Kotisali

Mua on tää ajatus omasta salista kiehtonut aika paljonkin viime aikoina. Jos joskus tulee joku omakotitalo hommattua, niin kyllä sinne pitää oma gymi saada johonkin kellariin tai autotalliin. Nykyään kun enempi toi painonnosto kiinnostaa, niin olen oppinut ymmärtämään kuinka vähän kaikkea sitä tarviikaan treenaamiseen. Muutenkin "bodaillessa" salilla 1-jakoisella ohjelmalla tulee nykyään käytettyä todella vähän kaikenlaista ja ei juuri ollenkaan laitteita tai edes käsipainoja, jotka nekin on jotain bodaripaholaisten keksintöjä. Oikeastaan kaikki käsipainoliikkeet pystyy korvaamaan levytangolla vaikka itsekin tulee tehtyä salilla esim. vipareita sivulle, mutta voisi senkin korvata pystysoudulla.

Tämän tapaista settiä olen itse suunnitellut:

Levytanko + levypainoja + lukot
Power rack + leuanveto + dippikahvat + irtopenkki
+ tietenkin kumimattoa lattialle tai kunnon nostolava olisi vielä parempi

Siinä ne aikalailla olikin sitten. :D

Noillakin välineillä voisi kuitenkin tehdä esim. seuraavia liikkeitä: Etukyykky, takakyykky, maastaveto, rinnalleveto, työntö, tempaus, SJMV, penkki, kapea penkki, dippi, leuat, kulmasoutu, hauiskääntö, ranskalainen punnerrus, pystysoutu, takaolkapääsputu, pystypunnerrus, jalkojennosto riipunnasta, dragon flag... yms.

Eli painonnostaja voisi noilla välineillä tehdä tempausta ja työntöä + apuliikkeitä. Voimanostaja pystyy tekemään kyykyn, penkin ja maven. Ja sitten bodailija voisi tehdä jotain ihan back to basics 1-jakoista ohjelmaa tyyliin:

Takakyykky
SJMV
Kapea penkki
Kulmasoutu
Pystysoutu
Hauiskääntö
Istumaannousu

Etukyykky
Mave
Penkki
Leuat
Dippi
Takaolkapääsoutu
Jalkojennosto

Aika hyvin kuitenkin mun mielestä salille joka sisältää periaatteessa tasan yhden "laitteen". Sitten älkää turhaan vaivautuko kommentoimaan tyyliin: "alaselkä ei kestä kyykkäämistä, olkapäät on rikki, en pysty tehä sitä, en pysty tehä tätä, tykkään tehä laitteilla, oon kehonrakentaja ja toi ei riitä." Noi nyt on kuitenkin vaan mun omia ajatuksia ja tollanen riittäisi kyllä mun treeneihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mitäs mieltä ootte tällasesta setistä: http://www.vuoripex.fi/prp01.html ja siihen päälle hyvä levytanko ja 100-200kg painoja? hinta olis yhteensä semmosta rapeen tonnin luokkaa. Nuo kestää 360kg painoa, joka on varmaan aika ala-kanttiin laitettu.. onko kenelläkään kokemuksia tästä vuoripexin räkistä?

EDIT: niin ja kulmatanko, voimapyörä ja tuollaiset 2x15kg käsipainot löytyy jo. SEKÄ VOIMATWISTER :D

Oon ollu tyytyväinen. Mulla on lisänä siinä myös talja ja dippikahvat. Suosittelen myös ottaan mukaan ku talja maksaa vaan reilu 200.

Tämän tapaista settiä olen itse suunnitellut:

Levytanko + levypainoja + lukot
Power rack + leuanveto + dippikahvat + irtopenkki
+ tietenkin kumimattoa lattialle tai kunnon nostolava olisi vielä parempi
Ihan perusetiltä tuollainen näyttää. Itse joskus kellarireeniä vetäessä huomasi, että jos joskus pitäisi päästä mahdollisimman yksinkertaisilla välineillä toimeen, niin pelkkä räkki, säädettävä penkki, tanko, irtopainoja, lukot ja turvaraudat riittäis yllättävän pitkälle jos pitäisi treeniä typistää yksinkertaisen kauniiseen.

PS. Mutta tuo muutamaa postia aiempi ulkosali missä oli tukkia ja lautaa alkaa olemaan jo liian HC. Talvella toppatakki päälle vaan ja kyykkäämään.;)

Omasta mielestä tuossa on kanssa oikeastaan kaikki oleellinen, jos kotisali kiinnostaisi niin ehdottomasti tohon tyyliin. Sitten jos oikeen jaksaisi panostaa niin ehkä vielä säädettävä käsipainopari, mutta jo tollasella setillä olis oikeen loistava treenailla kotioloissa.

Omasta mielestä tuossa on kanssa oikeastaan kaikki oleellinen, jos kotisali kiinnostaisi niin ehdottomasti tohon tyyliin. Sitten jos oikeen jaksaisi panostaa niin ehkä vielä säädettävä käsipainopari, mutta jo tollasella setillä olis oikeen loistava treenailla kotioloissa.
Joo oon samaa mieltä, säädettävä käsipainopari olisi tossa sitten seuraavana ostoslistalla. Onhan niillä käsipainoillakin joskus ihan kiva jumppailla, sais ainakin taas hieman monipuolisempaa treeniä aikaiseksi.

Tietäiskö kukaan mistä sais säädettävän käsipainoparin, jossa olisi per käsi 20 kg tai yli, kun tuntuu ettei tuommosesta missä on 10 kg per käsi riitä.

Minkälaisia virityksiä teillä on dippitelineeksi noihin kyykkyhäkkeihin?

Tulee tuollainen body-solidin kyykkyhäkki ensi kuussa omakotitaloon.

E: minkälaisia dippikahvoja siis on olemassa kyykkyhäkkeihin, tai nimenomaan tähän body-solidin wrangelta tilattuun malliin?

Tänään otti minuun yhteyttä joku kunnassa työskentelevä ja sanoi että yhden koulun punttisali uudistettaisiin 10.000 eurolla, ja kysyi jos minulla olisi jotain neuvoja että mitä sinne pitäisi hankkia.
Koska olen melkeinpä ainut kävijä koko punttisalilla niin aion nyt käyttää tilaisuuden hyväksi ja ehdottaa sinne semmosia laitteita joista itselleni olisi mahdollisimman paljon hyötyä:dance:.

Eli jos joku viitsisi linkittää jotain sivuja mistä näkyisi kuntosali laitteiden kuvia ja hintoja.
Tässä kun nyt nopeasti jotain sivuja selailin niin silmään osui:
www.wrange.fi ja www.vuoripex.fi
Mutta muita linkkejä otan mielelläni vastaan.
Kiitos.

Tänään otti minuun yhteyttä joku kunnassa työskentelevä ja sanoi että yhden koulun punttisali uudistettaisiin 10.000 eurolla, ja kysyi jos minulla olisi jotain neuvoja että mitä sinne pitäisi hankkia.
Koska olen melkeinpä ainut kävijä koko punttisalilla niin aion nyt käyttää tilaisuuden hyväksi ja ehdottaa sinne semmosia laitteita joista itselleni olisi mahdollisimman paljon hyötyä:dance:.

Eli jos joku viitsisi linkittää jotain sivuja mistä näkyisi kuntosali laitteiden kuvia ja hintoja.
Tässä kun nyt nopeasti jotain sivuja selailin niin silmään osui:
www.wrange.fi ja www.vuoripex.fi
Mutta muita linkkejä otan mielelläni vastaan.
Kiitos.

Nopeasti tulee mieleen sellaisia kuin www.harjoittelu.net , www.gymproductions.com , www.sport-tiedje.com , www.punttituote.fi , www.voimaharjoittelu.net

Kiitoksia noista oli paljon apua varsinkin tuo voimaharjoittelu.fi oli mahtava sivu.
Jännää tämä ku saa melkeinpä niin kun itelleen tilata näitä laitteita:D jää sitten nähtäväksi että minkä verran ne niistä minun ehdotuksia toteuttaa. Toivottavasti ainakin jonkin verran ottaisivat niitä huomioon kun kerran minulta niitä kysyivät.

On jonkunlainen oma sali tullu väsättyä vaikka salille ei ole kuin 1,5km.
Mutta kun on mukava pumppailla aina välillä ihan vaan kotona.Ei tarvii ainakaan jonottaa laitteisiin ja ehkä jopa aavistuksen enemmän on motivaatiota kun saa kunnon rokin soimaan.
Salillani on nyt:
-Säädettävä penkki,tanko,painoja 150kg.
-Säädettävät käsipainot (johon menee tarvittaessa samat limput kun penkkaustankoon.)
-Itsetehty kyykkäys teline.
-Itsetehty leuanvetotanko
-Itsetehty voimapyörä
-gripperit ja powerball:)

Nämä riittää hyvin minulle kun tällä hetkellä treeniohjelmassa on tämä legendaarinen arskan kutonen :rock:ja noilla painoilla ei rajat vielä tule vastaan.
Ja hintaa tälle salille tullut noin 150€.penkin,tangon ja painot ostin käytettynä.

jees nyt on itellä suunnitelmissa tällänen pienen kotisalin alku. Kotona tällä hetkellä vatsalihaspenkki,leuanvetotanko ja sitte tollane metrin mittanen ohut tanko (paino 2,5kg :D) ja sit 2 säädettävää käsipainoa + 80kg rautaa millä haukkari+olkapää osio tullut tehtyä kotona,loput lihasryhmät sitte salilla. Kunnes salille tehtiin remontti tässä kuukausi pari sitten,entinen kunnon 80-luvun hc-sali muuttui remontin myötä hetkessä marttakerhon jumppatilaksi -_- eli laitteet aivan ###### ja niihin saa aina odotella ja jonotella.. suunnitelmana olis ostaa tällänen: http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10006&compartmentId=10045&categoryId=38660
sitten tanko ja rauta asiaan.. noi nykyiset kiekot sopii vaan toho ohueen tankoon joten niistä ei apua sitten uuteen tankoon.. eli onko järkeä ostaa ihan upo uus tanko+painosetti vai kannattaako vaa koittaa jostain etsiä käytettyinä tanko ja painot? noissa käytetyissä luultavasti aika hyvin jää voitolle :rolleyes:

Kiitoksia noista oli paljon apua varsinkin tuo voimaharjoittelu.fi oli mahtava sivu.
Ainakin tuo powerrack + irtopenkki pakettitarjouksena kannattaa hommata! Sakelta saa myös käytettynä (esittelykappaleita) niin tuolla budjetilla irtoaa hyvät laitteet sopuhinnalla. Kannattaa mainostaa tuota puljua muutenkin, meinaan tuolla päässä ainakin ymmärretään mitä voimailusalilta vaaditaan.

Edit.
suunnitelmana olis ostaa tällänen
Hommaa suosiolla voimateline niin ei jää treenit ainakaan laitteiden huteruudesta kiinni.
tankotelineeseen soveltuu painoja enintään 130 kg (ei mukana)
Voi olla jo jollain markankin raudoilla melkonen rimpula...

Oiskohan tämä oikea paikka kysäistä selkäpenkeistä. Tuo auttaa aina samantien alaselän kipuuni ja olenkin ajatellut hankkia selkäpenkin kotiin.
Avomiehen siunausta en kuitenkaan saa, ellei ko vehjettä voi jemmata pieneen tilaan, eli onko kellään kokemusta noista koottavista malleista, onko ne täys ritsoja ja kestääkö mitään, vai jatkanko suosiolla ylipuhumista?

http://www.lapinmetallikierratys.fi/index.php?link=tuotehinnasto

Minkälaisia painoja kestää esim. tuollainen 40 x 40 x 3 ? Tukevaa kyykkytelinettä ois tarkotus tehä. Tai sanotaanko näin, mikä on minimi mikä kestäisi 150kg painon?

Tossa tapauksessa tukevuus ratkeaa toteutuksen laadulla / jalustan rakenteella jne, mutta sinänsä tuo 40mm x 40mm 3 mm vahvuudella kestää pystysuuntaisena rasituksena helposti sen 150 kg ja niitähän tulee sulle kaksi kuitenkin. Eri asia on (metallimiehet kertokoot) NÄYTTÄÄKÖ se tukevalta ja onko sun helppo kasata se tukevaksi tuon kokoisesta palkista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom