Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuon gofitneksen. Eilen sillä reenin tein ja vaikutti ajavan asiansa. Sieltä mie oon ostanut suurimman osan vehkeistäni / painoistani ja olen ollut erittäin tyytyväinen heidän palveluun.

Ok. Jäänyt vaan muistikuva että olit varsin vahva ukko niin tuossa nuo 23 cm hihat saattaa käydä lyhyeksi joillain levypainoilla.

Ok. Jäänyt vaan muistikuva että olit varsin vahva ukko niin tuossa nuo 23 cm hihat saattaa käydä lyhyeksi joillain levypainoilla.

Joo nuo minuukin arvelutti, mutta kun miulla on noita ite leikattuja 20 kilon ja 15 kilon linttejä, jotka on vaa noin 1-1,5cm paksuja niin saan tuohon lastattua ihan ok määrän painoa. Ajatus on myös käyttää tuota enempi vetokumien / ketjujen kanssa ja niin että itse seison korokkeella.

Mitäs supistavia liikkeitä porukka tekee rinnalle kotisalilla jos ei omista taljoja tai peck deckiä? Vai riittääkö penkki ja flyesit käsipainoilla?

Mitäs supistavia liikkeitä porukka tekee rinnalle kotisalilla jos ei omista taljoja tai peck deckiä? Vai riittääkö penkki ja flyesit käsipainoilla?

Vetokumit räkin pystytolppiin kiinni ja fat grips tai vastaavat kahvat kumien päälle. Siitä kahvat kädessä kävelee sopivan verran eteenpäin ja rupeaa punnertamaan/tekemään flyeseja. Helvetin hyvä supistus kun veto tulee vielä hieman takaviistosta eikä suoraan takaa.

http://www.womenshealthmag.com/site.../files/images/chest-press-resistance-band.jpg

Heti ekoina liikkeinä videossa

View: https://youtu.be/gwPKarwyo9k

Onko kukaan katsonut nostolavan alle useamman vuoden jälkeen, missä kunnossa betoni on ? Uusi lattia ja pitäisi alkaa lavaa rakentamaan kunhan siihen kerkeää.

Isot on romut ja joka päiväinen kuormitus tuollaisella salilla, mutta 3 vaneria(todennäköisesti 3/4 tuumaista eli 19mm) + 19mm kumi + vetolava + 19mm kumi ja silti käy näin:

View: https://www.instagram.com/p/BW6M94RgQln/?taken-by=maxed_out_gym

Onko kukaan katsonut nostolavan alle useamman vuoden jälkeen, missä kunnossa betoni on ? Uusi lattia ja pitäisi alkaa lavaa rakentamaan kunhan siihen kerkeää.

Isot on romut ja joka päiväinen kuormitus tuollaisella salilla, mutta 3 vaneria(todennäköisesti 3/4 tuumaista eli 19mm) + 19mm kumi + vetolava + 19mm kumi ja silti käy näin:

Olen katsonut aina välillä ja ei mitään jälkeä. Lattialla pelkkä 10mm kumimatto ja vetoa tehdessä painojen alla 10mm telttapatja + 10mm kumimatto. Maahan osuvina painoina nykyään 4x10kg Bumberit (Eleiko XF ja Strengthshop Riot).

Jos se lattia on noin kovalla käytöllä niin ois varmaan järkevin valaa laatta isommalta alalta teräskuitubetonilla.. toiki näyttää lohkeilleen raudotusverkon ympäriltä ja teräskuitu on tarkotettu korvaamaan raudotusta ja sitä käytetään yleensä just esimerkiksi kantavis rakenteis ja silloissa.

Hei. Treenaan kotona joka päivä / joka toinen päivä satunnaisesti eri lihasryhmiä mutta olen koittanut pitää kaiken tasapainossa ja hyvin se on omasta mielestä mennytkin. Olen nyt treenannut pari vuotta pelkästään kotona, kummoisempia laitteita ei löydy mutta leuanvetotangolla, käsipainoilla ja tangolla tulee reenattua paljon. Nyt rohkaisin itseni ja aloin miettimään että minun kannattaisi tehdä jonkinlainen treeniohjelma, ja tarvitsisin siinä teidän apuanne ja tietämystänne, joten vinkkejä kehiin nyt.
pituus: 178cm; paino 65kg. ikä: 17

Hei. Treenaan kotona joka päivä / joka toinen päivä satunnaisesti eri lihasryhmiä mutta olen koittanut pitää kaiken tasapainossa ja hyvin se on omasta mielestä mennytkin. Olen nyt treenannut pari vuotta pelkästään kotona, kummoisempia laitteita ei löydy mutta leuanvetotangolla, käsipainoilla ja tangolla tulee reenattua paljon. Nyt rohkaisin itseni ja aloin miettimään että minun kannattaisi tehdä jonkinlainen treeniohjelma, ja tarvitsisin siinä teidän apuanne ja tietämystänne, joten vinkkejä kehiin nyt.
pituus: 178cm; paino 65kg. ikä: 17

Tästä vaan tutkimaan, ei luulisi loppuvan materiaali ihan heti kesken https://pakkotoisto.com/forums/aloittelijoiden-osio.27/

Minäki viimeinkin kotisalin vermeet sain melkein kaikki tilattua pitkän suunnittelun jälkeen, joku reilu 3 tonnia tais upota. Suunnitelmat vaihtu matkan varrella moneen kertaan. Syyskuun lopussa tai lokakuun alussa toimittavat, pääsee sitten kasailemaan.

- Power rack
- Säädettävä penkki
- Säädettävät käsipainot 55kg asti
- 10 neliömetriä kumimattoja ja regupol kumilaatat vetoalustaksi
- Mutkatanko ja ATX:n paras voimanostotanko
- 80kg bumperkiekkoja
- n. 280kg valurautakiekkoja
- Paino/tankoteline
- Nivel ja kahva t-kulmasoutua varten
- Vastuskuminauhoja
- Arm blaster, punnerruskahvat, voimapyörä, lukkoja yms pientä

Marras-joulukuussa tulee vielä ylä- ja alatalja ja erilaisia kahvoja niihin.

On ainaki varustelu kohillaan. Luulis noilla pärjäävän! :)
Joo, ajattelin semmoisen kotisalin tehdä että pärjää, kun ajankäytöllisesti aika haastavaa arkisin ainakin salille lähtö kun yrittäjä olen ja perhe-elämäkin vähän aikaa vaatii :) 10-11 neliön tila toki asetti rajoitteensa mutta tuohon tilaan pitäis aika hyvä olla.

Olohuoneeseen tulee lisäksi puolapuut ja voimistelurenkaat. Ja jos tilaa riittää niin swiss bar, safety squat bar ja trap bar tulee hankintalistalle myös marras-joulukuussa.

apulus: Jaksatko kirjoitella että mikä räkki, mikä penkki, mikä talja jne. speksejä?

Itekkin voisin nappaa kuvaa autotallisalista. Vaikka itse sanonkin niin on varsin kova sali kasassa. 2009 vuonna tuli rakenneltua ja sen jälkeen täydenneltyä. Huhhuh onko siitäkin jo niin kauan.

apulus: Jaksatko kirjoitella että mikä räkki, mikä penkki, mikä talja jne. speksejä?

Itekkin voisin nappaa kuvaa autotallisalista. Vaikka itse sanonkin niin on varsin kova sali kasassa. 2009 vuonna tuli rakenneltua ja sen jälkeen täydenneltyä. Huhhuh onko siitäkin jo niin kauan.
Räkki Sport-Tradelta 475R ja siihen sopivat taljat. Monioteleuanvetomahdollisuus miellytti + toki toi bolt-on talja. Alataljaan irtopenkki Gofitnessiltä.

http://sport-trade.fi/voima-ja-kyykkytelineet/471-power-rack-475r.html

Penkki Gofitnessiltä. Voimanostoa harrastan ja tämän mitat hyvät säädettäväksi penkiksi:
https://www.gofitness.fi/heavy_duty_vino

Painoteline johon mahtuu kaikki levypainot sekä kaksi tankoa tulee Dinoxilta:
https://www.dinox.fi/tuotteet.html?id=40831/501052

Tanko tosiaan ATX Bull's Bearing Bar tms eli karhennukset myös keskellä. Mutkatanko halvin laakeroitu 50mm Gorillasportsilta, sieltä myös nivel t-kulmasoutuun.

Laakeroidut 50mm käsipainotangot Gorillasportsilta koska niissä on yli 16cm pitkät hihat eli pystyy lastaamaan ainakin 55kg per käsi käyttämällä Gofitnessin ohuimpia 5kg valurautalättyjä. Lukoiksi alumiiniset ATX:n painelukot, ei viitti jousilukoilla riskeerata ettei tipu lätyt nenään.

Levyt tosiaan muuten noita valurautaisia max 44cm kehällä olevia (20 ja 25-kiloiset otekahvalla) mutta 25kg ja 15kg parit tulee ATX:n bumperkiekkoja lattian säästämiseksi.

Lattialle sitä 8mm kumimattoa Gofitnessiltä ja vetoalustaksi 3kpl 500x1000x43mm Regupol kumilaattaa Dinoxilta:
https://www.dinox.fi/tuotteet.html?id=44418/243230

Vastuskumit tilaan Konsta Koivurannalta.

Laakeroidut 50mm käsipainotangot Gorillasportsilta koska niissä on yli 16cm pitkät hihat eli pystyy lastaamaan ainakin 55kg per käsi käyttämällä Gofitnessin ohuimpia 5kg valurautalättyjä. Lukoiksi alumiiniset ATX:n painelukot, ei viitti jousilukoilla riskeerata ettei tipu lätyt nenään.

Itselläni gofitnessin ohuimpia 5kg levyjä eli barbarian ja tuo 2,5cm paksuus ei ihan pidä paikkaansa. On lähemmäs 3 cm käytännössä. Ei todennäköisesti noilla 38 mm leveillä lukoilla mahdu kuin 4 kpl levyjä per puoli.

Levyt tosiaan muuten noita valurautaisia max 44cm kehällä olevia (20 ja 25-kiloiset otekahvalla) mutta 25kg ja 15kg parit tulee ATX:n bumperkiekkoja lattian säästämiseksi.

Erittäin hyvä suunnitelma. Itselläni myös juuri noin että bumberit pohjalla osumassa lattiaan ja pienemmän halkaisijan halpoja painoja loput. On myös todella mukava lastata ja purkaa kun levyt on ilmassa.

Itselläni gofitnessin ohuimpia 5kg levyjä eli barbarian ja tuo 2,5cm paksuus ei ihan pidä paikkaansa. On lähemmäs 3 cm käytännössä. Ei todennäköisesti noilla 38 mm leveillä lukoilla mahdu kuin 4 kpl levyjä per puoli.

Erittäin hyvä suunnitelma. Itselläni myös juuri noin että bumberit pohjalla osumassa lattiaan ja pienemmän halkaisijan halpoja painoja loput. On myös todella mukava lastata ja purkaa kun levyt on ilmassa.
Sillä 4 per puoli pääsee jo alkuun, toki esimerkiksi kulmasouduissa voi jousilukkojaki käyttää niin saapi sen 5 lastattua :)

Mietintämyssyn alla on vielä miten toteutan vetokumien kiinnityksen, lähinnä maastavedoissa niitä käytän ja lattiaan en halua reikiä tehdä. Pari vaihtoehtoa on mielessä. Ideoita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom