä voisi olla kätevä juttu.

Penkki?

Jos jollain on hyvää ehdotusta vino-/tasapenkiksi niin sekin kiinnostaa.
Onko jollain tämmöinen Body Solid-penkki? http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3606
Tuo näyttää sopivan kompaktilta ja yksinkertaiselta. Hinta tosin on hieman suolainen, löytyisikö hieman halvempaa hyvää vaihtoehtoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen katsellut myös tuota Bodycraftin penkkiä, mutta arveluttaa että noihin tukijalkoihin tulisi potkittua varpaita. Vaihtoehtona ollut Megafitnessistä tämä: Multibank ULTIMATE mit Anbaumöglichkeit - Barbarian Line - zertifiziert nach EN 957 - Megafitness-Shop
Tai tämä: Hantelbank - Multibank professional / Kombibank schwarz - Megafitness-Shop
Ilmeissti noissa on vain ongelmana se selkänojan kapeus. Voisihan sitä samaan pakettiin laittaa Power-rackin ja uuden tangonkin tulemaan.

Itse olen katsellut myös tuota Bodycraftin penkkiä, mutta arveluttaa että noihin tukijalkoihin tulisi potkittua varpaita. Vaihtoehtona ollut Megafitnessistä tämä: Multibank ULTIMATE mit Anbaumöglichkeit - Barbarian Line - zertifiziert nach EN 957 - Megafitness-Shop
Tai tämä: Hantelbank - Multibank professional / Kombibank schwarz - Megafitness-Shop
Ilmeissti noissa on vain ongelmana se selkänojan kapeus. Voisihan sitä samaan pakettiin laittaa Power-rackin ja uuden tangonkin tulemaan.
Tuo alempi "Multibank-professional" on ihan tarpeeksi leveä. http://www.pakkotoisto.com/treeni/60676-kotisali-23/#post3067176
Vajaan 6 vuoden kokemuksella voin suositella sitä mieluusti. Pientä hienosäädettävää siinä on, mutta toimii sekä kestää.

Tuo alempi "Multibank-professional" on ihan tarpeeksi leveä. http://www.pakkotoisto.com/treeni/60676-kotisali-23/#post3067176
Vajaan 6 vuoden kokemuksella voin suositella sitä mieluusti. Pientä hienosäädettävää siinä on, mutta toimii sekä kestää.

Kiitos tiedoista. Taidan kallistua myös testaamasi tangon puoleen.
Tuon penkin osalta näyttää ettei sitä ole saatavissa ja sama koskee kaikkia Power-rackkejäkin. Pitää varmaankin lähettää sinne tiedustelua.

* 448,90 eur tukevammalla 680 kg tangolla + rahti kotiin 54,95 eur = yhteensä 503,85 eur

Hintansa puolesta tuo jälkimmäinen houkuttelisi (painojakin on 15kg enemmän), mutta missaanko jonkun pointin miksi tuo ylempi olisi parempi?
Onko muita hyviä vaihtoehtoja? Tuommoinen 140kg riittää minulla pitkälle, mutta ajatus kunnon tangosta houkuttelee, samoin käsikahvat isoimmissa levyissä voisi olla kätevä juttu.

Penkki?

Onko jollain tämmöinen Body Solid-penkki? Body-Solid Vino-/tasapenkki - Kuntoilu - Wrange web-shop kaikkea kuntoiluun
Tuo näyttää sopivan kompaktilta ja yksinkertaiselta. Hinta tosin on hieman suolainen, löytyisikö hieman halvempaa hyvää vaihtoehtoa?

Tyypillistä, oon täs kuukauden katellu noita ja sit ku tilaan, niin seuraavana päivänä tulee parempi vaihtoehto. Ihmettelen vaan, et miten oon missannu tuon. En siis ainakaan itse näe juuri mitään eroa noissa painosarjoissa, tosin kokemusta ei ole kummastakaan. 70€ halvempi tuo on ja 15kg enemmän painoja. Tarkoittaakohan tuo sana Olympic tuossa sit jotain laadukkaampaa settiä? Ainakin porukka paljon ostaa noit olympic tankoja ym.

^Olympic tarkoittaa käytännössä 50 mm tangon paksuutta / reikää painoissa.

Kiitos tiedoista. Taidan kallistua myös testaamasi tangon puoleen.
Tuon penkin osalta näyttää ettei sitä ole saatavissa ja sama koskee kaikkia Power-rackkejäkin. Pitää varmaankin lähettää sinne tiedustelua.

Eli sitä Multibank-professionalia ei enää valmisteta. Uusi versio on saatavilla 4-6 kuukauden kuluttua. Vaihtoehdoksi jääkin siis tuo Ultimate-versio. Bonuksena siinä on se, että siihen saa jalkalaitteen ojennusta ja koukistusta varten kiinni.

Mistä saisi järkihintaan sellaista paksua (pala)kumimattoa?

Ite tilasin briteistä. On vielä paketissa. Nyt tuli räkki ja matot, joten illalla varmaan voin kertoo kommentit matosta. Halpoja ne kyllä oli...

- - - Updated - - -

Penkki?

Onko jollain tämmöinen Body Solid-penkki? http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3606

itsekki tosiaan haluaisin tietää noiden painosettien erot. Voisin vielä palauttaa nykyisen tilauksen ja säästää tuolla toisella setillä n. 150€

Oisko kenelläkään tietoa?

Eroista en osaa sanoa mitään, mutta tuo Omasalin 140 kg setti on ollut mulla useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen siihen. Kumipinnoite on vahva ja pysynyt hyvin levyissä ja tanko on ihan suora, laakerointikin toimii hyvin.

itsekki tosiaan haluaisin tietää noiden painosettien erot. Voisin vielä palauttaa nykyisen tilauksen ja säästää tuolla toisella setillä n. 150€

Oisko kenelläkään tietoa?

Mulla on Kuntokaupasta ostettu setti, on hyvä ja levyjen painot ovat hyvin lähellä nimellisarvoja.
Omasalin levyt ovat ainakin kuvan perusteella samanlaiset (kuten myös polkupyörätukussa).

Soita molempiin ja kysele lisäinfot. Jos on palautusoikeus niin 150€ on sitten muuhun...

Ite jos olisin nyt salivermeitä hommaamassa nollatilanteesta niin todennäköisesti Megafitnessiltä hirveä läjäys tulisi tilattua.

Laadukas tanko
1,8 € / kg Barbarian levypainoja, 5 kg levyjä lisäksi iso läjä kässärikäyttöön.
Pari 10 kg ja 15 kg Bumber plateja maastavetoa varten. Bumberit on tarkoitettu siihen että osuvat maahan esim. painonnostoliikkeissä ja mavessa. Noita Barbarian rautalevypainoja on myös helppo lastata noiden Bumbereiden jälkeen kun ovat isoimmatkin pienempiä halkaisijaltaan.

Noita halpis levypainoja tosiaan kannattaa punnita vaikkapa kalavaa'alla. Itsellä on Wrangen settiä ja esimerkiksi 10kg otteellisissa levyissä kevein on 10,25 ja painavin 11,3 kg. Tällä hetkellä on kolme 10kg levyä, joille ei ole sopivaa paria.

Ite tilasin briteistä. On vielä paketissa. Nyt tuli räkki ja matot, joten illalla varmaan voin kertoo kommentit matosta. Halpoja ne kyllä oli...

Jokos on mattopaketit avattu? Miltä vaikutti ja mistä tilasit?

Toisena yleinen kysymys. Mulla on omavalmiste tasa- ja vinopenkit. Olen ajatellut päivittää varsinkin vinopenkkiä. Onko sellaista hyvää vinopenkkiä, joka menisi myös tasapenkkinä vai kannattaako edes haaveilla saada molempia samalla kertaa?

Jokos on mattopaketit avattu? Miltä vaikutti ja mistä tilasit?

Toisena yleinen kysymys. Mulla on omavalmiste tasa- ja vinopenkit. Olen ajatellut päivittää varsinkin vinopenkkiä. Onko sellaista hyvää vinopenkkiä, joka menisi myös tasapenkkinä vai kannattaako edes haaveilla saada molempia samalla kertaa?

http://www.amazon.co.uk/66FIT-Inter...e=UTF8&qid=1400497049&sr=8-2&keywords=gym+mat

Kokeiltu on ja ainakin laitteiden alla toimii ihan hyvin. Sitä en tiedä, että onko liian pehmeät jos tekee esim. kyykkyä isoilla painoilla, onko nilkat kovilla? Eli ihan aavistuksen joustaa kun siinä pomppii. Tuolla sivustolla on moni arvostellut noita, lue sieltä.

Tänään tuli levypainot, niin pitää jossaki välissä testata kunnon painoilla...

Halvat kyllä oli, harmi kun amazonista ei enään tämän kuun alusta asti ole saanut tilattua ilman toimituskuluja.

http://www.amazon.co.uk/66FIT-Inter...e=UTF8&qid=1400497049&sr=8-2&keywords=gym+mat

Kokeiltu on ja ainakin laitteiden alla toimii ihan hyvin. Sitä en tiedä, että onko liian pehmeät jos tekee esim. kyykkyä isoilla painoilla, onko nilkat kovilla? Eli ihan aavistuksen joustaa kun siinä pomppii. Tuolla sivustolla on moni arvostellut noita, lue sieltä.

Tänään tuli levypainot, niin pitää jossaki välissä testata kunnon painoilla...

Halvat kyllä oli, harmi kun amazonista ei enään tämän kuun alusta asti ole saanut tilattua ilman toimituskuluja.

Kiitos. Näköjään noita on eBaykin pullollaan, kun vaan on hakusanat kohdallaan.

Eroista en osaa sanoa mitään, mutta tuo Omasalin 140 kg setti on ollut mulla useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen siihen. Kumipinnoite on vahva ja pysynyt hyvin levyissä ja tanko on ihan suora, laakerointikin toimii hyvin.

Kiitos! Tuommoinen tulee luultavasti tilattua, ellei jotain vielä parempaa osu silmään...

Mistä kannattaisi tilata käsipainot? Teen nyt suoralla tangolla haukkaria 30kg:llä ja pystypunnerusta 37,5kg:llä. Noita meinasin ainakin alkaa tekemään käsipainoilla. Kuinka paljon painoja kannattaisi ottaa per tanko? Ajattelin 32,5kg (1,25kg x 2, 2,5kg x 4, 5kg x 4) Siinä olisi 16kg kehitysvaraa pystypunnerrukseen.

Tässä halvimmat mitä löysin:

Kurzhantelstange Gewinde 30 mm x 450 mm extra lang - Megafitness-Shop
Hantelscheiben Guss - 30 mm - schwarz - Megafitness-Shop

Hintaa kahdelle tangolle ja 60kg painoja tulisi noin 190€ postikuluineen.

134€ tulisi maksamaan kahdella valmiilla 37,5kg setillä:

Vorteilspaket PE - Hantelscheiben 37,5 kg für alle 30 mm Hantelstangen geeignet - Megafitness-Shop

Eli 60€ säästäisi valmiilla setillä. Tiedä sitten miten suuri laatuero noilla on.

Käsipainojen päivitystä on mietitty täälläkin. Tietääkö kukaan paikkaa joka myisi esim salien konkurssipesiä jne kun tekisi mieli hankkia kiinteitä käsipainoja mutta uudet on lompakolle liian kalliita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom