Kotisali

Onkohan olemassa semilaadukasta 200cm/50mm tankoa 28mm otepaksuudella?

Olisi vaan näppärämpi käsitellä kotisalilla tumpimpaa tankoa.
Nykyinen on ko. mitoilla oleva 100e tanko ja ompahan melkosta kuraa jopa tämmöisen sunnuntaipunttaajan mielestä. Kehtaavat edes mainostaa laakeroituna:)

Edit: vai meniskö 25mm? Muistikuvien mukaan tuntuu oudolta, mutta liekkö siihen tottuisi

25mm tuntuu kyllä paskalta. Se on liian ohut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko suosituksia että mikä olisi sopivin suojamatto kuntosalilaiteiden alle? Tarkoitus olisi että parketti pysyisi mahdollisimman hyvänä (eli esim. itse matto ei saisi päästää väriä tai vastaavaa). Mitä katsoin salikaupoista niin tuo rouhematto voi olla aika riski, koska saattaa värjätä.

Unohda tollaset prässätyt silmukat. Puuilo, HongKong, kaikki rautakaupat ja Tokmanni myyvät varmasti eri kaliiberin vaijereita sekä niiden pääty silmukkalenkkejä ja lukkoja

Pistetään samaan postiin vielä muillekin kotipunttaajille malliksi miten saa näppärästi käsipainot 20-75kg or even more
Halpaa kuin makkara verrattunu mihinkään kiinteisiiin sarjoihin. Kun nostaa tollasen reiden päälle ennen pystäriä niin on hirmu kiva kun siinä ei ole mitään töröä hieromassa reisiluuta

Oliko JP-fux jo löytänyt sitä kunnon kettinkiä?
itellä tollasta kivaa 1,1kg/lenkki ketjuakatso liitettä 141380 katso liitettä 141382

Mistä oot pölliny ton kettingin? :D en meinaa löytää mistää muutaku koristeaidoista, pitäis vaan yöllä käydä rälläkän kans hakees muutama pätkä :D

Mistä oot pölliny ton kettingin? :D en meinaa löytää mistää muutaku koristeaidoista, pitäis vaan yöllä käydä rälläkän kans hakees muutama pätkä :D
Ostamaan jouduin, Suotulan romu ja metalli, Jokelan ja Hyvinkään rajaseudulla, tuskin vakio artikkeli mutta kannattaa laittaa toive/tilaus sisään. Kannattaa toki kysellä muistakin, kuten Tukkurilan romu, Korson kelatiellä. Sikäli jos näillä nurkilla pörräilet?

Onko suosituksia että mikä olisi sopivin suojamatto kuntosalilaiteiden alle? Tarkoitus olisi että parketti pysyisi mahdollisimman hyvänä (eli esim. itse matto ei saisi päästää väriä tai vastaavaa). Mitä katsoin salikaupoista niin tuo rouhematto voi olla aika riski, koska saattaa värjätä.

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Urheilu/Kuntoilu/Treenimatto-2000031674/

Tuosta ei ainakaan lähde mitään väriä ja tuotahan myydään monissa eri paikoissa, joten kannattaa hintoja vertailla mistä halvimmalla saa.

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Urheilu/Kuntoilu/Treenimatto-2000031674/

Tuosta ei ainakaan lähde mitään väriä ja tuotahan myydään monissa eri paikoissa, joten kannattaa hintoja vertailla mistä halvimmalla saa.

Itsellä juuri kyseistä mattoa käytössä. Toimii ihan ok kotikäytössä, en tiedä päätyisinkö uudestaan samaan mattoon. Plussana halpa hinta, miinuksena että matto on ainakin minun mieleeni hiukan liian pehmeä. Jos joudut raahaamaan matolla tavaroita/laitteita niin epäilen että kulutuskestävyys ei ole niin hyvä kuin rouhematolla. Mattoon jää selviä painaumia jos jätät esimerkiksi käsipainot sille seisomaan. Matto palautuu kyllä takaisin muotoonsa.

Itselläni on työn alla, oikeastaan vasta suunnittelussa, oma sali. Sali tulee ulkorakennukseen. Lattia on tasainen betonilattia, eli ei vietä lattiakaivoihin tms. Salista tulee hyvin power rack keskeinen ja maastavetoa tulen tekemään aika paljon. Olen suunnitellut laittavani maahan ensin kumimaton, joka olisi yhtä laaja kuin sen päällä oleva sentin paksuinen filmivaneri, minkä päällä olisi sitten power rack ja lisäksi kumimattoa niiltä osin, kun painot maahan kolahtavat. Kysymys kuuluukin, onko tuo viritelmä turha? Saanko siitä mitään hyötyä verrattuna siihen, että laitan betonille kumimaton niihin kohtiin missä painot kolahtaa lattiaan?

Mulla on kans betonilattia ja päälle vedin ihan normi muovimaton eikä kolise yhtää liikaa maastavedos. Toki jos haluat niin tee jotku palat vanerista painojen alle ja päällystät kumimatolla

Itselläni on työn alla, oikeastaan vasta suunnittelussa, oma sali. Sali tulee ulkorakennukseen. Lattia on tasainen betonilattia, eli ei vietä lattiakaivoihin tms. Salista tulee hyvin power rack keskeinen ja maastavetoa tulen tekemään aika paljon. Olen suunnitellut laittavani maahan ensin kumimaton, joka olisi yhtä laaja kuin sen päällä oleva sentin paksuinen filmivaneri, minkä päällä olisi sitten power rack ja lisäksi kumimattoa niiltä osin, kun painot maahan kolahtavat. Kysymys kuuluukin, onko tuo viritelmä turha? Saanko siitä mitään hyötyä verrattuna siihen, että laitan betonille kumimaton niihin kohtiin missä painot kolahtaa lattiaan?
Riippuu myös millasilla painoilla kolistelet ja annatko vapaasti tippua maahan asti. Onko kumipäällysteiset painot? Itse kyllä laittaisin tuon vanerin väliin jos tarkotus on paljon maastavetoa kolistella. Ei lähde ainakaan betoni kumimattojen alta niin herkästi tärinästä murenemaan. Pienen painonnostolavan tekokaan ei kauhean monimutkainen ole. Kakkosnelosta, vaneria ja kumimattoa tarvitset.

Viimeksi muokattu:
Regupolin paksummat kumilaatat vois kans auttaa eikä paljoa maksa. 60e 1000x500x43mm, pitäisi vaimentaa ja kestää ihan tarpeeksi kun noita kuntosaleillakin näkee.

Mistähän sais halvalla hyvät peilit kotisalille? Riittäs varmaankin tuollanen 2x2m kokonen yhdelle seinälle, varmaankin osissa pitää ostaa? Seinä on kyprokkia.

Riippuu myös millasilla painoilla kolistelet ja annatko vapaasti tippua maahan asti. Onko kumipäällysteiset painot? Itse kyllä laittaisin tuon vanerin väliin jos tarkotus on paljon maastavetoa kolistella. Ei lähde ainakaan betoni kumimattojen alta niin herkästi tärinästä murenemaan. Pienen painonnostolavan tekokaan ei kauhean monimutkainen ole. Kakkosnelosta, vaneria ja kumimattoa tarvitset.

No tietysti jos mavepainot on sen yli 300 ja niitä pudottelee yläasennosta maahan.. ei oo mun laatta menny miksikää 200 pudotuksista, toki en ylhäältä pudotakkaa. Niinku tos ennemmin ehdotettiin niin kumimattoa, ite suosittelisin Lappsetin leikkikenttämattoja, vein työmaalta joskus pari ylijäämäpalaa, en toki punttihommiin vaan muuhun niin tuntuis olevan aika kova maailmaa vastaan! 1000x500 pala oli jotain 40 pintaan mitä kattelin hintoja.

Nojoo, mitä noita mattoja kattelin nyt niin esim gofitness näytti aika edukkaasti myyvän jos jonkilaista. Kotisalille kyllä pitää kelvata vähä halvempiki matto

Viimeksi muokattu:
Missä liikkeissä tuosta on hyötyä? Ite treenaan sekä kaupallisella peilisalilla että peilittömällä tallisalilla ja ei tule peilistä katsottua missään liikkeessä.
Kyllä tuo avaruutta tilaan ne peilit ja onhan se mukava nähdä oman työn tulos.

Missä liikkeissä tuosta on hyötyä? Ite treenaan sekä kaupallisella peilisalilla että peilittömällä tallisalilla ja ei tule peilistä katsottua missään liikkeessä.
i

Tulee reenattua pääasiassa kotona. Käytiin tuossa normi salilla ja kyllähän sitä peilin kautta näki paremmin esim. vipunostot tehnyt aika päin
persettä tähän asti. Sivusta päin katsottuna näki myös paremmin miten selkä ojentuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom