Kotisali

Paljos toi sun rengas systeemi painaa ?.Juu mul on tääl kotosalla jotain käsipainoja.En oikee tiiä näit käsitteit kaikille mut on niihi painoja 1.5kg x8 3kg x4 yhtee mahtuu 12kg edestä painoi niit oon sit nostellu kasin alusta :).Vois varmaa itekki kyhäillä tommosen rengas painon ;D

Perstuntumalta veikkaisin, että yks rengas painaa sen ~15kg. Renkaat käy hyvin tankoon, ovat juuri oikean kokoisia. Tuossa mulla on vielä lisänä 2*20kg levypainot. Tuohon mahtuis vielä levypainoja lisäksi, mutta renkaita ei mene 4kpl enempää kerralla. :arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on kotigymi aika pitkälti valmis ja kuviakin on kamerassa. Pitää kattoa tässä erään kerran, josko saisin niitä sieltä kovolle ja tänne jopa ehkä näytille. Harkitsen vielä vastuskumien ostoa ja toinen tanko pitäisi tilata Leokolta. Se maksaa noin 500€, joten aika suolainen hinta, mutta en rupea enää tangon kanssa säästelemään, se on kumminkin virhe. Kyykkyhäkki on komian punainen ja toiseksi paras, mitä rahalla saa. :kuola:
Noniin. Ekat kuvat ovat ns. ykkösvaiheesta, kun paikalla olivat kumimatot, penkki, Texas Power Bar, jousilukkoja ja vähän päälle puolet lätkistä. Kolmanteen kuvaan sattui maskottikin, 15-v Muusa narttu. :D

Liitteet

• kotigym10.jpg
    kotigym10.jpg
    34,2 KB · Katsottu: 601
  • kotigym11.jpg
    kotigym11.jpg
    17,3 KB · Katsottu: 511
  • kotigym12.jpg
    kotigym12.jpg
    19,3 KB · Katsottu: 513
Ja toisessa vaiheessa tulivat sitten loput lätkät, kyykkyhäkki ja painotelineet. Tuossa tummemmassa (ilman salamaa otettu) kuvassa on jo kaksi paria koukkujakin, siis noita, mihin tanko laitetaan. Toinen koukkupari teetätettiin eräällä metallialaa opiskelevalla tutulla. Leuanvetotanko on päällystetty sählymailan grippinauhalla, että olisi paksumpi ja miellyttävämpi. Nauhan ärmäkkä neonvihreä väri ei oikein mätsää, mutta ei väliä.

Liitteet

• kotigymi1a.jpg
    kotigymi1a.jpg
    67,7 KB · Katsottu: 1 656
  • kotigymi2a.jpg
    kotigymi2a.jpg
    66,9 KB · Katsottu: 658
  • kotigym_uusi_käännetty2.jpg
    kotigym_uusi_käännetty2.jpg
    30 KB · Katsottu: 954
Eli kamoista painotelineet ovat Wrangelta. Noita oli ja on ehkä vieläkin Oulussa Teknopalatsilla käytössä, joten tiesin entuudestaan, että ovat mun makuun toimivia, silti hinta vain vähän päälle 50€ per teline.

Lätkät, kumimatot, Texas Power Bar, penkki ja häkki Selkäinahon Saken kaupasta. Häkki on olevinaan käytetty, mutta uudelleenmaalattu. Ite en erota sitä uudesta. Sen ainoa vika on 200cm korkeus, korkeampi malli olisi parempi. Muutenhan toi on toiseksi paras, mitä rahalla saa, kestää vaikka puoli tonnia ja jalat leviävät siten, että saa lätkiä ankkuroimaan kätevästi. Lattiaan pulttaaminen ei tullut kyseeseen, eikä huonekorkeus antanut myöten vaneriselle nostoalustalle, joten harjoittelu.netin myymä halpa, mutta riittävän hyvä (tsekkasin senkin ihan omin silmin) ei tullut kyseeseen. Penkki on kanssa älyttömän hyvä. Se on pitemmällekin nostajalle riittävän pitkä, sopivan levyinen, korkuinen ja kova, eli just eikä melkein täydellinen mun makuun. Penkkihän ei saa olla pehmeä ja kapea, vaan päinvastoin.

Painolevyjä on näin: 4*25kg MB kumitettuja, 2*20kg MB kumitettuja, 2*20kg täysrautaisia Standard HC, 4*15kg MB kumitettuja, 4*10kg täysrautaisia Standard HC, 4kpl 5kg, 2,5kg ja 1,25kg Standard HC täysrautaisia, eli 315kg yhteensä. Riittää mulle ja Gillyannelle hienosti.

Toinen tanko on Leokon virallinen voimanostotanko. Kävin ostamassa ihan itse Leokon tehtaalta Tampereen Vehmaisista. Juu onhan se hieno, mutta olisin pari satkua säästänyt, kun olisin uskaltanut ostaa ennemmin kaksi kpl käytettyjä Texas Power Bareja. Vaan samapa se tässä vaiheessa, senkun reenaa.

Realistisia lisäyksiä tuohon tilaan on enää esim. jokunen kahvakuula, kolmiokahva/v-kahva riippusoutua varten ja jos myyn toisen painotelineen, niin sen tilalle mahtuisi just ja just selänojennuspenkki. Kattoo nyt noita myöhemmin. Toistaiseksi pärjäilen tällä setillä, mikä on jo. Nyrkkeilysäkkikin olisi hyvä, mutta kun sen ensinnäkin pitäisi olla riittävän iso ja painava, sen kiinnitys pitäisi saada järkättyä kunnolla ja sille pitäisi olla tilaa, joten ei käy toistaiseksi.

Mulla on omassa käytöss penkki(+jalkojen koukistus ja ojennus vehje), kyykkyteline, pari 30kg säädettävää käsipainoa ja 140kg paino setti. Ongelmana on nyt ku toi paino setti jää vähä pieneksi maastavedossa ja jalkakyykyssä, en oo mistään löytänyt halvalla lisää painolevyjä, vaan ne on joka paikas niin perkeleen kalliita.

Saahan noita lätkiä ainakin jollain 1,5€/kg. Ja veikkaan, että voisi teetättää amiskan metallilinjalla kans halvalla. Lätkiä voisi ihan hyvin amiskalta hankkiakin, tankoa en sentään.

Olen kyllä tyytyväinen tohon kotisalisettiin. Pientä säätöä enää ja ehkä jonain päivänä enempi neliöitä, niin on täydellinen. Jo nyt se on erittäin hyvä. Voisikin lähteä salille ja ottaa taas kunnon kyykkyreenin, tossa kahden metrin päässä. :D

olisko jollain laittaa safety squat bar tangon tai camber barin kuvat jossa mitat tai pelkkiä mittoja, oon hakenu netistä, mut en oo vielä ainakaa löytäny. vois vaa jäädä paljon halvemmaks tehdä ite.

Vankkumaton kellariharjoittelija itekin olen mitaa tulee punttiluoleen, en sitten millaan pystyisi tekeen mita teen jos pitaisi jonnekin salille viela nykysin ehtia, toihin, kotiin, ilta-aerobiset, jne. Tarvii kaytannossa vaan kunnon rakki & painot, aika lahella tuota iivili mallia oma jarjestely on. Asun USA:ssa ja noita rakkeja saa pilvin pimein vaikka amazonin kautta, kohtuu hintaan, olympiasetin saa play-it-again-sports ketjusta joko kaytettyna (eihan se rauta mihinkaan kulu) tai uutenakin jos haluaa.

Noista tankokommenteista... Itella on kolme tankoo joista yksi ei keplaa muuhun kuin rakin paalle viritettyna leuanvetoon, niin lepsu se on, no maksoi $35, sita se on. Toinen olympiatanko on varsinainen harjoitustanko, ei mitaan ongelmaa, kolmas on tuplapaksu malli, pari tuumaa halk., viitisen cm.

Omat rautametodit on niin simppelit etta muuta ei tarvii, kasipainoja on kaytettyina kertynyt mutta ovat vahalla kaytolla, kuvia vois laittaa mutta aika sekanen se kellari on, mutta sinne ne kitaravahvareitten, pyorarakkien, juoksumaton (talvea varten) pyykkikoneiden, jne, sekaan joten kuten mahtuu. :D

Mistäs ootte hommannu säädettäviä käsipainoja, joihin saisi painoa 30-50 kiloa? Siirryn muuton johdosta treenaamaan pienelle salille, jossa käsipainoja on johonkin 25 kiloon asti, eikä kunta varmasti suostua ostamaan koko settiä väliltä 30-50 kg, mutta säädettävät käsipainot voisin varmaankin kunnan piikkiin saada hommattua.

Mun kotisali on nyt omaan käyttööni täydellinen. Penkin ja tangon ostin prismasta tosiaan joku 3kk:tta sitte ja hyvin on toiminu. Ei ne tosiaankaan mitään superlaadukkaita ole, mutta omaan käyttööni soveltuu mainiosti. Justii tilasin 2x10kg lisäkiekot ja painelukot.
Tuo vähän epäilyttää, että paljonko tuommone 30mm tanko kestää? 75kg:lla taipuu jo pikkasen.. Tosin tuet tuossa penkissä on aika kapealla. Penkki kestää speksien mukaan 100kg ja jos ei kestä nii takuudesta saa uuden 2vuoden ajan.

Mun kotisali on nyt omaan käyttööni täydellinen. Penkin ja tangon ostin prismasta tosiaan joku 3kk:tta sitte ja hyvin on toiminu. Ei ne tosiaankaan mitään superlaadukkaita ole, mutta omaan käyttööni soveltuu mainiosti. Justii tilasin 2x10kg lisäkiekot ja painelukot.
Tuo vähän epäilyttää, että paljonko tuommone 30mm tanko kestää? 75kg:lla taipuu jo pikkasen.. Tosin tuet tuossa penkissä on aika kapealla. Penkki kestää speksien mukaan 100kg ja jos ei kestä nii takuudesta saa uuden 2vuoden ajan.

Jos ei kestä :hyvä: Penkki romahtaa ja 100kg painoa tippuu otan päälle, mutta eihän se haittaa kun saat aina uuden yrityksen ;)

Itse tilasin säädettävät käsipainot Vuoripexiltä 25 ja 30kg, hintaa tuli noin 140€ ja lisäksi postikulut.
Tuolta ei näemmä saa ku max 30 kilosia säädettäviä:(

wrangella on säädettäviä käsipainoja,niihin tankoihin saa 20kg kiekkoja.
Sanovat sivuilla noiden lisäpainojen kohdalla että tuotteen myynti on loppunut:(. Saa sieltä silti vielä noita 5 kilon levyjä, mutta mahtaakohan noita mahtua 4-5 kummallekin puolelle? 21mm paksuja levyjä, eli 8-10 senttiä pitäis olla kierrettä + tilaa lukoille vielä, eli varmaan jotain 10-12 senttiä.. Pitää varmaan soittaa ja kysyä.

painosarjat 25mm,black star,itsellä tuommoinen.saanu ladattua 52.5kg(4*10kg,2*5kg).tilasin sieltä viime viikolla 2*20kg (black star) kiekkoja,ainakin sillon oli.

Jos ei kestä :hyvä: Penkki romahtaa ja 100kg painoa tippuu otan päälle, mutta eihän se haittaa kun saat aina uuden yrityksen ;)

:D Unohtu mainita, et ei mulla kyl oo painojakaan kuin 85kg asti. Sitä vaan siis mietin, et voiko tommone tanko katketa? :D Noh saanpahan sitte ainaski kulmatangon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom