Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMG_20170202_235157.jpg
IMG_20170223_145429.jpg
Boom

IMG_20170224_220722.jpg

Lava alkaa pikkuhiljaa olla valmis. Tuonne perälle olis tarkoitus vielä kumimattoa laittaa vapailla painoilla ryskäystä varten. Noin 2,5-3 metriä leveä ja noin 3 metriä pitkä alue.

Kumimattoa vaan ei mistään meinaa halvalla löytää. http://www.hankkija.fi/Hevoset_ja_l...ivikkeet/tallitarvikkeet/kumimattorulla-6-m/# . Tää hankkijan oma on tällä hetkellä halvin mitä oon löytänyt. Kaikki huutokaupat yms torit on katsottuna läpi.

Moni näyttää laittaneen koko lavan alueelta kumimattoa, mutta eikös kisoissa yms oo yleensä jalkojen alla vaneri ja vain painojen kohdalla kumimatto. Tuo olis muuten helppo toteuttaa, mutta sitten jää jalat sentin alemmaksi kuin tanko. Kun tuo hankkijan matto on kerta sentin vahvuista. Ei huvittaisi taas uutta vanerinpätkää hakea. Vaikka ei se 10mm paksuna varmaan hirveästi maksaisi.

Sen verran kauan jo kumimattoa ettiny et kyllästyin. Tilasin tuon hankkijan rullan. :D

Tän hetkinen suunnitelma on laittaa mattoa painojen alle ja jaloille jättää noin metrin levyinen tila.

Ei sen ihmeellisempää perstuntumaa mut omat muutamat ATX:n kahvat ja painot on ainakin tosi laadukkaita. Eikä täs ketjus oo kyllä muistaakseni ikinä ATX:ää moitittu.

Joo taidan kallistua tuon ATX:n tangon puoleen. Saa myös haettua paikanpäältä kun ensi kuussa heitän reissun gofitnessille ja ostan ATX Power Bearing Barin. ATX:n SSB on myös 20cm lyhyempi ja 7kg kevyempi niin on mukavampi siirrellä. Safety Squat Barissa ei varmaan haittaa vaikkei hihat pyöri. Strength Shopin versiossa olisi pyörivät hihat.

Tervehdys!

Olen vihdoin saanut mahdollisuuden päkertää oman kotisalin, tila on tosin vain 2x4m, mutta sinne mahtui punnerruspenkki ja semmonen kuntolaite missä ylä- ja alatalja sekä jalkavemputin sekä käsille mikälie (ojentaja) systeemi.

Nämä sain siis liki ilmaiseksi.

Lisäksi ostin 2 x 20kg käsipainosetit (2 kpl per setti) prismasta.

Penkki on vähän nitku (Duke fitness jokin malli) ja aattelin hitsailla itse tukevamman setin, varmaankin samantien power-räkin varastohyllyistä ja -päädyistä kun niitä töissä on jouten parittomina.

Ajattelin myös tehdä (vino?)penkin, siis semmoisen missä selkänojan saa makuuasennosta liki pystyasentoon ja sille välille.

Onko kellään mitään hyviä piirustuksia / mittoja moisiin?

Teen suoraan varmaan 4mm raudasta kaiken varastohyllyjen lisäksi, että kestää sitten koko höskä vaikka pommin ja nälänhädän.

Huonekorkeus on varmaan 2m tai vähän yli tai ali.

Viimeksi muokattu:
Mulla autotallissa myös jonkinlainen salin tapainen. Aikoinaan pojalle ostettiin vinyylipainosarja. Siihen 5 kg. hanttelit. Silloin ihan mitättömät. Nyt hyvänä lisänä kun vanhana ukkona uudestaan vääntämässä.

Ostin myös nettikaupasta 2x 20kg, käsipainot. Siihen nurkista vanhoja levyjä, että saa molempiin käsiin n. 30kg. Lisäksi kevyempiä. Riittää mulle tällä hetkellä. Värkkäilin myös jonkinlaisen tasapenkin, huonomman kuin tuolla aiemmin kuvassa. On tyylikäs puupenkki.

Tilasin sitten kohtuu tukevan säädettävän vinopenkin 139,90 hintaan. En osaa hitsata enkä muuta metallihommaa plus pehmusteet ym. niin tuskin noita penkkejä kannattaa ruveta itse värkkäilemään. Tasapenkkejäkin näyttää saavan alkaen muutamalla kympillä.

Jonkinlainen, vaikka vaatimatonkin kotisali on hyvä kun ei tartte ihan joka treeniä varten mennä " oikealle " salille. Itse treenaan aamuisin 2-3 kertaa viikossa raskaammat lihasryhmät salilla, kyykyt, penkki ja selkä. Iltapäivisin kotona kevyemmät, olkapäät, kädet.

Siis tuo kohtuu tukeva vinopenkki muuttunut tosi tukevaksi. Kiristelin vaan liitosten mutterit kunnon avaimilla tiukkaan. Sain heittää omatekoisen tasapenkin polttopuuksi. Eli toimii tasapenkkinäkin erinomaisesti.

Oliko jollain kokemusta tästä Multi smithistä?
http://www.gofitness.fi/tuotteet/ku..._smith-laite_yla-alatalja_painopakalla_125_kg

Gofitneksestä itestään jollain taisi olla huonoja kokemuksia? Mietityttää vähän tuo tilakin, mihin kotisalia olen laittamassa kun on vain 2,5m leveä ja perus tankokin on 2,2m pitkä. Jäähän siinä toki 15cm molemmille puolille tilaa painojen laittamista varten. Ajattelisin, että tuossa silti pystyisi kyykkäämään ja penkkaaman, kun eihän tanko sivuttaissuunnassa juuri liiku..

Oliko jollain kokemusta tästä Multi smithistä?
http://www.gofitness.fi/tuotteet/ku..._smith-laite_yla-alatalja_painopakalla_125_kg

Gofitneksestä itestään jollain taisi olla huonoja kokemuksia? Mietityttää vähän tuo tilakin, mihin kotisalia olen laittamassa kun on vain 2,5m leveä ja perus tankokin on 2,2m pitkä. Jäähän siinä toki 15cm molemmille puolille tilaa painojen laittamista varten. Ajattelisin, että tuossa silti pystyisi kyykkäämään ja penkkaaman, kun eihän tanko sivuttaissuunnassa juuri liiku..
Jos täältä ei tule kokemuksista kommenttia, niin kysy Metallisydämen blogin kautta, että mitä mieltä se on tosta smithistä. Sillä on ollut reilu puoli vuotta nyt toi käytössä.

Mitkä ovat isoimmat säädettävät käsipainot, mitä ootte löytäny? 42,5 kiloset löytyy gorillasportsilta, mutta löytyykö jostain vielä isompia?
http://gorillasports.fi/saadettavat-kasipainot/10001233-2x425kg-valurautainen-kasipainosarja.html
Ajattelin, että laitan kaksi paria tuollaisia, niin voi sitte tehdä helposti pudotussarjoja yms.

Itse ostin joskus 70kg kiinteät barbell käsipainot ja purin ne ja vähän fikasin ja sain säädettävät käsipainot 70kg asti :)

Mitkä ovat isoimmat säädettävät käsipainot, mitä ootte löytäny? 42,5 kiloset löytyy gorillasportsilta, mutta löytyykö jostain vielä isompia?
http://gorillasports.fi/saadettavat-kasipainot/10001233-2x425kg-valurautainen-kasipainosarja.html
Ajattelin, että laitan kaksi paria tuollaisia, niin voi sitte tehdä helposti pudotussarjoja yms.

Harvemmin noihin mahtuu yli neljää levyä per puoli, mutta voihan tuohon laittaa kympin levyjä, jos ei muuten riitä.

Itellä 3 paria kässäritankoja. Yhdet kaupalliset ja 2 paria itse tehtyjä. Pidemmät 40mm kahvalla olevat on 22 cm hihoilla ja niihin mahtuu 6 kpl Barbarian 5 kg levyjä per puoli eli lukkoineen 70 kg kässärit.

Mulla on tuolta tuommoset 30kg säädettävät käsipainot. Lisäksi otin 4x15kg kiekkoja nii saa enimillään 57.5kg käsipainot mutta enempää ei painoja mahdu. Taitaa olla saman pituiset tangot tuossa 42.5kg setissäkin.
Toisessa tangossa minulla oli paremmat karhennukset kuin toisessa. Nuo kierrelukot ei välttämättä pysy kunnolla kiinni joka liikkeessä. Silti minusta hinta/laatu suhteeltaan ihan hyvät painot koti treenihin.

Onkohan olemassa semilaadukasta 200cm/50mm tankoa 28mm otepaksuudella?

Olisi vaan näppärämpi käsitellä kotisalilla tumpimpaa tankoa.
Nykyinen on ko. mitoilla oleva 100e tanko ja ompahan melkosta kuraa jopa tämmöisen sunnuntaipunttaajan mielestä. Kehtaavat edes mainostaa laakeroituna:)

Edit: vai meniskö 25mm? Muistikuvien mukaan tuntuu oudolta, mutta liekkö siihen tottuisi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom