Minulla on ollut PowerBlocksit nyt käytössä kolme vuotta, tällaiset + lisäosat 41 kiloon asti:
https://www.treenikamat.fi/en/product/powerblock-sport-exp-stage-1-adjustable-dumbbells-2-225kgs
Aloitin silloin ensin säädettävillä 30mm käsipainoilla, mutta turhauduin niiden hitaaseen painon vaihtoon ja siihen, että painot lojuivat läjissä lattialla. Muistaakseni silloin ei ollut (koronan luoman kovan kotisalikysynnän takia) paljon vaihtoehtoja mistä valita, ja päädyin PowerBlockseihin.
Huomioita:
- Kolmen vuoden jatkuvassa käytössä eivät ole menneet miksikään, luulen että nämä kestävät ihmisiän
- Nämä ovat tukevat, mutta pudottaa ei kannata
- Suljettu rakenne, jota jotkut haukkuvat, ei ole haitannut yhtään
- Esim. Jos haluat tehdä pulloveria käsipainoilla, niin nämä eivät sovellu siihen
- Tasaiset päät ovat hyvät kun nostaa polvien päälle esim. punnerrusliikkeiden alkuasennossa
- Painoa voi muuttaa yhden tai kahden kilon välein. Ostin vielä magneeteilla kiinnitettäviä puolen kilon painoja, joilla voi tehdä joka hyppäyksestä kilon mittaisen
- Kahva ei ole pyällettyä metallia, vaan kovahkoa muovia. Tämä ei ole minua haitannut, mutta voisin arvata, että jotakuta saattaa ärsyttää
- PowerBlockin kevyempi teline on ollut riittävän tukeva näille, vaikka taisikin olla speksattu vain kevyemmille painoille
Jos nyt (kun saatavuus on parantunut) olisin ostamassa käsipainoja, niin varmasti tarkastelisin myös Nuobell-tyyppiset vaihtoehdot, mutta niin hyvät nämä ovat olleet, että vaihtaminen ei ole ollut mielessä.
PS. Jos päädyt levypainoilla ladattaviin käsipainoihin, niin kannattaa hankkia eri pituisia kahvoja; jos käytät samaa kahvaa 50kg ja 10kg käytössä, on kahva jälkimmäisessä epäkäytännöllisen pitkä.