Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistäs ootte hommannu säädettäviä käsipainoja, joihin saisi painoa 30-50 kiloa? Siirryn muuton johdosta treenaamaan pienelle salille, jossa käsipainoja on johonkin 25 kiloon asti, eikä kunta varmasti suostua ostamaan koko settiä väliltä 30-50 kg, mutta säädettävät käsipainot voisin varmaankin kunnan piikkiin saada hommattua.

Mä kävin hakees velj. keskiseltä säädettävät 30kg käsipainoit ja hinta tais olla 40e/kpl, niis tangoiss on kyllä tilaa laittaa enemmänki niitä kiekkoja jos ostaa vielä vaikka vähä pienemmät mukaan niin saa niitä lisä kiekkoja ihan hyvään hintaan ja voi pitää toisia tankoja olkapäätreeniä varten ja toisiss sitte enemmän niitä kiekkoja. On ihan laadukkaat ja painot pitää kutinsa, jossain paino sarjois ne painot heittelee aika pahasti.

edit
Nyt vähän testailin niin kyllä se nelkyt kilookin on aika tiukka, ei kauheesti jää lukolle varaa pyörii.

Tilasin sitten Vuoripexiltä Bodycraft F670 selänojennuspenkin ja kapeen vetotaljan kahvan riippusoudun monipuolistamista ajatellen.
Noi kamat on nyt testattu parissa reenissä.

Selänojennuspenkki on erittäin myönteinen yllätys! Se on huomattavasti paksumpaa (ja painavampaa) materiaalia, mitä odotin ja kun penkin kasaa, vääntelee terveen järjen ja mukana tulleen ohjeen patistamana pultit kunnolla kireälle, on valmis tuotos todella järeän ja luottamusta herättävän oloinen. Ihan ei tietenkään päästä Kraftwerkin tai SS Powerin salilaatuisten tuotteiden tukevuustasolle, muttei kotikäytössä tarvitsekaan, kun hintaluokkakin on ihan eri. Toistaiseksi olen tosin vain tehnyt rauhallisia pitkiä sarjoja op. Kattoo sitten myöhemmin, rupeaako teline huojumaan, kun teen lyhkäsempiä sarjoja lisäpainoilla. Uskon, ettei rupea. Toinen painolevyteline menee nyt sitten edullisella hinnalla myyntiin, kuten aiemmin arvelinkin. Ei mahdu salille, eikä sille oikeastaan ole tarvettakaan.

Selänojennuspenkki on myös suunniteltu ja mitoitettu hyvin. Viittaan tuolla kommentilla esim. pehmusteeseen, joka tulee lantiota/etureisiä vasten ja on tämäntyyppisessä reenikamppeessa kriittinen kohta. Tosin tässä penkissä on säätövaraakin suht hyvin, mikä auttaisi asiaa, jos joku yksittäinen kohta olisi pöljästi suunniteltu tai toteutettu.

Kuulemma tota Bodycraftin selänojennuspenkkiä on kotisalien lisäksi myyty fysioterapeuteille. Sinänsä ymmärrettävää, koska siinäkään käytössä penkki ei joudu ihan niin kovalle kuormitukselle, kuin kaupallisilla saleilla, mutta siinä pitäisi olla säätövaraa hyvin erikokoisille ja erilaisille ihmisille.

Kapean kahvan suhteen vaaditaan vähän lisävirityksiä, jotta voin sitä kotisalillani kunnolla käyttää. Pitää järkätä rautakaupasta ohuehkoa kettinkiä pätkä ja pari isoa kiinnityslenkkiä, niin saan kahvan oikein päin. Noh, eipä se ole isotöinen, eikä kallis viritelmä.

Soittelin muuten aiemmin Puntti-Tuotteelle Ylöjärvelle samanlaisen kahvan suhteen ja kyselin hintaa. Vastaajalla ei ollut tarkkaa tietoa, mutta arveli jotain 40-50€. Vuoripexiltä samanlainen maksaa 14€ ja on kuranttia kamaa, ei mitään vikaa. :jahas:

Täältä löytyy kyykky&dippiteline, tasapenkki, säädettävä penkki, leuanvetotako.
Kaksi tankoa, säädettävät käsipainot. Ja painoja riittävästi.
Eipä tuohon oikeastaan mitään muuta kaipaakaan. Taljat ja muut laitteet eivät todellakaan ole välttämättömiä.
Mielestäni kotisalilla sitä motivaatiota saa treeniin paremmin, kun voi kuunnella sellaista musiikkia mitä lystää, kukaan ei ole häiritsemässä eikä ylipäätään tarvitse tuossa "Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?"-threadissa kerrottavista epäkohdista murehtia:D.

Kotisali on liian täydellinen. Joskus vois kyllä hommata.. joskus..

meikäläisen unelma toteutunut

Itse asun kerrostalossa 90 neliöisessä kolmiossa. Olen säännöllinen koti treenaaja, eli treenaan yleensä silloin kun lihakset ei ole vain kipeät :p

Kotoa löytyy power rack, ylä ja alatalja, scott penkki,säädettävä tasa/vinopenkki, pystysuora jalkaprässi,kuntopyörä ja istumapohjelaite.
Tanko 20kg (50mm) 220cm ja painoja yhteensä 140kg.
Käsipaino tangot, painon-nostovyö, pää hihna (niska liikkeille), polvi siteet, ja kaikkenlaisia vetorautoja.. Ei jaksa kaikkea luetella :P

Sekä löytyy (25mm) tanko 213cm, lyhyt tanko 152mm, ja kulma tanko ja siihen painoja 150kg

kaikki kuntosali laitteeni oon tilannu aikoinani wrangelta. Ja ne on kyllä ollut todella laadukkaita. Mikään ei ole hajonnut.
Laitteet olen omistanut vuoden ja niitä on käytetty lähes joka päivä, mutta ihme kumma ei ole naapurit valittanut pienistä kolinoista . Laitteiden alla tosin on peintä kumimattoa, ei paljoa.

Omat kokemukset kotikuntoilusta ei ole muuta kuin positiivista

plussat: Ei tarvitse juosta kuntosalin ja kodin välillä.
voit vetää päivätorkut ennen treeniä.
Ikinä ei ole kiire
Voi treenata milloin vain
Apu löytyy perheen jäseniltä varmistamiseen raskaissa nostoissa
Päivittäinen käyttö ei maksa mitään

miinukset:
ahtaus, meillä tosin laitteet hyvin sijoitettu kodikkaasti. Tilaa on jäänyt normaaliin kotioloihin 4/5.
siivoaminen jää usein tekemättä. painomeri lattioilla.
Kolina, mutta sen kanssa voi elää
Laitteiden kustannus, itsellä meni kaikkineensa, painoineensa noin 2500 e. Kaikki painot ja laitteet ostin täysin uusina.
Mutta kerrahan se vain kirpaisee!

Miten muilla on koettu elämä kuntolaitteiden keskellä?

Tossa ekassa huoneessa, siellä nurkassa on meikäläisen baarikaappi. Sekä sänkyä siirtämällä avautuu kaappi, jossa electroninen tikkataulu.:rock:
Joo voisin sanoa, että olen melko tyytyväinen sisustukseen, ainoastaan tosin jos viellä dippi telineen sais johki huoneeseen ängättyä. Olohuoneen puolella, joka ei (näy videossa) on viellä kuntopyörä.:thumbs:

kotonta löytyy:

penkki, jossa voi tehdä penkkipunnerrusta ja vinopenkkiä, sekä taka ja etu reisiä

laite jolla voi tehdä peck deckiä, ylätaljaa, alataljaa, scottia, vatsoja, etu reisiä ja olkapäitä

kuudet säädeltävät käsipainot

crosstrainer, kuntopyörä, soutulaite ja joku vatsalihaslaite

levypainoja yli 100kg edestä

nyrkkeilysäkki

pitäisi vielä hommata kyykkyteline, niin pääsisi treenaamaan kunnolla jalkoja

Mulla on
- Penkki
-kyykky raudat
-hack-kyykky
-prässi
-käsipainoja
-painoja vähän reiluun 200kg
-nyrkkeilysäkki (tietysti) :P
-soutulaite

siinä tais olla tän hetkinen varustus..

Minulta löytyy:

Penkki (kulman saa säädettyä)
Kyykkyteline (saa penkistä)
Dippiteline (saa penkistä)
Reiden ojennus ja koukistus (saa penkistä)
Mutkatanko
Pari käsipainoa
Huono ylätalja
Scott-teline
Leuanvetotanko

Rautaa on liian vähän, mutta kyllä näillä hätätilanteessa pärjää.

Meillä on omakotitalon alakerrassa:

-Hercules penkki joka toimii penkissä,vinopenkkissä,pystypunnerruksissa,kyykyssä,dipissä ja tietysti kaikissa muissakin missä tarvii istua/maata:thumbs:.Penkistäkään ei ihan heti lopu kapasiteetti kun kestää kuulema +500kg:n kuormitusta..Kyllähän tuo tukeva mörkö on.
-Virallinen tanko (20kg,220cm,50mm)
-n.200kg levypainoja
-Tällä hetkellä kolmet säädettävät kp:t(lisää pitää hankkia)
-Punnerruskahvat.
-Hankintalistalla:leuanvetotanko,ylä/alatalja,jalkaprässi,etu/takareisi hässäkkä,käsipainoja,ez-tanko ja tietysti lisää levypainoja.

Noilla on päässyt treenaamaan kyllä hyvin ja yksin/emännän kanssa kun treenaa niin tehot on pysynyt korkealla kun ei tule turhia lässytelty(niin kuin salilla tuli joskus tehtyä).Sarjatauot kun pitää n.30sek niin kyllä noilla vehkeillä olen saannut hyvät/tehokkaat treenit tehtyä koko kropalle vaikka aluksi vähän mietityttikin varsinkin selkä/jalka osasto..No ne luulot korjaantuivatkin hyvin nopeasti ,kun aloin ekaa selkätreeniä tekemään.Tässäpä ohjelma:10x10 kulmasoutu vastaote 30sek sarjatauko,4xmax maastaveto 30sek sarjatauko,5xmax fatman pullups myötäote 30sek,5xmax fatman pullups vastaote 30sek ja loppuun vielä supersarjoina kapea kulmasoutu tankolla+pullover tangolla kolme kierrosta.Kyllä on selkä tullut mehevän tuntuiseksi joka selkätreenin jälkeen vaikkakin kyllä sitä ainakin leuanvetoa kapaa vielä tohon sykliin,mutta muuten tosin hyvin toimii noinkin.Ja jaloilla sama juttu takasyväkyykky 10x10,sjmv 5xmax,kujakyykkyä pihalla päästä päähän yksi kierros 20askelta/jalka x5 ja loppuun vähän etukyykkyä jaksamisen mukaan.Tietysti tulee välillä variaatioitakin tehtyä ,mutta näillä yleensä mennään.Ja mikä parasta on ,että kaikki liikkeet tulee tehtyä vapailla painoilla ja kaikki on perusliikkeitä niin kehittyy myös tukilihakset ja vielä kun ei peilejäkään ole niin on tuo liikkeiden teke/ajattelu liikkeissä myös parantunut kun ei näe mitä tekee esim:kyykyt ja kulmasoutu ja olkapää punnerrukset.Tyytyväinen olen ,että kotisali treenaajaksi vaihdon tein.Itselleni se on paras mahdollinen tapa treenata kun saa painaa hc tyyliin silloin kuin huvittaa.:rock:

Wrangelta Body-Solid hintaan 229 euroa.

Mitä veikkaatte kuin paljon tuo kestää?

Ois mulla penkki/kyykky teline jossa sais rintaa treenattua, mutta vituttaa se ainainen siirtely (sekä säilytys "kunnosto" treenivalmiiksi "kasaus")kun kyykky puoli on toisella puolen telinettä seinän lähellä. Dippitelinettä ei tarvis siirrellä minnekkään ja jalkoja voi ilman telinettä treenata.

:D

Mulla on kaksi taitettavaa maalaustelinettä, kestää 160 kg/kpl, ei nätti ratkaisu mutta halpa(n.30e) ja saa taiteltua vaikka sängyn alle kun ei tarvitse. Miinuksena korkeus, isot kiekot ottaa lattiaan jos dippivyö on liian löysä, pieniä kiekkoja vain enemmän...

t. nuukajussi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom