Kotisali

Joo, mutta noissa on juurikin tuo "Ei nostokäyttöön". (n)

Eka osuma:

Taljavaijeri 5 mm - GoFitness

TALJAVAIJERI 5 MM
Erittäin joustava teräskaapeli - kaikkiin kuntosalilaitteisiin.

• Erittäin erittäin joustava teräskaapeli kuntosalilaitteisiin - sopii myös tiukkoihin taivutuskulmiin
  • muovipinnoitettu - musta
  • ø 5 mm
  • Kuormitettavuus +400 kg
Myynti metreittäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuvatus omasta kyykkyräkistä/telineesta, joka alkaa olla tuunattu aika täyteen ja kestokin nyt todennettu tuli päähänpisto kokeilla miltä 300+ tuntuu epäkkäiden päällä. Runkona 5 tuuman lankku omasta pihasta kaadetusta haavasta, hieman parempaa mitä kaupasta saa. Leuanvetoon nykyisin 30mm ylijäämä tanko, karhennus tosiaan säästää mukavasti nahkaa käsistä verrattuna aiempaan sileään putkeen. Edessä tangon paikka kulmasoudulle ja lattiapenkkiin. Tässäkin nyt noita pollareita/köysiohjaimia vetokumeille kyykkyn ja pystäriin, leuoille lattialla lenkki mihin saa kumin toisen pään ja toinen pää tulee lisäpainojen lisäksi vyöhän. Pienille levyille lyhyet putkijalat ruuvattu runkoon.

Liitteet

• DSC_0470.JPG
    DSC_0470.JPG
    136,4 KB · Katsottu: 965
Kyllä kestää! On komia :hyper:
Minkälaisia kokemuksia Gorillasportsin toimituksista? Nyt on odoteltu yli kuukausi levytankosarjaa eikä kuulu, eikä näy. Asiakaspalveluun otettu kyllä yhteyttä. :cautious:

Viimeksi muokattu:
Kuvatus omasta kyykkyräkistä/telineesta, joka alkaa olla tuunattu aika täyteen ja kestokin nyt todennettu tuli päähänpisto kokeilla miltä 300+ tuntuu epäkkäiden päällä. Runkona 5 tuuman lankku omasta pihasta kaadetusta haavasta, hieman parempaa mitä kaupasta saa. Leuanvetoon nykyisin 30mm ylijäämä tanko, karhennus tosiaan säästää mukavasti nahkaa käsistä verrattuna aiempaan sileään putkeen. Edessä tangon paikka kulmasoudulle ja lattiapenkkiin. Tässäkin nyt noita pollareita/köysiohjaimia vetokumeille kyykkyn ja pystäriin, leuoille lattialla lenkki mihin saa kumin toisen pään ja toinen pää tulee lisäpainojen lisäksi vyöhän. Pienille levyille lyhyet putkijalat ruuvattu runkoon.

Laita joku listanpätkä tms. pystyyn tuohon pystypuuhun niin, että listan pää tulee sentin tai pari tuon tason yläpuolelle missä tanko nyt lepää.... eli estää sitten sen, että tanko ei vahingossakaan vieri alas tasoltaan tähän suuntaan, kun on stoppari edessä (jos vaikka joskus tulet vähän vauhdilla telineeseen). Toimii siis J-koukkuna siinä (tällä hetkellä on L-koukku, mikä ei ole koukku)... saman tekisin noille muillekin kohdille mihin tanko on tarkoitus laskea.

Ilmaisinko itseäni tarpeeksi epäselvästi :LOL:

Laita joku listanpätkä tms. pystyyn tuohon pystypuuhun niin, että listan pää tulee sentin tai pari tuon tason yläpuolelle missä tanko nyt lepää.... eli estää sitten sen, että tanko ei vahingossakaan vieri alas tasoltaan tähän suuntaan, kun on stoppari edessä (jos vaikka joskus tulet vähän vauhdilla telineeseen). Toimii siis J-koukkuna siinä (tällä hetkellä on L-koukku, mikä ei ole koukku)... saman tekisin noille muillekin kohdille mihin tanko on tarkoitus laskea.

Ilmaisinko itseäni tarpeeksi epäselvästi :LOL:
Kyllä tuosta selvän sai. Itse asiassa noissa on jo kumin palat niin että etureunassa toinen lyhyt pala ison alla plus ruuvit pitämään kasassa josta tulee matala J-koukku, ei vaan kuvista näy :)

Kyllä kestää! On komia :hyper:
Minkälaisia kokemuksia Gorillasportsin toimituksista? Nyt on odoteltu yli kuukausi levytankosarjaa eikä kuulu, eikä näy. Asiakaspalveluun otettu kyllä yhteyttä. :cautious:

Viikkotolkulla kestää vaikka lukis että tuotetta varastossa ja toimitus 1-5päivää, en koskaan tilais mitään kiireistä sieltä juurikin tuon toimitusajan takia. Painolevyjä ja parit tangot sieltä tilannut ja tuotteet ollut niinkuin pitää. Mitään penkkiä, taljalaitetta, räkkiä tms laitetta en tuolta ostaisi, muutamia nähnyt ja huonointa kiinalaatua kaikki, ja jotenkin tökerön mallisia tai toiminnaltaan outoja.

Aivan joo, eli voidaan olettaa että kaupan tavara toimii ihan hyvin.
Joo, mutta noissa on juurikin tuo "Ei nostokäyttöön". (n)

Tää vaijerihomma tulikin itsellekin ajankohtaiseksi, rupesi säikeet just paukkumaan taljasta.

Päädyin Motonetin vaijeriin:
Vaijeri muovipinnoitettu 4/6 mm 1 m | Motonet Oy

Muovipinnoitettu vaijeri 4.0/6.0 mm, hinta yhdelle metrille.
• Murtolujuus 604 kg
...
• Ei nostokäyttöön

1,99 EUR/m

Tää vaijerihomma tulikin itsellekin ajankohtaiseksi, rupesi säikeet just paukkumaan taljasta.

Päädyin Motonetin vaijeriin:
Vaijeri muovipinnoitettu 4/6 mm 1 m | Motonet Oy

• Murtolujuus 604 kg
...
• Ei nostokäyttöön

1,99 EUR/m

Just tätä kattelin kanssa. On aikas edullista mutta just toi Ei nostokäyttöön vähä arveluttaa... Toisaalta, voisi sitä ostaa metrin tai kaksi ja roikuttaa painoja vapaasti yön yli, tietää sitten jos alkaa hajoilemaan tms..

Vai tarkoittaneeko tuo ei nostokäyttöön tuota muovipinnoitusta, eli se ei kestäisi "hiertämistä" ?
Vaijerillahan on tasan 1 tapa miten se rasittuu, ihan sama vetääkö vai nostaako sillä...

Vai tarkoittaneeko tuo ei nostokäyttöön tuota muovipinnoitusta, eli se ei kestäisi "hiertämistä" ?
Vaijerillahan on tasan 1 tapa miten se rasittuu, ihan sama vetääkö vai nostaako sillä...

Luin vähän lisää, mitä eroa on nostokäyttöön tarkoitetuissa ja lienee suurin ero on että tollanen perusvaijeri on tehty siten, että säikeet on vain kieputettu ympäri ja sitten jos sillä nostaa vapaata kuormaa, se kuorma lähtee pyörimään ja vaijeri purkautuu siinä samalla. Taljakäytössähän se ei pääse vapaasti pyörimään + kuormat on aika maltilliset (ainakin mulla).

e: näillä näkymin huomenna testissä, kun on seuraava selkäpäivä

Luin vähän lisää, mitä eroa on nostokäyttöön tarkoitetuissa ja lienee suurin ero on että tollanen perusvaijeri on tehty siten, että säikeet on vain kieputettu ympäri ja sitten jos sillä nostaa vapaata kuormaa, se kuorma lähtee pyörimään ja vaijeri purkautuu siinä samalla. Taljakäytössähän se ei pääse vapaasti pyörimään + kuormat on aika maltilliset (ainakin mulla).

e: näillä näkymin huomenna testissä, kun on seuraava selkäpäivä

Ok, hyvä! Kiitos kun jaoit tiedon. Pitänee itsekkin hankkia tuota vaijeria kun tulee tarve. :)

Yleisesti termi "ei nostokäyttöön" merkitsee ettei tuotetta saa käyttää virallisena nostovälineenä nostotyössä. Kuntosalin taljavaijerissa ei yleensä tule rajoituksena vetolujuus, vaan vaijerin notkeus/ miten vaijeri rullaa rullassa. Käytettävät kuormat on suhteellisen pieniä, joten itse tekisi valinnan enempi "näppituntumalla" ja sen jälkeen tarkistaisin riittääkö lujuus.

• Murtolujuus 604 kg
...
• Ei nostokäyttöön

1,99 EUR/m

Yleisesti termi "ei nostokäyttöön" merkitsee ettei tuotetta saa käyttää virallisena nostovälineenä nostotyössä.
Jep, eli, jos sulla on nostettavana 500 kg tuote talon katolle, niin älä käytä tätä vaijeria, vaikka murtolujuus riittääki.

Salilla taljassa menee varmasti mainiosti.

Autotallin yhteyteen on tulossa 21m2 (4000mm*5300mm) kokoinen lämmin tila joka on varattu saliksi, kattokorkeutta tulee 2950mm.
Nostolava, räkki, säädettävä penkki, kässäreitä ja laadukkas tanko on ainakin hankintalistalla :) kaikki muut vinkit ja ideat on tervetulleita.

Olen tekemässä pientä kotisalia lasitettulle terassille. Olen miettinyt minkälaisella kumi matolla/laatalla suojelisin lattiaa ja myös että kolistelut olisi minimissä. En meinaa ruveta pudottelemaan painoja muuta kun jos on pakko.

Kumilaatta painonnostoalueille 30mm (100 x 50cm) - Kuntokauppa.fi

Ajattelin ostaa kaksi tuollaista ainakin aluksi, ehkä lisää myöhemässä vaiheessa jos olisivat hyviä. onko kenelläkään tuollaisista kokemusta? Onko mitään pätevämpää laattaa/mattoa mitä mun pitäisi katella?

Samalla kysyisin onko kenelläkään ideaa mistä löytyisi noin 118-120cm leuanveto tankoa?
Tuollainen löytynyt amazonista:
Amazon product ASIN B072HK6GWSView: https://www.amazon.co.uk/dp/B072HK6GWS/ref=twister_dp_update?_encoding=UTF8&psc=1

Mutta olisi kiva löytää joku tuvallinen tanko.

Poikkitanko 110 cm, FitNord - Kuntokauppa.fi Tuossa Pakkoajatukselle yksi vaihtoehto mikä tuli itse valittua kun askartelinpaskartelin leuanveto telineen kotiin. Halvin mikä tuli löydettyä siihen hätään. On paksu ja tukeva ja vähän turhankin pitkä omiin tarkoituksiin että jos joku löytää lyhyempiäkin pätkiä leuanveto tankoa sopuhintaan jostian ostettavaksi niin saa pastettaa tänne, mutta jos tartti pidempää niin tuolta samalta sivulta sitten oli toisena vaihtoehtona ainakin myös joku 160cm tanko. Jos löytyis lyhyemmät pätkät niin vois alkaa suunnittelemaan laajennusta (tai rakentaa koko paska uusiksi) etttä tekisi dippiasemankin.

Olen tekemässä pientä kotisalia lasitettulle terassille. Olen miettinyt minkälaisella kumi matolla/laatalla suojelisin lattiaa ja myös että kolistelut olisi minimissä. En meinaa ruveta pudottelemaan painoja muuta kun jos on pakko.

Kumilaatta painonnostoalueille 30mm (100 x 50cm) - Kuntokauppa.fi

ETRAsta hain sellaista kumimattoa, jotakuin 55€/m2 mutta on samaa mitä käytetään ihan kuntosaleilla esim. betonilattian päällä.. Aika arvokastahan se on, mutta kun on kertaostos...

Etra Oy - Urheilumatto Etra Sport

E: Paksuus ei varmaan ole optimi mutta kuinka paljon sen maton/laatan pitäisi vaimentaa?

Poikkitanko 110 cm, FitNord - Kuntokauppa.fi Tuossa Pakkoajatukselle yksi vaihtoehto mikä tuli itse valittua kun askartelinpaskartelin leuanveto telineen kotiin. Halvin mikä tuli löydettyä siihen hätään. On paksu ja tukeva ja vähän turhankin pitkä omiin tarkoituksiin että jos joku löytää lyhyempiäkin pätkiä leuanveto tankoa sopuhintaan jostian ostettavaksi niin saa pastettaa tänne, mutta jos tartti pidempää niin tuolta samalta sivulta sitten oli toisena vaihtoehtona ainakin myös joku 160cm tanko. Jos löytyis lyhyemmät pätkät niin vois alkaa suunnittelemaan laajennusta (tai rakentaa koko paska uusiksi) etttä tekisi dippiasemankin.

Kiitos vinkistä! Pitäis katsoa jos löytyy ainakin 115 cm pitusta samankaltaista.

ETRAsta hain sellaista kumimattoa, jotakuin 55€/m2 mutta on samaa mitä käytetään ihan kuntosaleilla esim. betonilattian päällä.. Aika arvokastahan se on, mutta kun on kertaostos...

Etra Oy - Urheilumatto Etra Sport

E: Paksuus ei varmaan ole optimi mutta kuinka paljon sen maton/laatan pitäisi vaimentaa?

Kiitti vinkistä! Tuossa on siis semmonen perus terassilattia, elikkä mä vähän olen ajatellut että paksumpi = parempi. Siksi olen katsellut noita 30mm paksusia laattoja kun en ole meinannut laittaa mattoa koko lattialle koska tuo 2x3 metriä mitä mull on käytössä rajaa aika lailla mitä mä siellä pystyn tekemään elikkä perus treeniä kun pääse tekemään niin olen tyytyväinen. Tulevaisuudessa on kyllä halu päästä tekemään itselle vähän enemmän crossfit tyyppistä salia missä vois vaikka pudotella painot hyvällä omatunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom