Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaahan mistä saisi täältä Tampereen suunnalta halvimmalla kotisaslille 50mm reiällä varustettuja levypainoja? Ihan minkälaiset painot vaan kelpaavat!

Minäkin olen miettinyt kotisalin tekoa, pienellä budjetilla tosin. onko kokemuksia näistä: f609 penkki, BR-13 kyykkyteline, Gymtec 410 tanko, MBR levypainot (~200kg) Lisäksi olisi tarkoitus hommata leuanvetotanko ja säädettävät käsipainot (~40kg). Noilla luulisi alkuun pääsevän, mutta onko noista nyt sitten mihinkään?

Ihan hyvältä tuntuu mun mielestä mutta tosta kyykkytelineestä en tiiä, olisko mitään linkkiä ku en löytäny kyseistä mallia :D
Mutta jos rahaa riittää niin kannattaa ostaa powerrack ja kunnon vino/tasapenkki kuten toi vuoripexin (MUN MIELESTÄ TUNTUU hyvältä mut muut saa sitte korjata ellei oo hyvä) ja siinä alkaa olla sitte hyvin kaikkee.

Itte aattelin kesäks hitsata kyykkytelineen (ei powerrackia koska tila ei riitä) ja tehdä itse vino/tasapenkin ja ostaa painoja :jahas:

Mutta kun mieti et leukoja vedät vaikka lisäpainon kans ellei ome kehopaino riitä ja siinä ohes penkkiä,kyykkyä,maastavetoo,vinopenkkiä kässäreillä......
Sitte et oo miettiny dippitelineen tekoo/ostoo?
Seki vois olla ihan hyvä liike ja ainaki monen mielestä on mutta itte saan sen tasan yhen ni en tiiä kuinka hyvä liike on......

Sitte viel jos asut maalla ni ostat vaan jotaki juuttisäkkejä mis hiekkaa sisällä ja niitä kannat ni patti kasvaa :thumbs:
Ja ookko koskaan pyöritelly traktorinrengasta siihen tyyliin niinku voimamiehet? On meinaan hyvä liike. Ainaki mulla ottaa hyvin reisiin ja renkaan työntö ylävartaloon.

Olen kyllä pyöritellyt, ja todennut hyväksi liikkeeksi. kotoa vaan ei löydy renkaita, Mutta mielestäni saman liikkeen voi tehdä vaikka ison kuusen 1.5m tyvipöllillä. Olen itsekkin miettinyt että hitsailen tässä, keväällä/kesällä joko kyykkytelineen/penkin tai molemmat, pääsisi halvalla ja saisi ainakin jämäkät ja sellaiset mitkä haluaisikin, voin sitten laitella tänne kuvaa, että millaset tuli. Leukoja ei todellakaan tarvitse vähään aikaan vielä lisäpainoilla tehdä kun en omalla painollakaan (~105kg, läski) saa kuin pari, ja dippejä en vielä yhtään.. Että eka ojentajille vaikka kapeeta penkkiä ja ranskalaisia, ja myöhemmin ostaisi sitten dippitelineen. Mistä sais kuopion seudulta halvimmat levypainot? käytetyt kelpaavat hyvin.

vaihtoehto numro 2:
treenivälineet: leka :evil: , joku iso rengas, hiekkasäkkejä,tukkeja,rekkitanko ja dippiteline ja kahvakuulat.
Tekee noilla ja lisää kuntopiirin ja juoksun, oon itte miettiny et tekee kesään mennes täysin salia ja juoksua ja sitte alottaa tälläin jos puntti ei kiinnosta.

Tulis tollasta "ei punttivoimaa" :D

Ja penkkiähän saa nostettua kun tekee paljon paljon punnerruksia ja lisää ja ottaa viel kuminauhat käyttöön on ittellä kyllä auttanu penkis. (jos ei oo mahdollisuutta penkkiin)

Voiko asunnon omistajaa muihin syihin kuin meluhaittoihin viitaten estää perustamasta kotisalia esim.kerrostaloasuntoonsa? Eli jos oletetaan, että mahdolliset meluhaitat ovat erittäin pieniä vrt. ei 200kg mavea pelkän lattian päällä :D

Jos tuollaisen salin tekisin niin yrittäisin toki saada alakerroksen asunnon jos mahdollista ja laittaisin kumimatot, mutta minkälaisin perustein tällainen voidaan kieltää?

Mulla on ihan kivat vehkeet kotona.

20kg tankoja 2kpl.
Z-tanko.
Ylätalja.
2kp:ta joihin saa lastattua rautaa n. 50kg per kässäri.
Kyykkyteline.
Penkki (voi säätää vinopenkkiin).
Painoja 300kg. (Isän kaverilta meni sali konkurssiin joskus niin antoi painot meille).

Jotain pientä vielä.. Ihan hyvin pystyy treenaamaan. Nykyään tosin treenaan kunnan salilla.

Kannattaa vähän kattoa että minkälainen alakerta siellä on ja kysyä vähän siltä vuokranantajalta tai mikä lieneekään että voisiko olla mahdollista ja muut saa sitte pistää syitä että miksi se voidaan kieltää.

Mitä mieltä olette tälläisestä:
tasa/vinopenkki (kestävä)
kaksi säädettävää 40kg käsipainoa
tanko normaali
mutkatanko
ojentajatanko
painoja vähän vielä
voimapyörä
leuanvetotanko
talja kattoon (kädenvääntöön tarkoitettu)
traktorinrengas ja leka
trukkilavoja
köysi puuhun
pari kahvakuulaa

kuinka pystyy tekemään pystypunnerrusta ojentajatangolla?

Ei niihin materiaaleihin hirveästi saa menemään, ite otin 50 x 50mm paksusta jämärautaa mitä nyt sattu vaan löytymään ja kasailin siitä sitten. Noin 6m kului tota putkea, tuli ainakin jämäkkä kun tarpeeksi laitteli tukia noihin pystytolppiin :D

Täältä saa noita painoja vähän halvemmalla :) Myös tarjoustaloissa on ollut halvalla painoja, samaa hintaa kuin kärkkäisellä abaut. Ihan hyvä laatusia ollut noi laakeroidut tangotkin.

Siellä tiedoissa lukee 50mm. Tommosen vois laittaa tilaukseen.

Kannattaako se penkkiosa tehdä erilliseksi? Tuntuis ainakin että tuollein olis helpompi tehdä.

Taidan olla puusilmä. Jep taitaa mennä tilaukseen. Ehdottomasti halvin mihin olen törmännyt.

Penkki kannattaa tehdä ehdottomasti erilliseksi. Jos sulla on osaava kaveri niin mä teettäisin sinuna erillisen penkin ja sitten häkin niin pääsee kyykkäämään jne. (jos siis tilaa on). Tai vähintään sellaiset telineet tangolle josta onnistuu penkkaaminen ja sitten penkki pois alta siirtämällä ylemmiltä pidikkeiltä kyykkääminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom