Kotisali

Tuossa on siis semmonen perus terassilattia, elikkä mä vähän olen ajatellut että paksumpi = parempi. Siksi olen katsellut noita 30mm paksusia laattoja kun en ole meinannut laittaa mattoa koko lattialle koska tuo 2x3 metriä mitä mull on käytössä rajaa aika lailla mitä mä siellä pystyn tekemään elikkä perus treeniä kun pääse tekemään niin olen tyytyväinen. Tulevaisuudessa on kyllä halu päästä tekemään itselle vähän enemmän crossfit tyyppistä salia missä vois vaikka pudotella painot hyvällä omatunnolla.
Yksi vaihtoehto vaneria alle ja kumimatto päälle. Kumi vaimentaa osumaa ja vaneri jakaa painoa isommalle pinta-alalle. Tai vaan filmivanerikin ihan ok jos bumper-kiekot käytössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi vaihtoehto vaneria alle ja kumimatto päälle. Kumi vaimentaa osumaa ja vaneri jakaa painoa isommalle pinta-alalle. Tai vaan filmivanerikin ihan ok jos bumper-kiekot käytössä.
Lasitetulla terassilla ihan turha investoida ylimääräistä liukaspintaiseen filmiin tai vielä kalliimpaan viirapintaiseen, ihan vaan halpaa perus havuvaneria suosittelisin. Samalla rahalla enemmän paksuutta.

Lasitetulla terassilla ihan turha investoida ylimääräistä liukaspintaiseen filmiin tai vielä kalliimpaan viirapintaiseen, ihan vaan halpaa perus havuvaneria suosittelisin. Samalla rahalla enemmän paksuutta.

Kiitos molemmille vastauksesta. Uskon että meen hakemaan pari havuvaneri levyä pohjalle suojaksi ja mattoa päälle.

Havuvaneri levyt paikalla, toimii. Kiitti vinkeistä.

Suosituksia hyvästä ja laadukkaasta voimapyörästä?
Prismasta ostin joskus ja "säästin", olis tarve paremmalle.

Tukeva, hyvin "laakeroitu" jne.
Lidl:n oli hyvä, siihen asti kunnes hajoitin tiputtamalla levyn niskasta sen päälle... Strengthshopin yksipyöräinen näyttää aika samanlaiselta.

Itselläkin tuo sama Prisman mikä kyllä menettelee, välillä teen myös levytangolla.

Itse teen voimapyörän mutkatangolla ja 2,5 kg tai 5kg kiekoilla. Vähän helpompi kuin perus 20kg suoratanko ja rullaa paremmin kuin halppis voimapyörät.

^^Prisman ostos kyllä ihan jees, alkanut vaan kirraamaan ja kitisemään. Ja kahvat liian ohkaiset omaan makuun.

Gymstick Power Wheelz - voimapyörät | Karkkainen.com verkkokauppa

Itselläni tuon tyyppiset rullat ja ainakin omasta mielestä nuo on tukevammat ja monipuolisemmat kuin tavallinen voimapyörä. Aika kalliit nuo on, löytyisköhän jostain ebaysta sitten halvemmalla. Itse löysin omani jostain poistolaarista vitosella ja sen jälkeen ei ole pahemmin normaalille voimapyörälle ollut käyttöä.

Tilasin noi Gymstickit, noita voi käyttää myös facepulliin ehken. En pysty sitä kotona muuten tekemään.
42e jäi kuluineen hintaa.

Tällä hetkellä löytyy kahvakuulat 8 kg, 16 kg, 20 kg ja käsipainot 16 kg. Omalla kehonpainolla treenaaminen olisi varmaan jotain punnerruksia. Kävin viimeiset melkein 4 vuotta salilla mutta tuli urheiluvammoja, pettymys tuloksien vähäisyyteen, ikäkriisi ja toisaalta erittäin kova halu laihtua takaisin alle 100 kg painoon.

Olen harkinnut voisiko vastaus olla parempien varusteiden hankkiminen kehonpaino + vapaat painot kotona -treeniin?

Yritän kovasti tehdä lenkkeilyä ja uintia. Uimahalliin tuli ostettua taas yksi vuosikortti lisää. Toisaalta kuitenkin voimaharjoittelu vastusta lisäten olisi kai se tie ikääntyvän ihmisen kunnon ylläpitämiseen ja jonkinlaisen tehokkaan aineenvaihdunnan säilyttämiseen.

Pitkään asuin väljissä neliöissä kaksiossa mutta erinäisistä syistä olen muuttanut melko pieneen yksiöön ja esimerkiksi vanha kallis kuntopyörä piti jättää pois kun ei tänne mahdu.

Jos rahallisesti ajattelee niin jokin 400-500 euroa vuodessa uuteen kuntosalikorttiin ei sinänsä ole paha. Sitten jos alkaisi hankkia lisää omia kuntoilujuttuja kotiin niin mitä voisi tuolla summalla hankkia kun kerrostalon alakerrassa on vain verkkovarasto ja tänne asuntoon ei ihmeitä mahdu?

IMG_20180729_135739.jpg

Tein itse ja säästin. Mutta on parempi kuin sata jänistä. Suosittelen ehdottomasti kaksipyöräistä versiota.

Jos rahallisesti ajattelee niin jokin 400-500 euroa vuodessa uuteen kuntosalikorttiin ei sinänsä ole paha. Sitten jos alkaisi hankkia lisää omia kuntoilujuttuja kotiin niin mitä voisi tuolla summalla hankkia kun kerrostalon alakerrassa on vain verkkovarasto ja tänne asuntoon ei ihmeitä mahdu?
Hiekkasäkki on hyvä. Voi olla vähän painavampikin, eikä silti vie paljon tilaa eikä kolise. Melko edullisesti niitä myös saa.

Ei ole tuo 400-500e vuodessa paha kuntosalikortista. Sehän on harrastus. Toisille jo pitkälti elämäntapa. Aikuinen henkilö saa kyllä harrastuksiin uppoamaan helposti enemmänkin kuin 400-500e/vuodessa..
Toisaalta, jos ostaa oikeanlaisia levypainoja hyvään aikaan niin niistä voi saada omansa takaisin sitten kun niistä luopuu. Ihan passeleita painonnostotankojakin ihmiset myyvät torissa, eli ei sekään ole poissuljettu kauppakanava. Jos jonkun monitoimilaitteen tms. kotisalille haluaa niin sellaisiakin on käytettynä myynnissä aika paljon...

Tilanpuutteeseen ei kyllä ole ratkaisua, mutta aika paljon ihmiset kammoksuvat levytankosarjojen ovh-hintoja. Niiden jälleenmyyntiarvo ei kuitenkaan ole pyöreä 0, ellei levypainot halkeile ja tanko kieroudu?

Itse liikkeellä sillä ajatuksella että ensin hyvät tilat, reippaan kokoisesta eristetystä tallista yli puolet pyhitetty tärkeimpään ja autot ei pääse sisälle kuin renkaanvaihdon ajaksi 2krt/vuosi. Hautaan asti sitten voi ostella hyviä vermeitä itselle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom